Gå til innhold

Husker du Windows 3.1?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

husker jeg kopierte Win3.11, tror det tok 11 disketter, mens 3.1 kun tok 3-4 disketter. Forskjellen var nettverksfunksjonalitet. Og for en jobb å kopiere det, diskcopy a: a: og bytte diskettene frem og tilbake 3 ganger for å få kopiert alt innholdet (1,44M).

 

Husker jeg boikottet Win95 i lange tider, var vel av samme grunner som mange boikottet Vista til fordel for XP...

Lenke til kommentar

Dette var nostalgisk ja. Jeg husker vi installerte 3.11 på 386'en vi hadde, med alle 11 diskettene som måtte byttes under installasjonen.

Om jeg ikke husker feil var jeg 7 år, og synes det var mye enklere å ha med å gjøre enn DOS som jeg hadde brukt et par år. Alikevell, jeg husker jeg var skuffa over at vi ikke hadde noen gode spill til 3.11, bare til DOS. Husker godt scorch, gpega, dasboot, street rod, keen, POC, etc. Noe som fortsatt overrasker meg i dag var at jeg klarte å navigere i dos på egenhånd og spille spill som var på kun engelsk (OG runde disse) før jeg begynte på barneskolen...

EDIT: husker også jeg fant en cheat i street rod ca når jeg begynte på barneskolen. Jeg oppdaget om man solgte alle delene i den billigste bilen og så solgte den kunne man få så mye man ville for den siden den da hadde negativ pris.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar
Dette var nostalgisk ja. Jeg husker vi installerte 3.11 på 386'en vi hadde, med alle 11 diskettene som måtte byttes under installasjonen.

Om jeg ikke husker feil var jeg 7 år, og synes det var mye enklere å ha med å gjøre enn DOS som jeg hadde brukt et par år. Alikevell, jeg husker jeg var skuffa over at vi ikke hadde noen gode spill til 3.11, bare til DOS. Husker godt scorch, gpega, dasboot, street rod, keen, POC, etc. Noe som fortsatt overrasker meg i dag var at jeg klarte å navigere i dos på egenhånd og spille spill som var på kun engelsk (OG runde disse) før jeg begynte på barneskolen...

 

Nå er jeg litt yngre enn deg, men jeg brukte nt 3 og 4 uten problemer før jeg begynte på barneskolen, spillte spill som transport tycoon og putt putt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...