Gå til innhold

Test: LG BL40 New Chocolate


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

INFO TIL DERE SOM VIL KJØPE LG BL40

 

Har denne mobilen selv og har lurt på hvorfor mobilen bruker EGDE /3G framfor WIFI når jeg har koblet den opp til mitt nettverk i stua.

 

Prøvde å bruke internett uten simkort via Wifi. da skjer det noe rundt WIFI ikonet oppe på skjermen, men ingen internett kommer opp. kommer feil mld "kan ikke koble til"

 

Fant denne artikkelen på en Engelsk internett side som tester mobilen: der fant jeg dette utdraget om Wifi:

 

the LG BL40 New Chocolate allows you to watch streaming media (of any type) only over the EDGE or UMTS connection (even if Wi-Fi is listed as an option, it just doesn't work), so in essence - you cannot watch the streaming mobile YouTube videos over Wi-Fi. A real bummer, we know. The same strange issue plagues the Crystal, Viewty Smart, Arena, Prada 2 and the Renoir. Is it really impossible for LG to add that feature?

 

 

Kan det være en Software feil????

Lenke til kommentar

Nå er dere farlig trege med testene deres!! Dere er faktisk måneder bak konkurrentene deres!

 

Denne telefonen fortjener vell mer enn en 3'er...å dere kan ikke sette den i samme klasse som Omnia HD. Den er dessuten lekrere en iPhone, selvsagt kommer dette an på øyet som ser, men rent designmessig ser denne telefonen bedre ut og har bedre materialkvalitet enn iPhone 3G og 3GS.

 

paipai: Dette kan ha med kode krypteringen på nettet, er flere mobiltyper som er litt sensitiv for WPA! Dessuten er det nok YouTube selv som setter stopperen fom YouTube mobile filmer over Wi-Fi....på Wi-Fi vil du vell helst ha fult utvalg og god oppløsning :)

Endret av mobifil
Lenke til kommentar

Mobifil: Men alt av internett, alt ifra www.vg.no til Youtube funker ikke..

 

Ikke netter på jobben min funker på LG BL40. fremfor å bruke Wifi med sim kort bruker den 3G. men når jeg tar ut sim da funker Wifi og ikonet "roterer" men feil mld kommer opp.

 

Vil ikke Wifi funke på den noen gang?

 

Takk for svar

Lenke til kommentar
Mobifil: Men alt av internett, alt ifra www.vg.no til Youtube funker ikke..

 

Ikke netter på jobben min funker på LG BL40. fremfor å bruke Wifi med sim kort bruker den 3G. men når jeg tar ut sim da funker Wifi og ikonet "roterer" men feil mld kommer opp.

 

Vil ikke Wifi funke på den noen gang?

 

Takk for svar

 

Nå har ikke jeg en slik telefon selv, men det er mange telefoner (ikke bare LG) som kan slite litt med Wi-Fi tilkobling. Har du noen gang fått den på nett via Wi-Fi? Hvis ikke er det nok en feil i telefonen, har du det er det nok sikkerhetskrypteringen telefonen ikke takler.

Lenke til kommentar

Hei,

vi ønsker så klart å være så tidlig ute som mulig med testene våre. Imidlertid kan det litt lenger tid før testen er klar etter lanseringsdato, avhengig av hvor mye ressurser vi har tilgjengelig i forhold til hvor mange telefoner vi har inne til test. Vi har typisk mer omfattende tester enn mange andre aktører i Norge, så vi er dessverre ikke alltid først ute. Vi prøver naturligvis allikevel å være så tidlig ute som mulig, men for BL40 sin del så har det gått noe tid siden den ble lansert. Håper allikevel at du fant testen vår nyttig.

Lenke til kommentar

@paipai

En kompis sliter med samme problem på LG Arena, han har heller ikke funnet noen løsning på problemet på tross av mye søking på nett etc. Ser ut til at det bare er LG selv som kan fikse saken, men tviler på at det blir gjort i nær fremtid, eller i det hele tatt. LG er vel ikke kjent for å være flinke med sånt.

Lenke til kommentar
Skjermen av av den berøringsfølsomme typen. Dette gjør at du ikke kan bruke neglen eller en penn til å trykke på skjermen. Her er det varmen fra fingertuppen din som får skjermen til å reagere.

Hæ? varme?

Jeg tror vi snakker om kapasitans.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Capacitive_display

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Kapasitans

 

Ja. Dette må vel skyldes dårlig kompetanse, for så feil går det vel ikke an å bare skrive. Hvis du bruker aluminium på skjermen så vil den også reagere. Er det varmen fra en kald aluminiumsfolie som gjør at skjermen reagerer og? HEHE.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Mobilen er på tilbud på elkjøp.no denne helgen til 1999 kr.

 

Med slik pris blir den fort et alternativ som ny mobil for min mor som skal erstatte sin slitne W880i.

 

For henne er ting som GPS, DivX, WLAN og you-name-it helt uvesentlig, men det er viktig at den funker greit til SMS og tale, og jeg tror hun vil like designet. Noen tanker rundt dette? Ble litt skremt av det omtalen skriver om at man må trykke på ordet for å bytte til neste ord ved T9-bruk. Er dette like tungvindt som det høres ut som? Andre erfaringer rundt enkel bruk av denne mobilen?

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...