Gå til innhold

Test: Asus UL30A


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere skulle heller ha testen UL30VT, den har skjermkort i tillegg. Dette gjør det mulig og spille av FULL-HD materiale på en TV f.eks. Den også en knapp som gjør at du kan skrifte mellom det intergrerte og det eksterne skjermkortet. Dette for å spare strøm.

 

Men skjønner godt at dere har valgt og teste A modellen da den er billigere.

Lenke til kommentar

Dama låner denne, og det er hovedsaklig to grunnen til at vi finner det ufattelig skuffende og nesten tildels ubrukelig..

 

Først har vi en grusom touchpad, nå er jeg riktignok en trackpoint mann selv og bruker svært sjeldent touchpad, og liker de egentlig ikke i det hele og store, men fikser en gode del PC-er i uka og dette må være noe av det mest tragikomiske jeg har vært med på, vi sliter begge noe voldsomt med den blanke overflaten, enten så glir fingeren vår knapt bortover i det hele tatt, altså vi henger igjen til tider, eller så blir rett og slett ikke musepekeren med.

 

Og da har jeg naturligvis trikset med ikke offisielle og offisielle Asus drivere uten noe større hell..

Touchpaden er noe du bruker så mye og er en så sentral brikke i brukeropplevelsen at den trekker noe voldsomt ned i våre øyne.

 

 

Punkt nr2 er veldig dårlig webcam, med ditto merkelige drivere.

Det fungerer dårligere under mørkere forhold og ser ut til å ha dårlige oppløsning enn hva dama hadde på sin forrige HP maskin fra over 3år tilbake? Og av en eller annen merkelig grunn finner den ut at hun skal vises opp ned, uten at driveren lar deg snu om på dette igjen, så vi blir faktisk nødt til å fjerne driveren for så å legge den inn på nytt fra at ting skal gå tilbake til å ikke være opp ned?

 

 

 

Nei hun fikk prøve ut denne fra jobben da jeg hadde tro på Asus da de kom så godt ut i feiltesten så ble gjort nylig, og hun har da vell og merke utgaven med dedikert skjermkort i tillegg, men vi ble begge utrolig skuffet.

 

Var også noe tull med trådløse som bare kuttet ut fullstendig helt uten grunn, akkurat som om kortet skulle ha blitt deaktivert, men dette fikses seg heldigvis med siste Atheros driver fra station-drivers.com.

Lenke til kommentar

Lovlig sen lansering av et slikt produkt, hvor også artikkelen skrives på en måte som om dette ikke har vært tilgjengelig før i samme format.

 

Lenovo Ideapad U350 har samme spec og har eksistert i lang tid. Koster også fra kun fra 3500,- for en rimelig godt spekket 13.3" utgave!

https://prisguiden.no/product.php?product_id=111790

 

Personlig synes jeg også Lenovo serien er penere.

i_634497.564x288!.jpg

Ikke minst artig at den har vært på markedet ganske så lenge. Samt at hw.no har brukt den som bilde til en del artikler om ultraportable etc siste året.

 

Jeg hadde kjøpt Lenovo fremfor Asus any day :)

 

Denne Lenovo serien kommer også i 450 som er 14" samt 550 som er 15" i tillegg kommer de i en P utgave som har HD4330 512MB (gddr) skjermkort. En 450P med HD4330 koster 5990,- på MPX as we speak og har vært noe jeg har siklet på lenge.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hulk:

Maskinen jeg referer til er CULV, altså samme som Asus. Du kan som du vet ikke sidestille frekvens på forskjellige arkitekturer. Ergo kan du ikke sidestille en Atom 1.66 med eks. en C2D CULV 1.4GHz. Sistnevnte er vesentlig kraftigere enn Atom.

 

Lenovo sine modeller selges også med SU7300 som Asus har i denne testmodellen.

 

Atw:

Jeg sier det slik jeg gjør fordi:

 

1. Prisen er høy 5500-7000,-, lansering sen.

2. Artikkelen fremstår som om dette er et helt nytt produkt uten alternativer, noe det ikke er.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Kjøpte denne maskinen for like etter jul, rensket disken og la inn clean Windows 7 + Ubuntu.

 

Her er mine erfaringer:

- Touchpaden er ikke av de beste, med litt tilvenning så fungerer den greit

- Webkamera er oppned både i W7 og Ubuntu som RamGuy skriver. Det lar seg fikse med ny driver i W7 og bittelitt knoting i Ubuntu.

- Trådløst er veldig ustabil. Kan også fikses med ny driver i W7 samt å installer linux-backports-modules-karmic i Ubuntu.

 

Eller er det en strålende maskin, batteritide er kjempegod!

Lenke til kommentar

Anbefaler heller folk å ta en titt på HP Probook 5300m til tross for hakket gamlere generasjon cpu skal man lete lenge etter portabel arbeidshest.

 

Den er også slankere enn asus'en, da batteriet går i ett med chassiet og ikke stikker ut på baksiden.

 

20091214103017737.jpg

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...