Gå til innhold

Briter skeptiske til gatevisning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er nå MYE mere skeptisk til alle kameraene vi IKKE kan se ! Alle som står rundt i byer, butikker og lignende. Her kan vi ikke se hva de ser.

På Google Earth derimot kan alle se dette og vi kan derfor være rimelig sikre på hensikten.

Klag på online overvåking, ikke på "gamle" stillbilder i Goggle Earth

Lenke til kommentar

det er kun i de større byene at gatene er overvåket og så har ikke hvem som helst tilgang på disse opptakene. Men uansett så er det tåpelig å si at dette vil føre til økt kriminalitet, ingen har tid til å sitte og se gjennom alle bildene for å finne noe å stjele. Og har du lyst å se hvordan et sted ser ut før du stjeler noe, så er det jo bare å ta en gåtur.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si jeg ble overasket. De er så redd for "ny" teknologi her borte, at det er skummelt. Flere av bankene her har nettopp begynnt med nettbank, og jeg må fortsatt betale for minimun £2 hver gang jeg bruker kortet i den lokale butikken her... At de synes Google Earth er skummelt kom ikke som en bombe.

Lenke til kommentar

det er kun i de større byene at gatene er overvåket

Feil. Jeg bor i en liten skotsk by med omtrent 8.000 innbyggere og virker som det er flere overvåkningskameraer her enn i midten av Oslo. Det er like mange overvåkningskameraer i Falkirk (34.000 innbyggere) som det er i Sydney (4.3 millioner innbyggere). Trist, men sant.

Endret av saccosekk
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...