Gå til innhold

Wimp lansert, men ikke gratis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må prøves i 30 dager. Spotify fungerer ganske bra, men det er en del musikk de ikke har.

Fint å se at plateselskapene endelig begynner å ta til vettet. Digital distribusjon med abonnementstjenester og mulighet for å kjøpe enkeltsanger eller album for nedlastning som man kan brenne ut selv eller bruke på MP3-spillere vil passe markedet dette tiåret.

 

EDIT: dere må forresten få fikset det nye forum interfacet. Sitering, skriftstørrelser, og spoilers har masse buggs. Det er hva jeg har merket bare over helga.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Wimp er laget i adobe air, noe som sikrer støtte på de største plattformene, men også sikrer skyhøyt minneforbruk og generelt dårlig ytelse... Uansett er det fint å se at de profilerer norske artister, og at det også er litt dynamisk i forhold til at de kan promotere spillelister i forbindelse med aktuelle festivaler etc.

Lenke til kommentar

Wimp har Pink Floyd, ellers er det flere norske artister tilgjengelig. Jeg foretrekker allikevel Spotify, har alle albumene til PF uansett. :)

 

PS: Foreslår at HW går igjennom "Les også:"-taktikken sin, slik det er nå ødelegger det flyten i artikkelen. "Les også" bør bare brukes i lengre artikler. Helst bør de også ligge kun nederst i artikkelen, ikke midt i.

Lenke til kommentar

Tabbe å ikke ha en gratisversjon. Man må huske at Spotify & Wimp pr dato kjemper mot "gratis" nedlasting.

 

Tror slike streamingtjenester må forberede seg på svak inntjening på kort sikt og teller ta ut profitt på å tilby gode tjenester (høyere bitrate mm) for betalende kunder. Dette er prisen de må betale for platebransjens dinosaurkrig mot egne kunder.

 

Lar de ikke kundene få en fri versjon, så blir det veldig få som prøver ut produktet.

 

"You would not steal a car..." :ph34r:

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Wimp er laget i adobe air, noe som sikrer støtte på de største plattformene, men også sikrer skyhøyt minneforbruk og generelt dårlig ytelse...

Jepp. Prøver det ut "as we speak" og det ser lekkert ut, men herregud så tregt det er. Og ikke bare er selve programmet tregt, men hele laptopen hakker og hører ut som den skal lette hvert øyeblikk. Det blir nok ikke mer enn 30 dager her i gården inntil de går bort fra Adobe Air...

Lenke til kommentar

Wimp har Pink Floyd, ellers er det flere norske artister tilgjengelig.

Nuvel. Med to-tre unntak er alle PFs album kun for kjøp, ikke streaming.

 

Men gudbedre så tregt! GAAH! Helt fantastisk at den i en liste av album, må reloade albumcover etter hvert som man scroller opp og ned. Det må være ny rekord i ettellerannet.

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Det hender nå og da at tjenester lanseres "dødfødte", og denne er en av dem. Med spotifys klare dominerende posisjon i markedet, må konkurerende tjenester ha fordeler for at de skal foretrekkes av brukeren. Følgende faktorer er så viktige:

 

Fordeler i pris,

funksjonalitet,

eller eksklusivitet,

 

og i dette tilfelle er prisen den samme, der i tillegg kan spotify brukes gratis mot reklamer,

mindre funksjonalitet (spotify er å finne for nesten alle mobiltelefoner, operativsystemer, og av det jeg har lest er mer under utvikling som innebygget i tv-er, og spillkonsoller).

Hvor vidt Wimp har flere utvalg i låter og artister er jeg jammen ikke sikker på men mener å ha lest det et eller annet sted, men som betabruker kan jeg ikke mene å finne flere av mine favoritt artister enn hos Spotify.

 

Med andre ord forstår jeg ikke hvorfor jeg skulle skifte til Wimp?! Hvor er fordelene?

Lenke til kommentar

Jeg har testet Wimp en god stund som betatester. Har så langt testa wimp i windows, ubuntu og på android.

 

Adobe Air er tregt ja, men er enkelt og fungerer helt greit.

Jeg betaler pr idag for spotify, men vet ikke hvilken vei jeg går når jeg må betale for Wimp.

 

Fungerer meget fint på Android telefoner iallefall.

Men på pc så er dessverre programmet tregt, noe spotify ikke er.

Men det kuule med Wimp er alle spillelistene som ligger i programmet, finner mye ny bra musikk via de.

Lenke til kommentar

Prøver det ut for øyeblikket og ser ut til å funke helt fint. Har ikke merket noen tregheter foreløpig heller.

 

Det kommer uansett ikke til å erstatte spotify før de har android-klient på plass.

 

Wimp har klient til android, den fungerer bedre enn desktopklienten, men mangler offlinesync som en viktig funksjon i forhold til spotify.

Lenke til kommentar

MrEspen: Wimp til android har offline sync. Wimp har hatt dette en stund.

Wimp har også et "High Bitrate" valg på android klienten, noe som gir bedre lyd en Spotify mobile.

 

Har testet Wimp klienten både på Htc Hero og Nexus One, fungerer meget bra:)

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar

Ohh... takk for oppklaring, testa bare klienten omtrent rett etter at den ble gjort tilgjengelig, da manglet offlinesync, men den var hvertfall ganske kjapp. Siden den gang har jeg vel byttet telefon 3-4 ganger, så da har jeg rett og slett glemt av hele tjenesten.

 

Som betatester har jeg med jevne mellomrom prøvd å gå over til Wimp istedetfor Spotify, men hver gang blir det med at jeg hører et album eller 2 før jeg vender tilbake til Spotify.

Lenke til kommentar

Jeg tester WIMP nå, genialt å registrere mot mobil egentlig. Noe jeg derimot er VELDIG skuffet over er instillinger. Med en gang jeg åpnet programmet gikk jeg på instillinger som jeg alltid gjør med alle programmer, og trodde det var noe galt i starten. Det eneste som står der er språk (norsk/engelsk), krav om passord for kjøp av sanger, bitrate (høy/normal), størrelsen på album cover cache (ikke plassering, eller noe om caching av lyd), og last.fm. Lette etter avanserte instillinger, men fant ingen ting. Jeg synes spotify var dårlig på instillinger, men WIMP var faktisk værre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...