Gå til innhold

Her er Radeon HD 5830-kortene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

newmann, 3870x2 yter vell ca som 4870/4890, og dette kortet yter gjevnt med 4890. Det er altså snakk om ca lik ytelse, men sansynligvis betydelig lavere strøm og støy, i tillegg får du DX11 og eyefinity. Jeg vet ikke om jeg hadde byttet ut 3870x2 mot 5830, i alle fall ikke så lenge du er fornøyd med ytelsen og støy ikke er plagsom. Jeg vil anbefale å enten vente på mulig prisfall med Nvidias 480/470, eller til 6000-serien kommer ut.

Lenke til kommentar

Slik det ser ut nå, ville jeg ha holdt meg langt unna dette kortet.

 

Slik det ser ut nå (jfr reviews på bittech, sweclockers og guru3d); yter kortet omtrent like bra som 5770 (noen få fps over), til 5850 sitt prisnivå (et par hundrelapper under). Den yter faktisk i mange tilfeller også under 4890... Hvis prisen justeres ned til 5770 nivå, så kan dette bli et mulig alternativ. Det er også mulig at kortet yter annerledes enn testene viser, da ATI sitt kort ikke er et referansedesign og teoretisk sett kan produsere et kort med bedre egenskaper.

Lenke til kommentar

jallanisse: det spekuleres i om ati måtte kutte deler av "støttearkitekturen" i cypress for å komme innen for en viss fysisk størrelse - noe som har ført til at cypress yter litt lavere clock for clock i forhold til 48xx.

 

tror sågjerne tapet også kan være en følge av TSMC's shabby 40nm prosess. det var ikke nok for ati å bare krympe/doble, de måtte tilpasse arkitektur til produksjonsprosess.

 

uansett er ikke dette noe nytt 4830. når nvidia er borte leker ati på bordet ser det ut til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...