Gå til innhold

Flere fotoryggsekker fra LowePro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er forskjellen i design på en bag myntet på profesjonelle i forhold til en bag tiltenkt amatører (ref ingressens formulering "Serien er tiltenkt proffer, og er både priset og designet deretter.")?

Jeg vil tro at det brukes bedre materialer (tykkere, dyrere,osv) og at kvalitetskontrollen er høyere før bagen sendes ut til butikken.

 

En proff vil vanligvis slepe en slik bag med seg over alt 5-7 dager i uken. Vi amatører bruker kanskje en bag to-tre ganger i uka.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2345tsdfg

Kosta jo noen kroner, men en god sekk er verd hver en krone.

Er den fortsatt god å bære etter 3-4 timer når den er fullstappa, er tørr inni etter tilsv mange timer med regn så er det verd det.

Er ikke mye som skal repareres før du har tatt igjen halve prisen, og 4 lapper er ikke så veldig mange timer til kiropraktor.

 

Virker spennende, og er den god å bære stappa med storformat så hadde det absolutt vært noe.

 

vha

Lenke til kommentar

Innbiller meg at om jeg skal ha en sekk som er komfortabel å bære med mye kamerautstyr oppi, bør jeg heller bruke en vanlig tursekk. Jeg har prøvd både billige og dyre fotosekker (bl.a. fra Lowepro) som er helt håpløse å bære.

Problemet er naturligvis at innmaten i tursekker ikke er designet for å holde på plass små og store objektiver og andre smådeler.

 

Løsningen jeg har vært ganske fornøyd med, er en liten tursekk der jeg har tatt innmaten fra en billig fotosekk og festet denne i bunnen. Det fungerer utmerket - og det er veldig billig dersom du uansett har en tursekk liggende...

Lenke til kommentar

Huff, jeg kjøper heller en fotosekk til 4000 kr mindre og fyller den med utstyr for 4000 kr mer.

 

For all del. Jeg bærer gjerne D3 med 400/2.8 VR (5kg) håndholdt fremfor å bruke fem tusen kroner på skikkelig sekk til den. ;)

 

Dette er seriøse sekker. Jeg har sett på disse ved lansering tilbake i januar og sekkene er absolutt verdt pengene om en har utstyr som rommer store volum. Forhandlerpriser er heller ikke så værst. :p

Endret av Shocktrauma
Lenke til kommentar

Huff, jeg kjøper heller en fotosekk til 4000 kr mindre og fyller den med utstyr for 4000 kr mer.

 

For all del. Jeg bærer gjerne D3 med 400/2.8 VR (5kg) håndholdt fremfor å bruke fem tusen kroner på skikkelig sekk til den. ;)

 

Er det D3en eller 400mm som da koster 4000?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...