Gå til innhold

Ny ruter for større nettverk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husker jeg kom over CRS-1-routerene da jeg leste om QNX en gang. CRS-1 kjører jeg jo et OS basert på QNX, IOS-XR. Mon tro om denne gjør det samme?

 

Hvem er det Cisco konkurrerer med når det kommer til routere av denne klassen, hvis det er noen i det hele tatt? Juniper?

 

Er CRS-1 i bruk i Norge noe sted, eller er norske nettverk for små? Telenor kanskje? Kan ikke se for meg at norske ISP'er løper dørene ned hos Cisco for å skaffe seg CRS-3 :mrgreen:

 

 

EDIT: Ser at Juniper har en T-serie, som bl.a. er i aksjon under TG (digi.no), men de ser ut til å ligge rimelig langt bak de 322 Tbit/s som Cisco kan levere med denne løsningen.

Endret av Calm
Lenke til kommentar

90 tusen dollar blir jo omtrentlig en halv millioner NOK. Ser ikke hvor du har de 8MNOK fra Ballestikk.

The bandwidth will be delivered through a fiber pair running at a whopping 40Gb/s terminating in a Cisco CRS-1 located in the Vikingship. Want one at home? It would cost you about 8MNOK

Dette står på http://technet.gathering.org/ der ballestikk fikk tallene sine fra.

90 tusen doller er det selve kabinettet koster, dette er da uten funksjonalitet. Med det man trenger av utstyr for å få en funksjonell ruter er nok den reelle prisen mye høyere.

Endret av Megern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...