Gå til innhold

Artikkel: PMA 2010 nærmer seg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pentax på sin side har ikke kommet med noe nytt speilreflekskamera på lenge, og må snart komme med noe nytt - som for eksempel Pentax 645 Digital - om de skal henge med.

Vel, Pentax lanserte et kamera for 4 måneder siden og ett for 7 måneder siden. Jeg vil ikke kalle det spesielt lenge siden. Begge kameraene mener jeg er fult på høyde med konkurrerende kameraer så jeg synes ikke setningen henger på greip. Nylanseringer er spennende så jeg håper selvsagt vi får se ennå mer nytt fra den kanten også. 645D kommer visstnok ganske snart.

 

Canon bør komme med en erstatter til sin gamle 50D og Nikon bør komme med en til sin gamle D90.

 

På objektiv-fronten håper jeg Tamron gir sin 60mm f/2 macro, K-fatning (pentax).

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Mulig jeg var litt upresis der, men faktum er at Pentax synes å ha redusert lanseringstakten litt, noe jeg synes er bekymringsverdig. Pentax er et bra merke som vi fortsatt ønsker å ha i markedet, men slik det er nå er det en slags "launch or perish"-kultur som i finanskrisetider kan være litt farlig for relativt små produsenter.

 

EDIT: 60D?

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...