Gå til innhold

Test: Sony Ericsson U100i Yari


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, denne kan jo være et alternativ til ungens 10-års dag, hvor han får sin første telefon. Ser også på Corby-telefonen. Viktig med telefon som stimulerer kreativitet og intellekt og ikke den fordummende "kun sms og ringing"-holdning enkelte har overfor barn. Denne her ser jo ut til å være sterk på det viktigste for en 10-åring; spill, musikk, film og bilde. Internett er ikke viktig i den alderen, der blir det mye sperret uansett (som gjør at Corby kanskje blir litt feil siden den fokuserer slik på sosiale medier?).

 

Den er kanskje litt stor for mindre hender, eller?

Lenke til kommentar
Hmm, denne kan jo være et alternativ til ungens 10-års dag, hvor han får sin første telefon. Ser også på Corby-telefonen. Viktig med telefon som stimulerer kreativitet og intellekt og ikke den fordummende "kun sms og ringing"-holdning enkelte har overfor barn. Denne her ser jo ut til å være sterk på det viktigste for en 10-åring; spill, musikk, film og bilde. Internett er ikke viktig i den alderen, der blir det mye sperret uansett (som gjør at Corby kanskje blir litt feil siden den fokuserer slik på sosiale medier?).

 

Den er kanskje litt stor for mindre hender, eller?

 

Det tror jeg egentlig ikke. Jeg vil nesten si at det er mer nærliggende å tro at forholdsvis store trykkskjermer blir vanskelige for små hender. Yari er en forholdsvis liten telefon. Det gjør at det er småspillene som egner seg best, men halvparten av de som følger med telefonen er småspill, og de burde dermed være tilgjengelige i hyllen for test før kjøp.

 

Jeg forventet absolutt ikke den underholdningsverdien vi klarte å tyne ut fra denne telefonen da jeg tok den med meg hjem. Den mangler noen få små ting på å være fullt hus, men igjen - fullt hus er ikke fullt hus uten 100% treff på det meste. Så langt er vel den siste fulltrefferen W995 men den ligger i et litt annet prissjikt. Jeg tror gjerne at Yari i stor grad vil ta over for F305 som nå er på hell... La podene kjenne på tastaturet om man er usikker - men etter min mening tror jeg det er langt større sannsynlighet for at små hender får trøbbel med typiske 3,5 tommers trykkskjermer enn dette tastaturet :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...