Gå til innhold

Eos 550D er her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En liten variasjon av gensers spørsmål: Hvordan vil 60D mest sannsynlig plassere seg i forhold til 550D og 7D? Det ser ikke ut til å være stor plass til enda et kamera mellom dem.

Slik jeg ser det, så vil også 60D få 18MP sensor og videomulighetene som 550D og 7D har. Den vil ha samme autofokus, værtetting og hastighet som 50D har i dag, men den får den nye lysmåleren.

 

Nok til å forsvare en pris midt i mellom.

Lenke til kommentar
En liten variasjon av gensers spørsmål: Hvordan vil 60D mest sannsynlig plassere seg i forhold til 550D og 7D? Det ser ikke ut til å være stor plass til enda et kamera mellom dem.

Slik jeg ser det, så vil også 60D få 18MP sensor og videomulighetene som 550D og 7D har. Den vil ha samme autofokus, værtetting og hastighet som 50D har i dag, men den får den nye lysmåleren.

 

Nok til å forsvare en pris midt i mellom.

 

Tror ikke det er så dumt tippet nei.

Lenke til kommentar
Slik jeg ser det, så vil også 60D få 18MP sensor og videomulighetene som 550D og 7D har. Den vil ha samme autofokus, værtetting og hastighet som 50D har i dag, men den får den nye lysmåleren.

 

Nok til å forsvare en pris midt i mellom.

Hva vil da være eventuelle fordeler ved 7D kontra 60D?

Lenke til kommentar
dpreview har testbilder tatt med kameraet.

Det er mildt sagt imponerende i høy ISO.

 

Lurer på hva nikon skal svare med.

 

Trolig med et kamera med bedre spesifikasjoner ... :p

 

Seriøst, Canon DSL'er har alltid hatt upperhand når det gjelder støy på høy ISO, og det vil de trolig fortsette med.

Lenke til kommentar
Seriøst, Canon DSL'er har alltid hatt upperhand når det gjelder støy på høy ISO, og det vil de trolig fortsette med.
Nja, ting ble litt snudd på hodet da D3 og D300 kom for 2 1/2 år siden. Siden har Nikon vært noen hestenesehår foran Canon jevnt over, men at begge er svært gode når det gjelder høy ISO er ingen hemmelighet...
Lenke til kommentar

Tror det blir en killer dette, eller det er jo det når en ser på innholdet. Det banker vel både D90 og D300s på det meste?

 

Personlig tror jeg og at canon vil tape salg av 7D pga man kan spørre seg med rette om hvorfor man skal betalte nesten dobbelt for et 7D dersom man ikke må ha 8bps og autofokus tilpasset sport/bevegelige mål. Værtetting meg her og der, det er neppe noe meningmann vil betale særlig ekstra for. Ei heller blitsstyring.

 

Hvis det er slik at videodelen og bildedelen er tilnærmet lik den på 7D så vil canon få seg et lite problem. Og 50D blir nå ihvertfall en hyllevarmer. Men det er vel snakk om en lansering i morgen og?

 

Tor

Lenke til kommentar
En liten variasjon av gensers spørsmål: Hvordan vil 60D mest sannsynlig plassere seg i forhold til 550D og 7D? Det ser ikke ut til å være stor plass til enda et kamera mellom dem.

Slik jeg ser det, så vil også 60D få 18MP sensor og videomulighetene som 550D og 7D har. Den vil ha samme autofokus, værtetting og hastighet som 50D har i dag, men den får den nye lysmåleren.

 

Nok til å forsvare en pris midt i mellom.

 

Tror ikke det er så dumt tippet nei.

som nevnt i en annen tråd tidligere i dag så har det jo vært en del spekulasjoner om at 60D kanskje får samme type sensor som 7D, men redusert til 15MP.. da vil det i så fall begynne å fremstå som et litt annet type kamera med mer fokus på low-light/iso-ytelse mens 7D mer blir et action-kamera, og da vil det ihvertfall begynne å bli stor nok forskjell på dem (og 550D) til at det blir plass til 60D imellom.. jeg håper ihvertfall på noe sånt..:p

Endret av Joaaso
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...