Gå til innhold

Frisker opp Radeon HD 5870


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt overraskene å se såpass modifiserte kort med tanke på det her:

 

While we were talking to Sapphire about the Toxic 5850, we asked them whether we would be seeing a Toxic 5870 to complement the 5850. We got a surprising answer and an even more surprising reason behind it that we’d like to share with you.

 

Sapphire will not be producing a 5870 Toxic, and the reason for that is that AMD won’t let them (or anyone else) offer a factory-overclocked card that runs significantly faster than their existing Vapor-X card (875MHz). This apparently isn’t a huge secret, but this is the first time we’ve heard this.

 

When we asked AMD about this, they told us that this all boils down to what AMD believes is safe operation for their chips. AMD allows vendors to factory overclock their chips to whatever point AMD feels is as high as they can safely go, and no higher. If any significant number of them could go higher, then AMD would have released them as a higher-end bin.

Lenke til kommentar

Vil nok sannsynligvis bety at det ikke er så mye større fabrikk klokker, men stort headroom med tanke på ekstra strøm.

 

Det betyr nok som Crazymech er inne på, at de forskjellige produsentene ikke får lov til å overklokke spesielt mye fra "fabrikken". Dog kan kortet allikevel gjøres klart for en massiv overklokk, slik som MSI har gjort her med egen pcb, og bedre komponenter. Det er det tydeligvis ingen regler på :)

 

Leste jeg 900MHz core clock på Lightning kortet mon tro.. Eller var det 875MHz. Uansett vil man forhåpentligvis komme godt over 1GHz med dette, litt avhengig av hva som stopper de vanlige kortene. Om det rett og slett er selve gpuen eller om det er ustabil spenning, varme, dårlig pwm eller lignende. Det skal bli interessant å se tester av dette kortet.

 

EDIT: Jepp, jeg leste 900MHz core clock :)

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar

Koster nok vesentlig mer enn det er verdt.

Sånne kort pleier å være urimelig dyre

 

Hadde dette vært et referansekort med økt frekvens på kjerne og minne så skulle jeg vært enig med deg. De kortene koster ofte også mer enn vanlige referansekort, og er dønn like med unntak av frekvens. Dette kortet derimot har egen pcb, egen layout, egen kjøler, bedre kvalitet på viktige komponenter osv. Det er absolutt verdt en høyere pris.

 

Selve økningen i frekvens er ikke verdt en døyt, men dette kortet kan vise til mye annet som faktisk gjør det bedre enn alle de andre kortene, rett og slett.

 

 

PS: Det gjenstår selvfølgelig å se hvor mye høyere prisen blir, og jeg mener ikke at disse endringene er verdt det for enhver pris, men tror nok ikke prisen blir avskrekkende for de dette kortet er myntet på.

Lenke til kommentar

hadde ikke gjort meg noe om kortene ble bredere istedet for lengre. for jeg har nok av plass ut mot sidedøren

Enig!

 

Dette kortet ser faktisk eksklusivt ut og ved første øyekast på nakenbildene ser den ut som et high-tech lydkort :p

 

Her er flere nærbilder: http://www.madshrimps.be/vbulletin/f22/m-msi-r5870-lightning-pictured-detail-69992/

Endret av lars_era
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...