Gå til innhold

Test: Asrock H55M Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synd de ikke har fått plassert PCIe 1x slotten over den øverste PCIe 16x slotten. Da hadde dette vært et makeløst mATX kort med jøjje så mange brukelige kortplasser.

 

2009 og 2010 virker å være årene det løsnet med virkelig gode mATX produkter som ikke står tilbake for noen ATX kort på kraft og klokkesiden osv.

 

Nå venter jeg bare på lignende satsning på miniITX siden.

 

Et LGA1156 H55 miniITX kort med støtte for i3, i5, i7 og 2 PCIe 16x slotter samt 2 minneslotter med 16GB DDR3 støtte. Ypperlig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Synd de ikke har fått plassert PCIe 1x slotten over den øverste PCIe 16x slotten. Da hadde dette vært et makeløst mATX kort med jøjje så mange brukelige kortplasser.

 

2009 og 2010 virker å være årene det løsnet med virkelig gode mATX produkter som ikke står tilbake for noen ATX kort på kraft og klokkesiden osv.

 

Nå venter jeg bare på lignende satsning på miniITX siden.

 

Et LGA1156 H55 miniITX kort med støtte for i3, i5, i7 og 2 PCIe 16x slotter samt 2 minneslotter med 16GB DDR3 støtte. Ypperlig.

 

 

Vel du er i hvertfall ikke langt unna med dette DFI kortet da, DFI MI P55-T36 mini-ITX motherboard: http://www.bit-tech.net/hardware/motherboards/2010/01/13/dfi-mi-p55-t36-mini-itx-motherboard-review/1

 

Er bare 2 minne slotter, samt et spor for PCI, men ok, forventer i grunnen ikke så mye mer fra et kort på denne størrelsen...Ellers må du vel kjøpe en Shuttle og rive ut hovedkortet der, men da ligger du gjerne oppe i 2 lapper eller mer.

 

Frank

Lenke til kommentar

(...) Og 2 PCIe 16x slotter samt 2 minneslotter med 16GB DDR3 støtte. Ypperlig.

Det er vel praktisk talt umulig iforhold til M-ITX sin størrelse.

 

Forøvrig et litt merkelig ønske i og med at du foretrekker H55 fremfor P55, når utgangspunktet for bruken virker veldig Gamer/Lan-berretiget.

En stund sidem jeg har sett på et miniITX kort nå så det er mulig de kun har plass til en kortplass fysisk ja.

 

Når det gjelder det siste så synes jeg konklusjonen din er merkelig.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...