Gå til innhold

Microsoft-produkter ut på dato


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Brukeren har et valg. De trenger ikke fortsette å jobbe under slik forhold.

 

...og blei gjort svært oppmerksom på oppførselen mot slutten av "levetida" før installasjonen. Dette, pluss at det stort sett er litt meir kompetente folk enn "mannen i gata" som installerer RC-versjonar på den måten, gjer at eg ikkje ser *nokon* problem med å gjere det slik MS gjer.

Lenke til kommentar

Hvis RC ikke går ut før 1. juni, hvordan kan MS forsvare å terrorisere brukerne av RC i en hel måned? Selvsagt, de burde gå fra RC, men siden RC er gyldig i en hel måned etter 1. mars synes jeg det er absurd å restarte maskinen deres uten å lagre det de driver med annenhver time.

 

Prøv 3 måneder, og det var ganske klart fra starten av. Som andre sier, det er vel stort sett kompetente brukere som legger inn en RC, og de burde i hvert fall være klar over det. Nå har også Win7 vært ute en stund, så tviler på at Microsoft trenger mer innput fra betautgavene.

Lenke til kommentar

Synes dette er en strålende måte å gjøre det på. Hadde systemet bare sluttet å virke etter alle advarslene ville det nok vært langt færre som klarte å få ut filene og dokumentene sine for å installere noe annet. Nå kan de det. Egentlig synes jeg systemet burde fortsatt å virke i safe-mode, eller bare 10 minutter av gangen eller noe, for de siste ubrukelige treigingene, men antar dette er bra nok :)

Lenke til kommentar

Hva med oss som har Windows XP SP2 på CD? Vil det være mulig å reinstallere dette etter 13. juli og laste ned SP3 etterpå?

 

Spørsmålet koker vel ned til hva de egentlig legger i ordet "støtte".

 

PS. Windows 7 RC går vist ut på dato 1. mars. Da blir maskina automatisk slått av etter 2 timer.

Lenke til kommentar

Over 10 år med støtte for Windows 2000 (sluppet 17. februar 2000) er jo i grunn ganske imponerende. Det var selvfølgelig ikke perfekt da det ble sluppet, men etter SP3 i 2002 eller SP4 i 2003 har det vært et bunnsolid OS. Det mangler muligens litt på multimediafronten (blant annet bildevisning) og enkelte andre hjemmebruker-ting, men som arbeidsstasjon fungerer det fremdeles utmerket. Men det har etter hvert blitt tvunget ut ved at mye ny software ikke støtter 2000.

Lenke til kommentar

Jeg synes denne type artikkler alltid blir litt missvisende ;) Blir lett mye FUD i etterkant av typen "slutter XP'n min å virke nå?" osv.

 

Etter hva jeg har skjønt er Kundestøtte = telefonsupport, og det er det som forsvinner (who use it anyway?) mens det for lenge siden er bestemt at sikkerhetsoppdayeringer til XP skal vedlikeholdes frem til mai. 2014

 

Altså ingen grunn til panikk for mannen-i-gata

Endret av Mekkus
Lenke til kommentar

Dette med XP forundrer meg til stadighet.

 

Hvordan har det seg at ennå kan kjøpe nettpc med XP home og senest før jul var det nesten mer vanlig med XP Home enn en W7 art på disse.

 

Slik jeg ser det kan de ikke slutte å oppdatere og støtte XP osv. med denne salgstrategien.

 

Men det gjelder vel bare om man ikke kjører SP3+ når jeg leser litt nøyere.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Dette med XP forundrer meg til stadighet.

 

Hvordan har det seg at ennå kan kjøpe nettpc med XP home og senest før jul var det nesten mer vanlig med XP Home enn en W7 art på disse.

 

Slik jeg ser det kan de ikke slutte å oppdatere og støtte XP osv. med denne salgstrategien.

 

Men det gjelder vel bare om man ikke kjører SP3+ når jeg leser litt nøyere.

Syns ikke de har "støttet" XP så mye etter SP2 (irriterer meg jevnlig over bugs i XP som har vært der siden release), så det er vel ikke noe stort tap. Microsoft ga vel egentlig balle i XP etter SP2.

Lenke til kommentar

"Flere Microsoft-produkter vil snart gå ut på dato."

 

enig, testet Windows7 her om dagen - etter 2 år med bare Linux hjemme og på jobb, og æ må si windows 7 er tregt, og stygt som et dass i forhold til hva Compiz gjør.

 

Deres OS er definitift gått ut på dato, store, klumpete .. passer til eldre husmødre og kommunale gamlinger som ikke tåler å lære NOE nytt.

Lenke til kommentar

"Flere Microsoft-produkter vil snart gå ut på dato."

 

enig, testet Windows7 her om dagen - etter 2 år med bare Linux hjemme og på jobb, og æ må si windows 7 er tregt, og stygt som et dass i forhold til hva Compiz gjør.

 

Deres OS er definitift gått ut på dato, store, klumpete .. passer til eldre husmødre og kommunale gamlinger som ikke tåler å lære NOE nytt.

 

Interessant, sidan det dei fleste Linux-distroar (ikkje alle, men mange av dei) har gjort dei siste åra er å desperat kopiere MS og Apple og prøve å gjere alt like godt som dei, men aldri når heilt like langt.

 

Å påstå at Win7 er eit tregt, stygt og umoderne operativsystem gjer du faktisk kun som Linux-fanboi, og ikkje som ein person som er reflektert og seriøs ovarfor dei teknologiske valga du gjer.

Lenke til kommentar

Jeg holdt egentlig på å skrive en lang historie om hvor plagsomt det er med alle disse advarslene som popper opp om at Windows snart går ut på dato, men jeg korter det hele ned til at jeg nå tar hintet og installerer en Linux-distro i stedet. Det har vært greit nok å teste ut Windows 7 gratis et års tid, men til syvende jeg sist er jeg ikke så veldig interessert i å betale for et operativsystem jeg ikke trives med. Det er ikke snakk om å være fanboy, men noen ting føles rett og slett bedre enn andre. Det skader heller ikke å ha en prislapp på 0,- selv om det ikke er avgjørende. Jeg betalte tross alt for XP for noen år tilbake.

Lenke til kommentar

BAre for å ha det klart, æ jobber med IT sikkerhet i en større bedreift, og valget av Linux er ikke basert på "fanboy" tendenser.

Du bommer på at de *ikke* "kopierer":

-Elendig sikkerhet

-all booting, spesielt etter tullete oppdateringer

-manglende sikkehet mellom processer

 

Å si at Linux funksjonalitet kopierer Windows, er som å si at Lambourghini Diablo er en kopi av T-Ford.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...