Gå til innhold

Trøbbel med Nvidia-driver


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gjelder dette også Linux-versjonen?

Nei, etter hva jeg har hørt så er det bare noen få konfigurasjoner som har problemer.

I og med at det var veldig liten forskjell fra denne driveren til den forrige, så anbefaler brukere bare å rulle tilbake.

 

Driverversjon 19x.xx har veldig kort tid igjen. Høyst sannsynlig lanseres 20x.xx sammen med 400-serien i slutten av mars.

Lenke til kommentar

Dessverre kan slikt skje i driverne selv om det ikke burde det, det begynner å bli enormt store unified drivere hos både Nvidia og Amd. Får bare håpe at de kommer sterkere tilbake i neste driver slik [GDI]Raptor sier, har et par Nvidia baserte kort i bruk som skulle fått ny driver snart.

 

Det som er artig er å se hvor så stille alle forumets Nvidia fanboys plutselig ble :p , de er jo raskt ute med å fortelle oss gang på gang hvor perfekte Nvidia er på driverne og hvor dårlig Amd er, hehe. Akkurat det samme kan vi vel si om Ps3 fanboys nå som Sony bestemte seg for å ta ned alle gamle ps3. Bare synd folk ikke lærer av slikt på Internett. Hadde det vært noen man kjente i real life så skulle de jammen fått høre det hver gang de kommer med eder og galle.

Lenke til kommentar

Dessverre kan slikt skje i driverne selv om det ikke burde det, det begynner å bli enormt store unified drivere hos både Nvidia og Amd.

Jepp. I antall kodelinjer er driverne enorme, for ikke å snakke om alle støttebiblioteker... (DirectX i mange versjoner, OpenGL, OpenCL, CUDA, etc.) På størrelse med operativsystemer.

 

Det som er artig er å se hvor så stille alle forumets Nvidia fanboys plutselig ble :p , de er jo raskt ute med å fortelle oss gang på gang hvor perfekte Nvidia er på driverne og hvor dårlig Amd er, hehe.

Hør, Hør! Jeg har selv både AMD og Nvidia kort. I maskinen jeg spiller med hjemme har jeg siden september hatt ett HD 5870, og kan ikke si at jeg har hatt mer problemer enn hva jeg hadde med GTX 285 kortet som jeg brukte før.

Lenke til kommentar
Hør, Hør! Jeg har selv både AMD og Nvidia kort. I maskinen jeg spiller med hjemme har jeg siden september hatt ett HD 5870, og kan ikke si at jeg har hatt mer problemer enn hva jeg hadde med GTX 285 kortet som jeg brukte før.

 

Han påpekte bare at fanboys var stille nå plutselig, ikke at AMD suger med drivere :p Jeg merket at fanboys ble stille jeg også

Lenke til kommentar
Raptor' date=' 8. mars 2010 - 22:45' timestamp='1268084705' post='15338322']

 

Hør, Hør! Jeg har selv både AMD og Nvidia kort. I maskinen jeg spiller med hjemme har jeg siden september hatt ett HD 5870, og kan ikke si at jeg har hatt mer problemer enn hva jeg hadde med GTX 285 kortet som jeg brukte før.

 

Copycat! Her i maskinen min ble et 4870 swappet ut med et Gtx 260 pga lydnivået på sistenevnte var ekstremt lavere (Msi utgave) enn Stock kjøleren som var påmontert Ati 4870 (fikk Gtx 260 i erstattning for et defekt 8xxx).

 

Innstallerte faktisk 196.25 driveren her og hadde ikke noen problemer med viftestyringa, men tok en rollback bare for å være sikker på at ting ikke gikk ad dundas plutselig over natta.

 

Både Nvidia og Amd/Ati lager gode skjermkort , Nvidia er spesielt sterk med sin CUDA akkurat nå, mens Ati har overrasket med god ytelse til riktig pris og tar muligens seieren over Fermi med sin Eyefinity løsning med mindre Nvidia kommer med bedre resultater og yields på high end kortene sine.

Lenke til kommentar
Hør, Hør! Jeg har selv både AMD og Nvidia kort. I maskinen jeg spiller med hjemme har jeg siden september hatt ett HD 5870, og kan ikke si at jeg har hatt mer problemer enn hva jeg hadde med GTX 285 kortet som jeg brukte før.

 

Han påpekte bare at fanboys var stille nå plutselig, ikke at AMD suger med drivere :p Jeg merket at fanboys ble stille jeg også

 

 

Indeed. ATI bash'erne er temmelig aktive i Fermi tråden. Dette blir en ganske heftig torpedo i sia på det luftskipet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...