Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Artistutvalget er ganske dårlig i Wimp, i hvert fall når vi tester ut tjenesten. Her mangler det eksempelvis Metallica, Mezzoforte, Led Zeppelin og Peter Gabriel.

Dette er vanvittig slett journalistikk. I følge denne logikken er jo Spotify akkurat like dårlig om jeg bare klarer å finne fire artister den tjenesten ikke tilbyr. Fortell oss heller hvor mye musikk de faktisk har, fremfor å rakke ned på utvalget fordi noen få artister du vil høre på mangler.

Lenke til kommentar

Hvordan kan dere ha vanskelig med å kåre en vinner når wimp

 

(a) koster penger, og

(b) allikevel har langt dårligere artistutvalg enn Spotify

 

???

 

a - Begge koster penger uten reklame

b - Dette går begge veier

 

Ikke minst er brukergrensesnittet bedre på Wimp etter min erfaring.

Lenke til kommentar

Trodde det var Wimp som nettopp skulle tilby Metallica og Led Zeppelin, men jeg husker kanskje feil.

For egen del blir Wimp vs. Spotify avgjort av at Spotify har en klient for Symbian S60. Veldig enkelt og greit å slippe overføring av musikk via kabel, og kunne ha tilgang til så mye musikk mens man er hvilket som helst sted med åpent nett via mobilen.

 

Dog krever det nok en del ressurser å dekke de tre-fire største plattformene for avanserte multimedieenheter (Windows, Android, S60 og Iphone?), men det vil fort rekruttere brukere som betaler.

Lenke til kommentar

Ikke minst er Wimp ubrukelig treigt... Eneste som taler i favør Wimp er etter min mening de dynamiske anbefalingene som er veldig fine i forhold til hva som skjer i landet (konserter/festivaler etc) og autocomplete i søket.

 

Dessuten ligner GUI'et til forveksling på slik det er blitt på diskusjon.no, lyst og diffust uten kontraster...

Lenke til kommentar

Grunnen til at de ikke lar brukere lagre kvalitets-innstillinger er vel at de satser på at folk glemmer, og dermed bruker mindre bandwidth. Er nok derfor latterlig 64kbps er default også. Kynisk og smålig når folk uansett må betale for å bruke det.

Lenke til kommentar

Det burde vektlegges mer at WIMP tilbyr enormt mange nordiske artister. Jeg prøvde å søke opp etpar lokale artister fra min hjemby og de hadde drøssevis med album.

 

Her har de drøssevis album av lokale musikere. Og veldig mange mindre kjente artister som kan være interessant for andre enn de som savner metallica og peter gabriel.

 

Wimp appellerer mer til min mor og far, enn den som ønsker å høre siste versjon av trancedance-serien.

 

Grensesnittet til wimp ser bedre ut og føles mer behagelig å bruke. Knappene er større og linjene litt tykkere, noe som gjør brukervennligheten bedre.

 

Sjangerlistene fortjener også ros, da de setter opp dagsaktuelle spillelister fortløpende. Gode sammensetninger av jazz, melodigrandprix, og andre arrangementer som skjer og blir plukket opp av WIMP,

 

 

Jeg sluttet å bruke spotify da de begynte med så mye reklame at det omtrent ble 50/50 med musikk og reklame. Dette reklamemaset ødelagte mitt forhold til spotify.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd med WIMP etter å ha brukt spotify i snart 2 år ( betalende )..

Jeg byttet til Wimp for å støtte norsk utvikling, men jeg syntes også de er bedre en spotify.

 

Liker måten de har ferdige spillelister og nyheter. Hos Spotify er en plate en nyhet bare fordi de akkurat har rippet den, men Wimp følger dato. Dette kan man feks ikke gjøre noe med i Spotify.

 

Er utallige ganger jeg har brukt spotify og vært dritt lei det jeg har hørt på, uten å ha noen bra forslag. Der er Wimp bra ;)

 

De er også lettere å kontakte ved feil. De har et godt system der.

 

Når det gjelder adobe AIR har jeg ikke noe å si om det. Det funker på min Ubuntu 64 og Mac osx, og snart på min N900 om jeg får ubuntu til å spille bra på den også..

Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd med WIMP etter å ha brukt spotify i snart 2 år ( betalende )..

Jeg byttet til Wimp for å støtte norsk utvikling, men jeg syntes også de er bedre en spotify.

 

Liker måten de har ferdige spillelister og nyheter. Hos Spotify er en plate en nyhet bare fordi de akkurat har rippet den, men Wimp følger dato. Dette kan man feks ikke gjøre noe med i Spotify.

 

Er utallige ganger jeg har brukt spotify og vært dritt lei det jeg har hørt på, uten å ha noen bra forslag. Der er Wimp bra ;)

 

De er også lettere å kontakte ved feil. De har et godt system der.

 

Når det gjelder adobe AIR har jeg ikke noe å si om det. Det funker på min Ubuntu 64 og Mac osx, og snart på min N900 om jeg får ubuntu til å spille bra på den også..

 

Enig, i mitt tilfelle har WIMP mye bedre utvalg en spotify.

 

Klart valg hos meg, WIMP. Nettopp pga mye bedre grenesnitt og muligheter.

Lenke til kommentar

Ang. Metallica, Mezzoforte, Led Zeppelin og Peter Gabriel..

 

Metallica og Led Zeppelin er jo band som meg bekjent ikke tillater at låtene deres blir distribuert på streaming-tjenester og dermed heller ikke er på Spotify. Det kan virke som det samme er tilfelle med Peter Gabriel. (Med unntak av noen meget få låter på samleplater)

 

Å bruke disse som eksempel på manglende utvalg blir litt feil etter mitt hode. En fagjournalist burde visst at disse artistene ikke er der. De er heller ikke på Spotify og man burde derfor heller fokusert på det generelle problemet med at enkelte artister velger å stå utenfor i steden for å presentere det som noe som kun er negativt for Wimp. Når det står at "Artistutvalget er ganske dårlig i Wimp" så tolker jeg det dithen at det er dårlig sammenlignet med tilsvarende tjenester (Spotify). Den etterfølgende setningen underbygger imidlertid ikke dette da det ramses opp artister som (med unntak av Mezzoforte) også er fraværende på Spotify.

Lenke til kommentar

En ting jeg liker med WIMP fremfor Spotify er faktisk (muligheten for) den lave bitraten. Når "kvoten" er brukt opp på mitt Netcom mobilt bredbånd, og de struper hastigheten til 200 kbit fungerer ikke Spotify lenger (nekter å koble seg opp i det hele tatt), men det gjør WIMP. Bedre med hakkefri lyd med noe lav bitrate enn absolutt ingenting.

Lenke til kommentar

Lag WIMP eller Spotify i HTML5, det må jo bli instant win. Da kan man bare bruke en ordentlig browser, så er man i mål. Integrasjon mot platformer blir ikke noe issue utover det å ha en browser, i beste fall kan man jo sette opp den mest basic funksjonaliteten som web services og kalle disse. Da blir det jo ingen grenser for hvilke devices som kan bruke tjenesten.

 

Er det mye MGP på WIMP? Sånn utover musikken fra de siste to-tre finalene?

Lenke til kommentar

"Jeg sluttet å bruke spotify da de begynte med så mye reklame at det omtrent ble 50/50 med musikk og reklame. Dette reklamemaset ødelagte mitt forhold til spotify."

 

Kanskje påtide å faktisk begynne å vurdere å støtte dem med litt småpenger hver mnd da..?

Lenke til kommentar

Hva med å sammenligne disse mot Grooveshark? Ligger i litt forskjellige gater, men dekker det samme behovet.

Bruk på mobile enheter kunne kanskje også vært nevnt litt nærmere, leste nok litt i raskeste laget igjennom, men både Spotify og Grooveshark kommer med mobil-applikasjoner, hva med Wimp?

 

I grooveshark har du en "favoritt" funksjon på sang-nivå, utvalget er også greit nok, men hvordan er det i forhold til Wimp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...