Gå til innhold

Kan øke Blu-ray-kapasiteten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gud bedre, drit i ekstra materiale. Ta neste steg og øk fpsen :p

Faktisk veldig enig, kan ikke begripe hvorfor de skal tvilholde i 24 bilder samtidig som f.eks Samsung kommer med skjermer på 200Hz.. 3D dobler tross alt frekvensen, men da skal det splittes opp i to igjen. Kommer vel HDMI 1,5 neste år så alle må kjøpe alt nytt. En gang til ;)

 

Apropos 3D, ekstra lagringskapasitet kommer nok til sin rett når man skal ha fimmer på 3-4timer i 3D etterhvert. Da fyller man fort en BD-plate selv uten ekstramateriale.

Lenke til kommentar
Takket være det historisk høye prisnivået på blu-ray-plater til databruk får vi desverre ikke nytte av dette. Optiske medier har ALLTID vært billigere enn harddiskplass, men dette var helt til Sony fikk bestemme prisene på DVD-platens etterfølger. Jeg HATER Sony for dette, og boikotter alt de lager.

Hvorfor pokker lar du det gå ut over Sony?

Det er Blu-ray Disc Association som bestemmer royalties på Blu-ray. Her har du en liste over de selskapene du kan begynne å boikotte:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Blu-ray_Disc_Association

Lenke til kommentar
Takket være det historisk høye prisnivået på blu-ray-plater til databruk får vi desverre ikke nytte av dette. Optiske medier har ALLTID vært billigere enn harddiskplass, men dette var helt til Sony fikk bestemme prisene på DVD-platens etterfølger. Jeg HATER Sony for dette, og boikotter alt de lager.

 

 

Eh? Neste gang så leser du fakta før du bannlyser Sony! Og jeg synes synd på deg om du skal boikotte Sony, da de er en av de beste på kvalitet av de "store" ;)

Lenke til kommentar
Om noen år så vil vi vel lure på hvorfor man ikke bruker minnekort i steden for en sårbar plate som krever stor plass og mekanikk med bevegelige deler.

Tviler på at det kommer til å skje med det første...

 

Ironisk nok så har jeg aldri opplevd at en av mine DVD eller Blu-ray plater har blitt ødelagt (Blu-ray er faktisk mye mer robust enn DVD og CD plater), men jeg har hatt flere minnekort og USB-penner som har tatt kvelden...

Lenke til kommentar

Hvorfor pokker lar du det gå ut over Sony?

Det er Blu-ray Disc Association som bestemmer royalties på Blu-ray. Her har du en liste over de selskapene du kan begynne å boikotte:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Blu-ray_Disc_Association

 

Det er Sony som står bak Blu-Ray, og som har satt premissene. Det er vanskelig å finne informasjon om hvor royalty-pengene ender opp, men Sony, sammen med Panasonic, Pioneer og Warner stikker sansynligvis av med størsteparten av pengene som kommer inn. Sony har såpass mange andre svin på skogen som føyer seg sammen med dette, så det er lett å plassere ansvaret for blu-ray sin ublue pris hos dem.

Lenke til kommentar

Tviler på at det kommer til å skje med det første...

 

Ironisk nok så har jeg aldri opplevd at en av mine DVD eller Blu-ray plater har blitt ødelagt (Blu-ray er faktisk mye mer robust enn DVD og CD plater), men jeg har hatt flere minnekort og USB-penner som har tatt kvelden...

Jeg er klar over at blu-ray har et ekstra sjikt på toppen som gjør de mere robuste enn dvd/cd.

Hvis en ser på historien til bånd, kassetter, vinyl, cd!, dvd etc så går alt i en og samme retning. Det er bare snakk om å krampeholde på gamle forretningsmodeller mens all logikk peker mot internett eller minnemoduler.

 

Men det vil nok ta tid. Selskapene som selger vil gjerne gjøre det på gamlemåten, mens endel samlere synes det er stas å fylle en vegg på stua med plater.

 

Selv liker jeg å ha alt ryddig i mappestuktur på harddisker, hvor det er enkelttilgjengelig via mediasenteret. Nå som jeg har fått hardcore internettlinje, har jeg alt av video, musikk og bilder tilgjengelig overalt.

 

I fjor tok jeg en stor kasse jeg hadde med gamle musikkassettene mine og tømte de i søpla.

Det samme vil skje med andre media når de har ligget lagret i kjelleren en stund. Ingen grunn til å samle på noe som aldri vil bli brukt igjen.

Lenke til kommentar
Det er Sony som står bak Blu-Ray, og som har satt premissene. Det er vanskelig å finne informasjon om hvor royalty-pengene ender opp, men Sony, sammen med Panasonic, Pioneer og Warner stikker sansynligvis av med størsteparten av pengene som kommer inn. Sony har såpass mange andre svin på skogen som føyer seg sammen med dette, så det er lett å plassere ansvaret for blu-ray sin ublue pris hos dem.

Sukk...

Du får sette deg litt inn i MPEG LA, og de andre multimedia formatene som brukes i BD. Så skal du nok se hvor mange av royalty-pengene ender opp..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...