Gå til innhold

Test: Navigon 8410


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 6 måneder senere...

Navigon 8450 Live (tilsvarer Navigon 8410)

Jeg anskaffet Navigon 8450 Live i des. 2009 og bruker den vekselvis i Spania og i Norge. Allerede i februar opplevde jeg at den gikk i stå, og ingen tiltak virket. Jeg ringte brukerservice uten å få relevant hjelp, men jeg fikk beskjed om at det var en del programmessige svakhet ved enheten!! Jeg fikset feilen selv ved å gamble på å blanke ut hele harddisken og deretter reinstalle alt innhold fra en backup jeg hadde på min PC. For en måned siden plasserte jeg enheten i min bil i Norge etter å ha investert i ekstra bilholder og billader. Da ville ikke stemmeinstruksjonene fungere. Alle mulige tiltak ble forsøkt. Det endte med at jeg måtte sende enheten til Tyskland for reparasjon (her bruker Navigon trege UPS og ikke et effektivt postvesen!), og der ligger den fortsatt godt! Det er nesten håpløst å få kontakt med Navigons kundeservice både på telefon og via mail, men i dag kom det omsider et svar etter flere purringer. De har funnet feilen på min enhet, men serviceverkstedet manglet den delen som må skiftes!! (utrolig, men sant!) Nå sitter de og venter på ny del fra en underleverandør mens tiden går og går! Det har ikke vært noen som helst tilbakemelding til meg i sakens anledning! Jeg ble lovet å ha enheten tilbake i løpet av 2 uker, men nå vil det i beste fall gå 4-5 uker. Om få dager starter vi på en lenge planlagt ferietur til Kontinentet, og vi hadde regnet med god hjelp av GPS'n når vi kjører inn i byer hvor vi ikke er kjente fra før. La gå med at Navigon ser bra ut og har mange "artige" funksjoner. Det hjelper ikke dersom enheten ikke virker når du trenger den! Dersom jeg skulle velge på nytt i dag, ville jeg ha valgt Garmin Nüvi 3790T som har stort sett de samme funksjonene, og som kan kjøpes over nettet til ca. kr. 2.200,-; dvs. nesten halve prisen! Jeg velger også å tro at kundeservicen til Garmin er langt bedre enn det jeg har opplevd fra Navigon i mitt tilfelle. Vær klar over at selv om Navigon oppgir et norsk telefonnummer, sitter mottakeren i Tyskland! I beste fall snakker mottakeren dårlig "skandinavisk"! Når man havner i en uendelig telefonkø, går taxameteret uansett, og dette koster masse penger uten at man er garantert noen som helst praktisk hjelp!! Nei, Navigon - dette er ikke verken tilfredstillende produktkvalitet eller tilfredsstillende kundebehandling; spesielt tatt i betraktning at dere er dyrest i bransjen!! Nå håper jeg på at en reparert enhet kan brukes som forutsatt i 3-4 år (fordi jeg hat brukt 5-6 tusen kr på enheten!) - deretter

vil jeg nok aldri kjøpe Navigon igjen!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...