Gå til innhold

Fem nye objektiver


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spennende saker, artig å se at Sigma verken er redd for å utfordre direkte eller tenke nytt. Kanskje mest snadder for de uten stabilisering i huset, men 85/1.4 virker veldig fristende. Tør man gjette på en pris i nærheten av Canon og Nikons 85/1.8 (selv med større blenderåpning og HSM)?

 

/For ikke å glemme 8-16/4,5-5.6, blir veldig spennende å se hvordan den yter. Sigmas 12-24 virker slett ikke halvgal til å være såpass bred, så det er vel lov å håpe. :)

Endret av Aiki
Lenke til kommentar

Skal det ikke være 3 nye objektiver? 17-50mm er vel et nytt objektiv? Den gamle mener jeg bestemt er 18-50mm.

 

Jo, den gamle er 18-50. Har aldri hørt om Sigma 17-50 før så den er nok ny.

 

Ser også at korteste fokuseringsavstand på 17-50 er mye lengre enn på 18-50 (0,28m vs 0,2m) så vet ikke hvor mye de er beslektet.

Lenke til kommentar

Jo, den gamle er 18-50. Har aldri hørt om Sigma 17-50 før så den er nok ny.

 

Ser også at korteste fokuseringsavstand på 17-50 er mye lengre enn på 18-50 (0,28m vs 0,2m) så vet ikke hvor mye de er beslektet.

 

Meget mulig dere har rett. Jeg holdt på å dø av søvnmangel da jeg skrev den artikkelen, så jeg skal titte på det og flikke litt på den når jeg får et ledig øyeblikk.

 

Er det ellers noe dere vil jeg skal titte på, er det bare å gi beskjed!

Lenke til kommentar

Håper dere tar en nærmere titt på Sigma 85mm og 8-16mm. Kunne dere også spørre om når de kommer i salg og pris?

 

Typisk slikt som de ikke vil svare på, men jeg skal prøve igjen i morgen når en annen kontakt jeg har i Sigma visstnok skal være til stede.

 

Tok noen nye bilder for litt siden though, men får ikke lagt dem ut ennå, på grunn av utrolig treg linje her på hotellet. Jeg må tilbake til pressesenteret på messeområdet for å få god nok linje til det.

Lenke til kommentar

Hyl, endelig OS på 70-200! Meget spent på hvilken pris denne vil ligge på...

 

edit - ser at den har mistet 'macro'-betegnelsen, og at nærgrensen har gått opp til 1,4 meter, mot forgjengerens 1 meter. Litt synd, den korte nærgrensen var jo en av de største fordelene (utenom prisen, så klart) den hadde i forhold til konkurrentene.

Endret av ventle
Lenke til kommentar
Det eneste som kan hindre meg i kjøpe Sigma 85mm 1.4 er om Pentax kommer med en tilsvarende før Sigmaen kommer i salg. Er det forresten noen som vet når vi kan forvente at disse kommer i norske butikker?

Pentax sin 85mm f/1,4.

 

Jeg kunne tenkt meg deres 120-300 f/2.8 med bildestabilisator

Det virker som Sigma oppgraderer objektivene sine med stabilisering på løpende bånd. 120-300/2,8 står trolig langt fremme i den køa.

 

Helt enig med Simen1, og jeg er veldig glad for at Sigma faktisk prioriterer APS-C og ikke bare fullformat. Dette ser en også på solblenderen til den nye 70-200mm. Den kan både tilpasses fullformat og crop.

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

SAM_0744.jpg

Den solblenderen ligner mye på den som følger med Sigmas 70mm macro. Den liker jeg ikke av to grunner: Den er ikke reversibel og den er laget i metall. Jeg foretrekker plast fordi det er lettere og gir bedre støtabsorbsjon.

 

Hyl, endelig OS på 70-200! Meget spent på hvilken pris denne vil ligge på...

Jeg håper bare ikke stabiliseringen øker prisen eller reduserer den optiske ytelsen for oss som har sensor-stabilisering.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...