Gå til innhold

Test: Spider Holster Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ligner en fin idé.

 

Men hvorfor mon der ikke er mange flere gevinhuller i pladen??? Det ville gøre det nemmere at finde den optimale placering for både 'kroge' og stativ til en given kammeramodel.

 

Kunne endda være en fordel på kameramodeller hvor gevindhul ikke sidder helt aksialt, at man kunne få stativ placeret bedre.

Lenke til kommentar

Dette er sikkert helt supert for tilfeller vist i videoen, men at dette skal være noe særlig på "på fottur i ikke alt for tett underskog" har jeg ingen tro på. Selv med det padda beltet tenker jeg hoftene er passe most (sikkert solblendern og) etter et par knauser. I sånne tilfeller kan http://www.thinktankphoto.com/products/cam...ort-straps.aspx anbefales på det sterkeste. Jeg bruker da neoprenestroppen min (som svikter litt) som "magebelte" som holder kameraet intill kroppen. Du ser sånn passe "kvasi-militær-pakkesel" ut men det får stå sin prøve ;)I tillegg kan du gå med to staver hvis du ønsker det;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

^

Akkurat denne innstillingen skjønner jeg meg ikke på. Når jeg er ute og fotograferer, så er det for å ta bilder. Ikke for å flashe kameraet og se tøff ut.

Å ha kameraet rundt halsen synes jeg er alt for ubehagelig og å henge de over skuldra fører bare til at jeg synes det blir slitsomt å løfte opp reimen igjen.

Jeg kommer sikkert til å anskaffe meg dette selv.

 

=)

Lenke til kommentar

Alle som har brukt et pistolbelte (type safariland) med pistol i vet at slikt som dette virker mer praktisk enn det egentlig er. Ja, det gjør jobben, men det er noe herk å gå med over lengre tid. Nei - jeg sverger enda til å pakke ned kamera når jeg ikke bruker det, sparer på den måten kameraet og er mer bevisst på å ta bilder når jeg har det fremme.

Lenke til kommentar

Spider Holster Pro er et slikt produkt som kanskje ser veldig smart ut når man får det demonstrert på video eller i butikken, men…

 

Ganske mange fotografer som bruker stativ (monopod eller tripod) har QR-platen permanent festet til kameraet. Med denne løsningen må man feste den utenpå, noe som gjør at man f.eks. ikke kan bruke L-plater som er tilpasset kameraet, og jeg stiller meg også tvilende til at stabiliteten blir god nok.

 

Cute, but not sexy.

Lenke til kommentar

Personlig har jeg løst bæringa ved hjelp av to stk modifiserte kameravesker. Kan henges i belte, bærereimer på sekk etc. Hurtiglukking gjør det raskt å hente opp kameraet, samt at det har en viss polstring i "stygt" terreng og beskytter langt bedre mot fukt.

 

Ideen bak Spider Holster Pro er langt fra dum, jeg ser bare at her er det også tilstede klare begrensinger.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Har du noen gang irritert deg over at kameraet henger og slenger rundt halsen din, eller er utilgjengelig i kameravesken? Vi har testet løsningen.

Dere burde testet mer ... spesielt med forskjellige systemer og batterigrep av forskjellige dimensjoner. Forskjellige modeller har forskjellig dimensjoner, og de spiller ikke alltid like godt sammen med Spider Holster-systemet. Mer om problemene under.

 

Jeg har kjøpt systemet nå og det fungerer ypperlig med mitt Samsung GX-10 (identisk med Pentax K10D). Det fungerer i motsetning til hva flere her tror ypperlig å gå rundt med, men jeg har ikke hatt noe større å teste med enn en normalzoom (DA 16-45).

 

Men det fungerer overraskende nok ikke med batterigrepet til Pentax/Samsung (D-BG1/SBG-D1V)! Overraskende for meg nettopp fordi så og si alle bildene viser kamera+batterigrep+bunnplate-kombinasjoner, men selvfølgelig bare på Canon-utstyr :thumbdown: Det viser seg at batterigrepet er for bredt for bunnplata så det blir montert skjevt på batterigrepet. Det fungerer allikevel fint ved å bare skru monteringsskrua direkte inn (uten plate), men man mister da en del fleksibilitet (se artikkel).

 

Det er ikke noe problem å feste plata direkte på kameraets underside, men noe av poenget med dette bæresystemet er jo nettopp å kunne bære tyngre utstyr behagelig og det innebærer vanligvis batterigrep.

 

Så for å oppsummere:

Jeg synes det fungerer helt fint å gå rundt med, og har allerede kvittet meg med bærestroppen på DSLR-en. Det er mye kjappere i bruk enn vanlige bærestropper og er mindre i veien. Aberet er altså at man ikke er garantert at bunnplata fungerer like godt med brede grep.

Endret av 8086
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...