Gå til innhold

Starter masseproduksjon av 3D-TV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ifølge markedsanalyseselskapet Displaysearch vil markedet for 3D-TV-er vokse fra 200 000 enheter i 2009 til 64 millioner enheter i 2018. Til sammenligning ventes det å bli solgt 180 millioner LCD-TV-er på verdensmarkedet i 2010.

~35% markedsandel i 2018 tyder på at prisen vil fortsette å være merkbart høyere for 3D TV enn for tilsvarende modeller uten 3D.

 

Redigert: En forutsetning er samme totalsalg av LCD TV i 2018 som i 2010.

Lenke til kommentar
Lanseringstidspunkt eller priser på de ulike modellene er heller ikke kjent.

 

*sukk*

 

Jeg sikler litt etter en ny Samsung-tv, men vil jo vente for å se hvor bra den nye generasjonen blir - og eventuelt hva prisene blir... Og så går jo helt sikkert prisen ned for "den gamle" generasjonen...

Lenke til kommentar
Nå står det riktignok 180 millioner lcd-tver i 2010, ikke 2018 :p Regner med LCD-tver kommer til å vokse endel til frem mot 2018.

Jeg er klar over det, men burde vel skrevet at forutsetningen er like stort salg i 2018 som i 2010. Jeg tror ikke det er urealistisk heller fordi LCD-TV vil få en topp og dale litt når "alle" får det i hus. Folk ser veldig mye poeng i å oppgradere fra CRT til LCD, men ikke så mye fra LCD til nyere LCD.

 

Men jeg kan godt regne på en økning hvis du vil. La oss si det øker fra 180 mill i år til 250 mill i 2018. Da vil 64/250 = ~26% av markedet være 3D LCD TV.

Lenke til kommentar
Tror ikke jeg kjøper 3d tv før de lanserer en tv som tar i bruk 3d teknologi uten og bruke briller, pluss at den holder en pris jeg kan leve med.

Jeg kan ikke så mye om 3D-teknikken, men noe sier meg at det er en god stund til vi ser skjermer som viser 3D uten briller. Det er mulig i kontrollerte former med bestemt avstand til skjerm og en seer, men i et stuemiljø med flere brukere, froskjellige avstander og innsynsvinkler etc så blir det i overkant komplisert. Det gidder i alle fall ikke jeg vente på.

 

Godt å se at masseproduksjon starter såpass raskt, dette var tydeligvis ikke noe stor utfordring for TV-produsentene. Da kan vi kanskje få 'fornuftige' priser i løpet av kort tid. Sony slipper også noen spennende modeller utover sommeren, de andre kommer garantert tett bak.

Lenke til kommentar

Enig i Mozze. Derfor hadde jeg håpt at den nåværende "3D trenden" ville vare like lenge som forrige gang, men det virker som de store aktørene legger enda mere penger i det denne gangen (får inntrykk av at de nå skal faktisk styre utviklingen ved å "pushe" ut 3D i større grad på kino o.l.)

 

Det er ikke så mye som har forandret seg i løpet av de siste ti årene på 3D front'en (det at man må bruke briller er jo det største, mest tydelige tegnet på det). Klart, 3D uten briller er en drøm jeg tror en god del av oss kommer ikke til å se så mye av, dessverre. Ikke det at teknologien ikke er til stede for det, men heller at implementeringen av slike løsninger vil være vanskelig og/eller for dyrt for hvermansen. Som Mozze sa, så er en del av prinsippene avhengig av miljøet man sitter i.

 

Synes uansett at det er bra at produsentene tørr å satse friskt (og mye) på at masseproduksjon av 3D enheter vil "vekke massene" (så å si). Så gjenstår det bare å se om det blir en aldri så liten fiasko (igjen), eller om den gjennomsnittlige konsument tar inn 3D i hjemmet for fullt.

Lenke til kommentar
Se for deg følgende scenario da "Halla, hørte du skulle se film sammen med kompisene i kveld?" -"Ja, jeg har kjøpt TheMovie i 3D, men vi er allerede 4, og jeg har ikke fler 3D briller..." ... "Åja... Det var kjipt.."

 

Hvordan i alle dager skal du få til 3D fra en 2D skjerm uten bruk av briller?

Lenke til kommentar
Se for deg følgende scenario da "Halla, hørte du skulle se film sammen med kompisene i kveld?" -"Ja, jeg har kjøpt TheMovie i 3D, men vi er allerede 4, og jeg har ikke fler 3D briller..." ... "Åja... Det var kjipt.."

 

Hvordan i alle dager skal du få til 3D fra en 2D skjerm uten bruk av briller?

Det er fult mulig men desverre med noen ganske så triste begrensninger... Leste litt om en slik e prototype tv som hadde 3d uten briller men man måtte da sitte i korrekt avstand fra tvn :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...