Gå til innhold

Test: Google Nexus One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grundig test av en knallbra telefon, men én viktig feil: Nexus One synkroniserer IKKE kalender fra Exchange-servere. Det er en viktig mangel for oss som bruker telefonen i jobbsammenheng.

 

Hvis du googler temaet finner du mange diskusjoner på nett og bekreftelser fra Google og fra HTC om at Nexus One ikke synkroniserer kalender fra Exchange.

Lenke til kommentar

Blir det ikke litt feil å bruke iPhone i sammenligninger på "presisjon" opp mot Nexus? iPhone har jo en mye lavere oppløsning, 320x480, sammenlignet med 480x800 på Nexus. Vil ikke iPhone da ha en fordel med tanke på at presisjonsmålingen får ferre punkter å følge og dermed rettere linjer?

Lenke til kommentar

Det er mange folk på forumet som har kjøpt denne telefonen til rundt 4500 kr. Ser ikke helt hvor dere får over 6000 fra.

 

Ikke heller ser jeg hvordan dere klarer å gi HD2 en 6er og denne en 5er. Akkurat som om OS ikke har noe å si. Eller var det prisen dere trakk for (noe som ville vært litt merkelig å gjøre for en telefon som ikke er lansert i Norge)?

Endret av Zappy
Lenke til kommentar
Blir det ikke litt feil å bruke iPhone i sammenligninger på "presisjon" opp mot Nexus? iPhone har jo en mye lavere oppløsning, 320x480, sammenlignet med 480x800 på Nexus. Vil ikke iPhone da ha en fordel med tanke på at presisjonsmålingen får ferre punkter å følge og dermed rettere linjer?

Nei, linjene ses i forhold til skjermen, ikke pixel for pixel.

 

Det er også lettere å tegne "rette" skrå linjer når man har høyere oppløsning på skjermen, men det hjelper ikke dersom ikke oppløsningen i den kapasitive sensoren er høy nok. Og den har ingen direkte sammenheng med antallet pixels under.

Lenke til kommentar
siden det ikke er støtte for norsk i stemmestyringen kan du ikke stemmesøke etter kleppmelk og forvente å få opp noen fornuftige resultater
Jeg hadde ikke forventet så mye fornuftig av et 'kleppmelk'-søk uansett...

 

Kleppmelk (også kjent som Bollemelk) er en middagsrett brukt i Trøndelag og Nord-Norge. Kleppmelk lages som tykk pannekakerøre, som slippes opp i kokende melk.
Lenke til kommentar
Blir det ikke litt feil å bruke iPhone i sammenligninger på "presisjon" opp mot Nexus? iPhone har jo en mye lavere oppløsning, 320x480, sammenlignet med 480x800 på Nexus. Vil ikke iPhone da ha en fordel med tanke på at presisjonsmålingen får ferre punkter å følge og dermed rettere linjer?

Nei, linjene ses i forhold til skjermen, ikke pixel for pixel.

 

Det er også lettere å tegne "rette" skrå linjer når man har høyere oppløsning på skjermen, men det hjelper ikke dersom ikke oppløsningen i den kapasitive sensoren er høy nok. Og den har ingen direkte sammenheng med antallet pixels under.

Hva mener du med at linjene ses i forhold til skjermen og ikke pixel for pixel?

 

Det vil vel ikke være lettere å tegne rette linjer på en skjerm med flere punkter ved bruk av en ustødig finger. Da vil man jo ha flere punkter man kan komme borti, og dermed lage bølgete linjer, kontra en skjerm med færre punkter hvor avstanden mellom punktene er lengre slik at man ikke like enkelt kommer borti nærliggende punkter i forhold til det man vil tegne.

Lenke til kommentar

Kostet meg 3 550 danske kroner til danmark, og må si jeg er temmelig fornøyd. Skulle gjerne sett et bedre kamera, og de har fremdeles litt små finurligheter de kan finpusse, spesielt med tanke på aplikasjonene for kalender, gmail og facebook (dog sistnevnte bruker jeg ikke så mye).

 

I og med at den kostet meg mer enn 1 000 kroner mindre enn htc touch hd den gang jeg kjøpte den, må jeg si det er et knallbra kjøp.

Lenke til kommentar

Enda en test som ikke ser ut til å ha testet skjermen utendørs i solskinn. De testene som har slakter skjermen, men det skulle vært greit med flere tester for å verifisere dette.

 

Det mange skjermer sliter med er antallet berøringspunkter, flere punkter vil si mer nøyaktighet. Færre punkter vil si at skjermen må gjette hvor du er på vei.

 

Det er det Droid f.eks ikke gjør spesielt godt her.

Lenke til kommentar
Hva mener du med at linjene ses i forhold til skjermen og ikke pixel for pixel?

Strektestene er basert på visuell inspeksjon av hvordan strekene ser ut på skjermen, ikke ved å ta et skjermbilde og se hvor mange pixels avvik det er.

 

Det vil vel ikke være lettere å tegne rette linjer på en skjerm med flere punkter ved bruk av en ustødig finger. Da vil man jo ha flere punkter man kan komme borti, og dermed lage bølgete linjer, kontra en skjerm med færre punkter hvor avstanden mellom punktene er lengre slik at man ikke like enkelt kommer borti nærliggende punkter i forhold til det man vil tegne.

Jeg tror du ikke fikk med deg det viktige poenget:

 

Du rører ikke på noen pixels. Du rører på noe som ligger mellom deg og pixlene, som IKKE har samme oppløsning som selve skjermen.

 

Hvis det her er dårlig følsomhet, så vil det være vanskeligere å få til rette linjer.

Lenke til kommentar

Fin test, men jeg reagerte litt på følgende utsagn:

 

Telefonen har også støtte for flertrykk, slik som Iphone. Dette har kanskje begrenset nytteverdi i vanlige programmer i og med at du må bruke begge hender for å zoome med to fingre om gangen, men teknologien kan være kjekt å ha til spill og underholdningsprogrammer av forskjellige slag.

 

Vet ikke med dere, men jeg har iallefall flere enn en finger på hver hånd :p

 

(Dette er forresten min første post :) )

 

EDIT: lærte meg bbcode

Endret av h0gne
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...