Gå til innhold

Xperia X10 mini og X10 mini pro er lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virkelig skuffende at det attpåtil blir laget TO mini-utgaver av Xperia X10. Det som flere etterlyser og som hadde vært flott om SE kunne lage, var en modell med fysisk tastatur og med en skjerm som kunne vippes opp eller på annen måte settes i en behagelig/god vinkel i forhold til et hardware-tastatur, noe som ville sette brukeren i stand til å sette X10 på bordet foran seg og bruke den som en bitte liten PC, slik som f.eks. Nokias gamle Communicatorer kunne brukes. Dette er et stort savn hos mange, men det ser definitivt ikke ut som denne opplagte fordelen lengre er på moten blant produsentene, til tross for at mange etterspør akkurat denne muligheten. En annen ting er at mobilen må heller ikke bli for liten, slik som trenden også er i dag. Den må være såpass stor at skjermen kan sees skikkelig og at tastaturet (hvis det når ER der!) kan benyttes på en behagelig måte uten å taste for mange feil.

Lenke til kommentar
SE tar en Apple. Gjør en liten endring og lanserer det som et nytt produkt. :)

 

Lurer på hvordan det er og bruke den mini saken til og skrive på, 2.55" er jo bare litt større enn min e55 skjerm på 2.4", og jeg er glad jeg har tastatur. Tommelen min dekker jo nesten 1/4 av skjermen.

Lenke til kommentar

Lurer på hvordan det er og bruke den mini saken til og skrive på, 2.55" er jo bare litt større enn min e55 skjerm på 2.4", og jeg er glad jeg har tastatur. Tommelen min dekker jo nesten 1/4 av skjermen.

 

X10 mini er vel rettet mot ungdomsgruppa.Den er billigere og teknologirik. X10 er mer rettet mot voksengruppa.

Endret av bjomelda
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kortid Xperia X10 mini pro kjem ut, og kva vil den koste? Er så lei av å skrive på trykkskjerm no, til og med hd2 er for dårlig.

Ting kan tyde på at den i England vil ligge på 250GBP. Siden storebror X10 koster 490GBP og det er ca det samme som i Norge, kan vi kanskje håpe på en pris i underkant av 2500.

 

kilde:

http://blog.phoneslimited.co.uk/2010/03/23/sony-ericsson-xperia-x10-mini-pro-release-date-price/

Lenke til kommentar

Det er absolutt ikkje verst. FInst altfor få konkurrentar. Forstår ikkje at kun trykkskjerm er godt nok for folk flest. Har brukt HD2 sidan jul, og du verden for ein mobil, men det er jo så bakfram med ein del ting..

 

Corby pro eller denne. Enkelt valg. Hadde droid kome til Noreg, hadde eg heller aldri hatt HD2 idag.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Synes mini-varianten ser snerten og spennende ut. Men hvor praktisk det er, tja si det...

 

Mini har T9 touch tastatur og tastene er visstnok større enn på iPhone.

 

De 2 problemene jeg ser, er web-browsing på liten skjerm, 128 MB internt minne, og batteri som ikke kan skiftes. Batteriet skifter man sjelden likevel.

 

Her er en ganske grundig preview av mini -> Xperia X10 mini preview

 

Svein.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Hei jeg kjøpte meg en sony ericsson xperia x10 mini den 5juli 2010.jeg er misfornøyd med den for det går ikke ann å sende eller motta filer med bluetooth så dette er en av de dårligste telefonen sony ericsson har kommet med. å kjøpe denne er de mest bortkastet pengene jeg har brukt. Så folk kan bare slutte å skryte av denne for det er en dritt telefon.Telefonen går bare ann å bruke på internett å igjennom å koble til usb kabelen på dataen. for det går ikke ann å sende bilder å andre filer fra en annen telefon til denne her å omvendt. å det skal jo gå ann å gjøre med bluetooth telefoner.Så jeg er kjempe misfornøyd med telefonen, det er bare en søpple telefon.Så den havner nok i søppelen for det er umulig å få solgt den igjen:( :( :( :( Har sjekket ut på www.mobilen.no å der skriver de at x10 mini bruker eldre versjon av android systemet det er versjon 1.6 på den å det sies at de kommer med oppdateringer på den til høsten men hvordan kan sony ericsson selge en telefon med ett eldre versjon android system på sånn at softwaren ikke fungerer sånn som den skal??????? Helt utrolig

Lenke til kommentar

Kast den gjerne i søppla, men om kravet ditt til telefon er bluetooth så holder det med en nokia fra midt på 90tallet. Så hvorfor du kjøpte en så high-tech telefon er ubegripelig.

 

Sende filer gjennom BT er for meg avleggs.

 

Softwaren fungerer meget bra !

At den "bare" har 1.6 er ikke heldig, men konsekvensen for brukerene er minimal.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...