Gå til innhold

Overklokker gammel traver til 8,2 GHz


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kuult at dette blir gjort med en eldre CPU.

Hovedkortet kan ikke bare ha vært "lettere" modifisert :)

Etter å ha kjørt kildesiden igjennom google translate, så har jeg kommet fram til at han har byttet ut noen kondensatorer (i alt 4 stk) som sto nært sokkelen for at de skulle beholde egenskapene sine ved lave temperaturer.

Om man vil kalle det "lettere" modifisert er jeg ikke sikker på. Men mer enn det er tydeligvis ikke gjort.

 

Uansett så var jo dette en relativt rå klokk, selv om den kanskje ikke klarer å knuse noen benchmark rekorder.

Lenke til kommentar

"Lurer på om de hadde kommet lenger ved å isolere hovedkortet bedre og/eller bruke flytende hydrogen..."

 

De brukte jo flytende NITROGEN (LN2). Flytende HYDROGEN? Ville ikke det blitt litt vel farlig? Hydrogen i motsetning til nitrogen er jo ganske så brennbart. Vet du sikkert blingset med de to og mente nitrogen, men måtte bare gni det inn. :p

 

Men du har jo rett på en måte. Hydrogen koker ved ca 253°C mens nitrogen koker ved ca 196°C. Så jo, han hadde muligens fått litt mer ut av den om han kunne brukt flytende hydrogen. Men jeg hadde kanskje brukt en annen gass som ikke var like eksplosiv.

Lenke til kommentar
Noen benchmarks tilgjengelig da? :thumbs:

 

Validering av cpu-z regnes faktisk som en benchmark :) Det krever ikkje mye stabilitet men noe må det være :)

 

Den ble calidert 8199.5 mhz altså ikkje 8200mhz :p

 

Legg merke til strømforsyningen de brukte: ENERMAX Revolution85+ 1250W :love:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...