Gå til innhold

Surf med Formel 1-fart


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Med nedlastingshastigheter på rundt 100 Mbps og 50 Mbps i opplastingshastighet i mobilnettet, fortoner enkelte av tilbudene fra de tradisjonelle bredbåndsleverandørene som rent lureri. Når det nye modemet kommer i salg, vil det være liten grunn til å beholde det gamle bredbåndet hjemme dersom du bor i et område med god 4G-dekning.

Det høres jo forlokkende ut, men med tanke på de sterkt begrensede trafikkkvotene man får, så er det ikke akkurat en bredbåndserstatter. Netcom capper vel på 30 GB?

Lenke til kommentar

Tar ALDRI slike TEORETISKE tall før jeg ser noen gjennomgående tester.. Kan ALDRI tenke meg at du faktisk kommer til å sitte med en reell nedlasting hastighet på 100mbit eller 50mbit opplasting hastighet!

 

Her sliter vi noe voldsomt å klare å få sendt rene Blu-Ray rips trådløst over N-nettverk lokalt i hjemmet, mens du nå plutselig skal du plutselig kunne i teorien kjøre det trådløst over mobilt bredbånd?

 

 

Er noe som skurrer noe voldsomt her, men nå er jo uansett responstiden som hovedsaklig er problemet for mobilt bredbånd så om det ikke har blitt drastisk forbedret så beholder jeg nok min fiberoptiske linje hvor jeg har knall responstid kombinert med muligheter for langt over flere gigabit båndbredde.

 

 

Om det skulle vise seg at dette kan bli realitet så gir jo det fantastiske muligheter for mobilsurfing og gode hastigheter i området hvor du ikke har trådløs internettforbindelse.

Lenke til kommentar

Er det mulig.

Hver gang pressen skriver om mobilt bredbånd sluker de alle tall rått, uten å være kritisk!

"Hvem har bruk for fiber", dette er jo bare svada.

Dette er teoretisk hastighet, fordelt på alle på en base (sektor).

Med mindre det blir satt opp dedikert sektor for hver kunde kan ikke dette erstatte faste linjer.

Prøv å være litt mer klarsynt.

Lenke til kommentar

Fiber gir lett 100 ganger så høy hastighet, så hastighetsmessig er dette ingen trussel for fiber.

 

Forøvrig: Hva i all verden skal man med 100 Mbit til surfing? Nettsider er jo sjeldent så store at man vil merke forskjell på 10 og 100 Mbit.

 

Til nedlasting av store filer og sånt er det et vist behov, men ikke til surfing.

 

Ikke at jeg tror 4G vil gi noe mer enn ca 20 Mbit/s for vanlige brukere i praksis.

 

Ellers så synes jeg Opera Mini sin smarte måte å redusere båndbreddebehovet er en mye bedre løsning enn hjerneløs muskelbygging (rå båndbredde)

Lenke til kommentar

Jeg driter vel i hva én (1) bruker teoretisk sett kan få om han sitter i optimal avstand fra basestasjon. Det store spørsmålet er hvor fort det går, og hvor god responstiden er i gjennomsnitt for hver person når 100 personer tilknyttet samme basestasjon med veldig ulike avstander, sitter med 500 ulike aktive tilkoblinger mot ulike servere på internett i ulik hastighet.

 

Finnes sikkert mulighet for å lage teknologier som kan levere i 100 Mbit og 10 ms i responstid i scenario 1 og 0.5 Mbit og 1000 ms i scenario 2. Da er det ikke det store spør du meg.

 

Man skal ALDRI si at folk nå kan si opp sine ADSL-tilkoblinger, før et trådløst nett er i stand til å yte like bra når like mange mennesker bruker like mye båndbredde samtidig.

 

Mange plasser går det fortsatt skrekkelig treigt med "super-3G". Så og si alle som har 3G-modem til sin PC sier at det er ustabilt og til tider svært tregt (dette er folk uten kunnskap om noe innefor teknologi).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...