Gå til innhold

Her er Radeon HD 5450


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Litt synd at ATI(AMD) ikke støtter sin egen Hybrid XFire i særlig grad lenger.

Kjøpte nylig ett AM3 hk parret med X3 435 mtp dette.

Men selv om det er HD4200 (integrert) kan dette kun "parres" med HD2400, 3450, 3470.

Og slikt selges jo ikke lenger. :(

Fikk en riktig pen "boost" i (ett av) mine AM2+-system (HD3200 + HD3450 ).

 

Dette skjermkortet er derfor i mine øyne uinteressant.

Ikke glem at HD5670 koster uvesentlig mere, og yter uendelig mye bedre. (med forbehold for at jeg ikke har sett tester av HD5450).

Dessuten "trekker" både HD5750 og ikke minst HD5770 uvesentlig mer strøm (idle).

Ihvertfall mtp HTPC (de krever dog PCI/E-kontakt).

Og da snakker vi grei (nok) ytelse.

Lenke til kommentar

I mellom dette kortet(5450) og 5670, så kommer 5570 om ei ukes tid.

 

Videre fremover kan det nok forvenets at Asus, Powercolor og HIS, snart kommer med egne velkjente passive kjøleløsninger på 5670 kortet.

 

@TL1000S, er visstnok ikke før en variant av 890 chipset at Hybrid Crosssfire vil støtte "vassere" kort enn 3200/3450, da dog begrenset til noe low i 4xxx serien. Hadde vært mer morsomt om det var 5xxx combo i stedet, men de er liksom "gjerrige" på den fronten.

Lenke til kommentar

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3734&p=2

As luck would have it, we ran in to a bit of a snafu yesterday morning when wrapping up our test of the 5450. As we stated in our intro, the DDR3 Radeon 5450 is supposed to be clocked at 650MHz core and 800MHz memory, but that’s not what we got. Internally AMD has been sampling a 650MHz/900MHz card for one of the OEMs they work with, and a few of those samples made it out with the 650MHz/800MHz review samples for the press. As one of the (un)lucky winners, we received a 650MHz/900MHz sample, meaning our card isn’t quite a reference card. Thankfully we have more than one 5450 and we were able to benchmark a stock-clocked Sapphire card, but keep in mind a proper built-to-reference card is going to be equipped with slightly different RAM than our sample is. Besides the RAM chips, everything else about our sample is the same as a reference card.

 

...

 

Currently it’s HTPC use that puts the 5450 in the most favorable light. As the Cheese Slices test proved, it’s not quite the perfect HTPC card, but it’s very close. Certainly it’s the best passively cooled card we have tested from an image quality perspective, and it’s the only passive card with audio bitstreaming. If you specifically want or need Vector Adaptive Deinterlacing, the Radeon HD 5670 is still the cheapest/coolest/quietest card that’s going to meet your needs. But for everyone else the 5450 is plenty capable and is as close to being perfect as we’ve seen any bottom-tier card get.

Lenke til kommentar
Blir bare forvirret av alle nye nummerene som gis slike modeller. Sikkert greit nok for de som følger godt med på utviklingen, men ikke så greit for meg. :fun:

http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of..._5xxx.29_series

 

Umulig å følge med på alt. Noen fordyper seg i skjermkort (fordi de er på vei til å kjøpe), andre kan alt om SSD, osv. Henger ofte litt sammen med hva man har på handlelista tror jeg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...