Gå til innhold

Oppo-kopi til syv ganger prisen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det i seg selv er ikke så oppsiktsvekkende, for slikt gjøres i mange ulike bransjer, men mer oppsiktsvennende er det at denne "modifikasjonen" skal rettferdiggjøre en prisøkning på 700 prosent.

Litt flisespikking: Prisen øker fra 500 til 3500 $. En økning på 3000 $. Dette er "bare" 600 prosent økning, ikke 700. Hadde det vært 700% økning (3500 $ økning) ville sluttprisen blitt 4000 $.

Lenke til kommentar
Det i seg selv er ikke så oppsiktsvekkende, for slikt gjøres i mange ulike bransjer, men mer oppsiktsvennende er det at denne "modifikasjonen" skal rettferdiggjøre en prisøkning på 700 prosent.

Litt flisespikking: Prisen øker fra 500 til 3500 $. En økning på 3000 $. Dette er "bare" 600 prosent økning, ikke 700. Hadde det vært 700% økning (3500 $ økning) ville sluttprisen blitt 4000 $.

:blush:

 

Vel spikket! :) Selvsagt, takk - fikset!

Lenke til kommentar

Det føles utvilsomt som juks å øke prisen så drastisk på grunn av en ny kasse.

 

USB-porten kan være ført med kabel fra baksiden av Oppoen til fronten av Lexicon-kassa.

 

Dette får meg til å minnes en sak om en tykk "high end" audio-kabel som viste seg å være laget av hageslange og lampettledning.

Lenke til kommentar

Det kunne jo vert greit å nevne at det ikke er første gang Lexicon rebrander på denne måten.

Simaudio sin high-end processor - Moon CP-8 er jo f.eks en rebranding av Denon AVP-A1HDA.

Harman gruppen som eier Lexicon, Mark Levinson m.fl har jo også rebrandet seg selv.

Mark Levinson No502 media console er jo ikke annet enn en forfinet utgave av Lexicon MC-12HD.

Slikt er nok ganske vanlig i high-end verden. Utvklingskostnadene er rett og slett for høye for disse selskapene til at de har råd til å utvikle et produkt helt fra bunn.

Et annet eksempel av interesser er jo TVene til B&O. Hva er markupen der i forhold til sammenlignbare produkter fra Samsung og Phillips, det er jo der B&O kjøper sine paneler.

Lenke til kommentar
Slikt er nok ganske vanlig i high-end verden. Utvklingskostnadene er rett og slett for høye for disse selskapene til at de har råd til å utvikle et produkt helt fra bunn.

Med 7 ganger så høy pris er nok marginen per enhet i størrelseorden 15-30 ganger høyere enn for Oppo. Dette er ren prisfest og har lite å gjøre med high end.

Lenke til kommentar
Slikt er nok ganske vanlig i high-end verden. Utvklingskostnadene er rett og slett for høye for disse selskapene til at de har råd til å utvikle et produkt helt fra bunn.

Med 7 ganger så høy pris er nok marginen per enhet i størrelseorden 15-30 ganger høyere enn for Oppo. Dette er ren prisfest og har lite å gjøre med high end.

Husk at volumet er lite i forhold til hva f.eks Oppo selger av sine blu-ray spilere.

Jeg forsvarer på ingen måte slik "juksing" men "same shit - new wrapping" er et gammelt uttrykk som er like aktuelt som noen gang før.

Jeg ønsket bare å fremheve at en slik rebranding ikke er uvanelig i AV verdenen og at det da ofte er produkter i høyere prisklasse - high-end markedet som blir utsatt for slikt.

Søk på Edge cdspiller tråden på hifisentralen, så skjønner du hva jeg mener.

Lenke til kommentar

Det nevnes at Oppoen ikke er i salg her i landet. Det er faktisk feil.

 

Det er 2 aktører som selger den, ferdig sonefri til 5990,-

 

Det er HTTech.no og Audioaktøren.

 

Sistnenvte har også "Spesial Edition" utgaven. Denne er kun for de som ønsker bedre analog del, digital delen her helt lik originalen.

Lenke til kommentar

Da jeg kjøpte oppo-dvdspiller for noen år tilbake så handlet jeg rett fra oppo på nettet. Oppo BDP-83 havner på i overkant av 4000 kr inkl frakt og moms fra oppo på nett. Mens her til lands må du tydeligvis ut med over 6000 kr, altså 50% mer! Da fjernkontrollen gikk konken så sendte de meg en ny uten kostnad på dagen, så servicen så det ikke ut til å være noe å si på heller.

Lenke til kommentar

Prisen på Oppo importert selv via Jet Carrier (Oppo sender ikke direkte til Norge) kommer nok på ca. 4000.- men da er det snakk om en spiller som er låst til sone A.

En sone modding chip koster fra 450.- alt ettersom hvor flink du/selger er til å lure deg unna momsen.

 

HTTech og Audioaktøren selger ferdig hardware moddet sonefri Oppo 83 for 5990.-.

(viktig at den er hardware moddet og ikke bare software moddet)

 

De tar altså ca. 1500.- inkl. moms for å ta import jobben og moddingen for deg.

 

Absolutt ingen urimelig pris.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...