Gå til innhold

Storebror ser deg!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt pussig at vi må ned til fjerde avsnitt for å se hva det nye kameraet heter. Ble nesten i tvil om det faktisk var et nytt kamera det var snakk om, eller om det var en firmwareoppgradering...

 

Uansett, ser ut til å være et spennende kamera, og verdt å vente på for vår del. Autorotering av bildene er kanskje bare en liten detalj, men den gjør prosessen lettere, og det er viktig i vårt tilfelle. ;)

Lenke til kommentar

Det er pudsigt med alle de varianter de har

efter dette

http://www.fujifilm.com/products/digital_cameras/

ER der både en F75 og F85, men hvordan de adskiller sig fra F70 og F80 er ikke beskrevet overhovedet(!)

De har også en F72

http://www.fujifilm.co.uk/consumer/digital.../finepix-f72exr

der kun synes at adskille sig fra F70 ved at F72 er "Piano black"

 

Irriterende forvirring af forbrugeren... :sick:

Lenke til kommentar
I tillegg vil disse navngitte personene prioriteres når kameraet skal finne korrekt fokus og eksponering av en gruppe mennesker.

Legges de inn i prioritert rekkefølge da? Hva om man skal ta bilde av disse 8 personene. Hvem settes fokus på da tro?

 

Ellers fikk dette meg til å tenke litt, eller rettere fikk overskriften meg til å tenke litt. Tro om det noensinne kommer et kamera som får lagt inn noe slikt som "fingeravtrykksdeteksjon" eller som gjennkjenner øyet ditt i søkeren ... slik at ingen andre enn deg får starta opp kameraet eller tatt bilder. Sikkert kommer det, de har bare ikke tenkt på det enda.

Lenke til kommentar

De putter jo alle verdens ubrukelige funksjoner inn i kameraene, så hvor det stopper er ikke godt å tenke seg. At man ikke har bruk for det ser egentlig ikke ut til å være hinder for å putte inn funksjoner.

 

Jeg lurer enda på hvem fokusen settes på om man tar bilde av de åtte personene som blir lagt inn som gjenkjennbare i det kameraet som omtales.

Lenke til kommentar
Jeg tenker nå heller, hva i all verden skal vi med det...? ;)
Ja der er nu lidt mening i galskaben. For hvis du tager et billede af din kæreste og dine børn på et eller andet overrendt turistsite, ja så vil jeg tro at du hellere vil have at familien er i fokus, end alle dem foran og bagved ;)

 

Og endelig kan det jo blive RIGTIGT fikst hvis det så også bliver gemt i metadata til billedet. Kombiner dette med GPS, og du kan automatisk få registreret både HVOR, HVORNÅR og HVEM der er på billedet. Det vil da være bare lidt fikst! Og gøre det nemt at flere år efter at finde hvilke billeder du har med "tante Oda".

 

Men det kræver selvfølgelig at man får registreret alle de personer der potentielt kunne være interessante, og det kan jo være lidt bøvlet i sig selv, hver gang man skifter kamera... Men hvis nu ideen slår an (de skal jo finde på noget nyt hvert år...) så KUNNE man jo tænke sig at bruge en fælles standard (som jo allerede eksisterer i de moderne pas), der kunne læses ind i kameraet, som en slags visuelle visitkort.

Og lad endelig systemet kunne håndtere kæledyr også.

 

Og når teknikken så videreudvikles kan den måske ligefrem automatisk justere dette 'visitkort' efterhånden som børnene vokser til! :)

Lenke til kommentar
De putter jo alle verdens ubrukelige funksjoner inn i kameraene, så hvor det stopper er ikke godt å tenke seg. At man ikke har bruk for det ser egentlig ikke ut til å være hinder for å putte inn funksjoner.

 

Jeg lurer enda på hvem fokusen settes på om man tar bilde av de åtte personene som blir lagt inn som gjenkjennbare i det kameraet som omtales.

Tja, ligesom dagens kameraer med ansigtsgenkendelse kan vise en række rammer, hvor du så skal vælge hvem du vil have i fokus, ja så vi morgendagens kunne det samme, men highlighte de rammer på personer du har registreret. Og hvis der kun er en eller et begrænses antal, der kan tages i samme fokus-afstand, ja så behøver det end ikke at spørge.

 

Det hele for at gøre det så let som muligt for 'Herr/Fru Hvermannsen'.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...