Gå til innhold

Zalman Fan Mate 1


Anbefalte innlegg

Raske prosessorer som jobber hardt trenger god kjøling. For de av oss uten vannkjøling er dette ofte forbundet med mye vifte-støy som nå og da kan bli litt vel irriterende. Det er i slike stunder det kunne vært greit og ofre litt kjøleevne for å få en maskin som ikke gir alvorlige hørselsskader. Vi har testet Zalman's alternativ, Zalman Fan Mate 1.

 

Testen finner du her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er jo lett å feste med dobbelsidig tape el. i kabinettet dah.

Fint at en slipper å lodde noe, og at en slipper å mikse og trikse med motering.

 

Klarer den å drive to 80mm Zalman vifter? Håper det, for ellers blir det for dyrt. Har 5 slike vifter jeg vil jekk ned, men ikke like mye som motstandene gjør.

Lenke til kommentar

Jeg festet min rett innenfor en ledig kabinettvifte-plass. Den lille tappen til å skru på er det eneste som stikker ut av hullene på vifte-plassen, slik at den ikke synes - FUNKER PERFEKT !

 

Det som jeg derimot ikke liker, er at CPU temp ligger på ca. 60°C... (AthlonXP 1600+)

 

Eirik

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Quote:


On 2002-01-31 15:12, Corleone skrev:

Quote:


On 2002-01-31 14:57, khosethl skrev:

Står på zalman's hjemmeside, kun 1 stk. vifte m/ store bokstaver.


 

Men det kan jo være for å selge mer at de skriver. Det kan godt hende at den klarer to 80mm Zalman vifter allikevel. Noen som har el-kunnskaper nok til å fortelle meg dette?

 

Den er spesifisert opp til 6W.

Siden en zalman 80mm vifte bruker 3W på maks så skal det gå perfekt.

Men den kan bli rimelig varm ,men det er faktisk en kjøleribbe der som er festet til motstanden.

Skulle gått an og vannkjøle den :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...