Gå til innhold

Prosjekt FT01 - Update #19 - Nye skjermer, BenQ 2410 Eco


Anbefalte innlegg

Prosjekt FT01

 

 

Arbeidslogg

 

 

aaaaadsada-1.jpg

 

Om prosjektet

Vel, siden mitt gode kabinett ble solgt, nemlig 1:40, valgte jeg å bestille meg et nytt kabinett. Dette ga meg den gode muligheten til å starte en ny arbeidslogg her på diskusjon.no. Et stort prosjekt blir det nokk ikke, men forhåpentlig stort nokk til å fange deres interesse! Prosjektet går ut på å bygge en pc i mitt nye kabinett, nemlig et Silverstone Fortress FT01. Det første som må gjøres er å bygge selve PCn. Siden dette blir en overgang (eller skal jeg kalle det nedgang?) til et miditower fra mitt forige big tower (Prosjekt 1:40), blir det spennende å se hvordan dette vil gå. Rydding av kabler, kjøling, utseene, oppdatering av hardware og mye mye mer. Hvordan vil det bli? Det er netopp det vi skal finne ut gjennom denne loggen. Noen modifikasjoner skal jeg også få slengt inn.

 

 

Hardware

 

- MSI 790FX-GD70

- AMD Phenom II 955

- Asus Silen Knight II

- 8GB DDR3 minne fra Corsair

- XFX 9800GTX+

- Corsair HX 850W 80+ NY

- WD Black 1000GB

- WD Green 750 GB

- Seagate 500 GB

 

 

Ting som vil havne i en ny update

Noe er alerede bestilt, noe ikke. Her vil jeg legge ut forskjellige ting og tang som en eller annen gang vil havne i en update. Det er ikke bestemt hvilken rekkefølge ting vil bli postet i, men en viss orden vil det nokk bli:

 

- Bygge selve PCn

- Antec Veris Multimedia station premier

- Rydding av kabler

- Modde DVD brenner

- Gjøre noe med de vifte-ledningene

- Gjøre PCn HTPC venlig ?

 

Gjort

Bestilt

Ikke gjort

 

 

Dette er burde holde for denne gang.

Mer info og oppdaterte bilder vil komme etterhvert.

Følg med i kommentartråden. Stadig ny info der og

 

TAKK TIL ALLE SOM

BRUKER KOMMENTARTRÅDEN

Endret av HansiFansi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prosjekt FT01

 

Update #1

 

Da var det tid for prosjektets første update. Det passer vel best med noen biler av selve produktet som skal brukes. Kabinettet ble lever kun få dager etter at det ble bestilt. Komplett.no hadde et godt tilbud på en rekke varer for noen få uker siden, så da ble dette kabinettet lagt i handlekurven. La oss se hva vi skal kose oss med de neste ukene:

 

 

IMG_4391-1.jpg

 

IMG_4392-1.jpg

 

IMG_4393-1.jpg

 

IMG_4396.jpg

 

IMG_4397-1.jpg

 

 

 

Da var kabinettet i hus, og pakket ut. Det var godt pakket inn i en relativt stor eske, noe som i mine øyne kun er positivt. Personlig liker jeg store pakker =). Litt kjedlig var det at ingen av viftene hadde kabelstrømper el på ledningene, noe som desverre ødeleger litt for kabinettets utseene. Men la oss gjøre det om til noe positivt. Dette kan vi legge til på "Ting som vil havne i en ny update" lista..

 

Legg gjerne igjen en kommentar i tråden under. Det varmer godt nå i disse kalde vinderdager.

Hva synes dere om prosjektet så langt ?

 

Kommentartråd

her

Endret av HansiFansi
Lenke til kommentar

Prosjekt FT01

 

Update #2

 

Dagen nermer seg slutt og jeg vil avslutte helgen med en liten update.

I denne updaten ser dere litt av det utstyret jeg bruker ved siden av PCn, altså ting som mus og tastatur osv. La også med et bilde av det som holder meg i gang, nemlig Frank`s Energi-drikk. Det er en av de beste energidrikkene jeg har vært borti, absolutt noe som bør smakes!

 

Uansett, det jeg bruker av utstyr, er en Asus MW221u skjerm, dette er en nydelig skjerm på hele 22", den har både game-mode, movie-mode og mye mye mer. Ved siden av den står min lille håndradio som lar meg høre på hva jeg vil (host host).

Jeg bruker også et tastatur, nemlig Logitech G15 v1. Det er det beste tastaturet jeg har vært borti, vil også anbefale det til alle dere som ikke har testet det.

 

Tre stk Roccat Kone har vært på mitt skrivebort gjennom tiden. Dette er en veldig god spillmus, men har en tendens til å fort bli ødelagt, desverre, sammen med den følger en veldig god Roccat Taito musematte.

Til slutt vil jeg vise frem noe av det jeg er mest stolt av, nemlig mitt helt nye Logitech G35 headsett. Dette gir meg full 7.1 lyd i spill og filmer, noe jeg virkelig setter pris på. Best av alt er at 7.1 funksjonen faktisk fungerer, altså det er ikke bare noe de skryter på seg for at folk skal kjøpe det. Her er hvertfall noen bilder som beskriver det hele jeg har forklart ovenfor:

 

 

 

IMG_4440.jpg

 

IMG_4443.jpg

 

IMG_4442.jpg

 

IMG_4441.jpg

 

IMG_4444.jpg

 

 

Legg gjerne igjen en kommentar i tråden under.

Hva synes dere om prosjektet så langt ?

 

Kommentartråd

her

Endret av HansiFansi
Lenke til kommentar

Prosjekt FT01

 

Update #3

 

Kveldens update blir ikke så uber stor, men noe skal jeg dog få vist frem. Jeg har så vidt startet med byggingen av selve PCn, og alerede før jeg fikk mulighet til å innstallere noe som helst av hardware, møtte jeg på et par små problemer. Heldigvis lot begge lett løse! =) Det første jeg som skjedde var at den ene skruen man bruker for å feste hovedkortet med knakk, ja, tru det eller ei, har aldrig opplevd noe slikt før.

 

Til tross for en dårlig skrue, gikk resten greit, helt til det var strømforsyningens tur. Strømforsyningen ville absolutt ikke inn, så jeg var nødt til å fjerne viftegrillen for å i det heletatt få festet den. PSUn sitter dog opp-ned så det syntes ikke fra utsiden uansett. På det siste bildet nedenfor ser dere tre stk "hot-swap" greier som jeg la med i handlekurven da kabinettet ble bestilt. Disse sitter foresten oppned på bildet og er plassert riktig "in real life". De svarte SATA kablene likte jeg ganske godt selv! Enjoy:

 

 

 

IMG_4400.jpg

 

IMG_4402.jpg

 

IMG_4391-2.jpg

 

 

 

 

 

Det har vært ganske stille i kommentartråden i det siste, hadde satt stor pris på

en liten kommentar el om hva dere syntes om prosjektet så langt osv. Takk !

:)

Kommentartråd

her

Endret av HansiFansi
Lenke til kommentar

Prosjekt FT01

 

Update #4

 

Vel, ny update. Denne gangen er det tid for prosjektets første modifikasjon!

Den stygge DVD brenneren skal nå få en god make over. Som dere ser på bildene nedenfor er det en helt vanlig DVD brenner fra Samsung, tipper gangske mange har en lik en liggende. Min skal hvertfall bli integrert i fronten, altså den skal se ut som et vanlig 5,25" deksel (sånn som dekker for alle plassens når det ikke er noe der). Her er det hvertfall noen bilder fra start til slutt som beskriver det meste med mer enn 1000 ord, hehe:

 

 

IMG_4453.jpg

 

IMG_4455-1.jpg

 

IMG_4456.jpg

 

IMG_4457.jpg

 

IMG_4459.jpg

 

IMG_4463.jpg

 

IMG_4464.jpg

 

 

 

Jeg setter stor pris på om du gidder å legge igjen en liten kommentar i tråden under.

Det er det som holder meg i gang :)

 

Kommentartråd

her

Endret av HansiFansi
Lenke til kommentar

Prosjekt FT01

 

Update #5

 

Nå er det en god stund siden forige update, så da er det på sin plass med en ny en. Denne gangen legger jeg ut noen bilder av hardwaren jeg skal bruke (mangler noen bilder desverre) + at jeg legger ved noen bilder av selve byggingen av PCn. Desverre var jeg litt for opptatt med å bygge PC sånn at kameraet lå mye urørt, men noen bilder fikk jeg tatt. hehe.

Som sikkert noen av dere veit, så er noen av bildene under hentet fra mitt første prosjekt, nemlig "Prosjekt 1:40". Grunden til dette er at jeg syntes disse bildene var veldig pene + at det er bilder av den tid hvor delene var helt nye. Disse delene skal brukes igjen i dette prosjektet, så da syntes jeg at bildene hører like godt hjemme her også ;)

 

 

IMG_3212.jpg

 

 

IMG_3214.jpg

 

 

IMG_3215.jpg

 

 

IMG_3216.jpg

 

 

IMG_2803.jpg

 

 

IMG_28062.jpg

 

 

IMG_3719.jpg

 

 

IMG_2550.jpg

 

 

(så noen bilder av selve byggingen)

 

 

IMG_4401.jpg

 

 

IMG_4403.jpg

 

 

IMG_4404.jpg

 

 

IMG_4405.jpg

 

 

 

Har brukt litt tid på å rydde i kablene som dere sikkert ser. Måtte bruke en rød SATA kabel, men gikk over et par runder med svart teip, så ble den like pen som de andre den og. Jeg har et par bilder av PCn ferdig bygd, men de ble ganske dårlige pga lysmangel, så jeg legger ut et par nye så fort de er tatt :) Håper dere legger igjen en liten kommentar i tråden under.

 

Kommentartråd

her

Endret av HansiFansi
Lenke til kommentar

Prosjekt FT01

 

Update #6

 

Da har pakken fra DustinHome.no kommet. Pakken inneholdt et styk Antec Veris Premier (eller hva det het), en ekstern disk (2,5") på 500GB, noen ledninger osv. Kan nevne det at jeg kommer til å legge ut en ny update etterhvert med noen fler bilder av Antec panelet. Jeg hadde noen problemer med å få det innstalert i kabinettet, så noen små modifikasjoner måtte til. Dette og kanskje en liten rewiev av produktet vil om ikke så alt for lenge bli slengt inn i denne tråden. Her er noen bilder av pakken:

 

 

 

IMG_4467.jpg

 

 

IMG_4469.jpg

 

 

IMG_4470.jpg

 

 

IMG_4471.jpg

 

 

IMG_4474-1.jpg

 

 

 

Setter pris på en liten kommentar, har du noen forslag til noe som kan moddes som vil være relevant til dette prosjektet? Post det gjerne i tråden under:</div>

 

:)

 

Kommentartråd

her

Endret av HansiFansi
Lenke til kommentar

Prosjekt FT01

 

Update #7

 

Legger ut noen bilder av det berømte Antec panelet jeg kjøpte. Som noen sikkert vet, så hadde jeg litt problemer med å få montert det i kabinettet. Måtte pusse ned ca 1mm på hver side for å få det inn. Har også flyttet dvd-brenneren til den nest nederste plassen. Laster fra nå av opp bilder på en litt annen måte. Før brukte jeg photobucket.com, men den siden blir bare mer og mer kronglette å bruke, så nå laster jeg dem opp direkte til diskusjon.no. Håper det er i orden for alle ;)

 

 

 

IMG_4472.jpg

 

 

IMG_4475.jpg

 

 

IMG_4476.jpg

 

 

IMG_4477.jpg

 

 

IMG_4478.jpg

 

 

IMG_4479.jpg

 

 

IMG_4480.jpg

 

 

IMG_4492.jpg

 

 

 

Hva syntes dere ? Savner dere noen bilder ? Legg gjerne igjen en kommentar i tråden under

;)

 

Kommentartråd

her

Endret av HansiFansi
Lenke til kommentar

Prosjekt FT01

 

Update #8

______________________________________________________________________________________

 

Test av

 

.::Antec Veris Multimedia station Premier::.

 

Antec_Veris.jpg

 

INNLEDNING

"Antec Multimedia Station er en komplett løsning for HTPC byggere: en stilig IR-mottaker, en fjernkontroll og valgt software for media håndtering og avspilling. Antec Multimedia Station gir all maskinvaren og programvaren du trenger for å gjøre PCen til et underholdningssenter, på en enkel måte". La oss se om det stemmer:

 

 

I PAKKEN

Panelet leveres i en solid og pen eske som oser av kvalitet. Det første vi ser når vi åpner esken er den nydelige IR-fjernkontrollen som følger med. Vi graver videre ned i esken og finner et godt innpakket panel med litt ekstra tilbehør. Panelet bruker to 5,25" plasser på kabinettet ditt og har en farge som matcher de fleste mørke kabinetter.

 

Av tilbehør finner vi en 24pin strømadapter som skal mate panelet med det det trenger av spenning, en USB kontakt følger med, noe som gjør det mulig å koble panelet rett i en USB port eller til hovedkortet ditt. Fire skruer er selvfølgelig med i pakken i tilegg til en driver CD og en enkel installasjons guide.

 

 

IMG_4472.jpg

 

IMG_4476.jpg

 

IMG_4477.jpg

 

IMG_4478.jpg

 

 

INSTALLASJON

Installasjonen gikk kort sagt til helv***e til å begynne med. Panelet var nemlig et par mm for stort for å passe inn i 5,25" plassene på kabinettet mitt. Jeg var derfor nødt til å demontere det og ta det med ut og pusse ned ca en mm på hver side for å få det til å passe. Dette var veldig dumt, men heldigvis ble resultatet bra og det er ikke mulig å se at noe er gjort med det. Videre så gikk installasjonen ganske greit. Litt mye ledninger å holde seg til, men det kan man leve med.

 

Man er nødt til å koble til den 24pin kabelen som følger med, noe som dessverre fører til mer unødvendig kabelrot. Den berømte USB adapteren fungerte merkelig nokk ikke, så jeg må strekke USB kabelen ut av kabinettet for så å koble det til på baksiden av PCn (legg merke til bildet i spoiler under).

 

 

IMG_4523-1.jpg

 

 

SELVE PANELET

Selve panelet oser av kvalitet og følelsen av å være dyrt. Knappene er gode å bruke. En "GO" knapp er plassert ved siden av skjermen. Denne knappen brukes for å åpne ditt utvalgte program for medie-avspilling, i mitt tilfelle var det iMON HD programmet som følger med. Volum og navigasjons kontroll sitter pent plassert på panelet. Disse er gode å bruke og oser av kvalitet akkurat som resten av panelet.

Skjermen er god, men kunne vært bedre. Det minner meg mye om skjermen på mitt G15 tastatur, noe som er en god del år gammelt. Innsynsvinkelen er helt ok, men ikke den beste. Kan legge til at dette ikke er noe jeg vil trekke panelet for iom at skjermen er ment for å vise informasjon på en god avstand, detaljert display er derfor ikke nødvendig.

Egne knapper for "music, video, pictures, dvd og tv" er plassert under skjermen noe som gir deg enkel tilgang til det du vil ha opp på skjermen, et trykk på feks "video" fører deg rett til dine video filer, mens "music" knappen fører deg rett til musikken din.

 

 

IMG_4513.jpg

 

IMG_4519.jpg

 

IMG_4520.jpg

 

IMG_4521.jpg

 

 

FJERNKONTROLLEN

Fjernkontrollen er veldig god og virker solid og kvalitetsfull etter min mening. Et stort utvalg av knapper kan gjøre det til en utfordring å finne den knappen du leter etter hvis man ikke er kjent med fjernkontrollen fra før av. Venstre og høyre "museknapp" er plassert rett under det store "hjulet" som styrer musen. Dette fører fort til at du kommer borti dette, og musen flytter seg på skjermen uten at du ønsker det. Dette er selvfølgelig noe man vender seg til etter hvert og derfor kan klare å unngå. Ellers så kan man bruke fjernkontrollen til å både skru PCn av og på, noe jeg liker veldig godt.

Kan nevne det at fjernkontrollen må rettes rett mot panelet for at den skal fungere. Bluetooth hadde vært en god ting her!

 

 

IMG_4479.jpg

 

IMG_4480.jpg

 

 

PROGRAMMVAREN

Programmet som følger med kan være veldig vanskelig å bruke for nybegynnere. iMON HD heter det forresten. Jeg brukte litt tid på å prøve å sette meg inn i programmet, men ga opp etter en times tid. Programmet er knotete, uoversiktlig og vanskelig å lære seg. Jeg byttet over til Windows Media Senter som fungerer utmerket sammen med dette produktet. Da jeg fant ut at WMS ikke støtter alle filformater, hoppet jeg tilbake til iMON HD i håp om å klare å få det til å tilfredsstille mine krav, og etter enda noen timer med studering, knoting og frustrering klarte jeg endelig å få det til å fungere som jeg ville, og etter disse timene ble det faktisk en god del enklere å se helheten i programmet.

 

 

KONKLUSJON

Antec panelet er helt perfekt for HTPC`r. Med et pent design, og gode funksjoner scorer dette produktet veldig bra. Noen små ting å sette fingern på, men dette er småting man som regel vender seg til. Jeg hadde litt problemer med både installasjonen av panelet og programmvaren som fulgte med, men dette fikkset jeg til slutt. Vil anbefale produktet til alle som leter etter et funksjonsrikt panel til deres HTPC.

 

 

Design 9/10

Kvalitet 9/10

Display 8/10

Instalasjon 7/10

Programmvare 7/10

Fjernkontroll 8/10

 

Jeg gir produktet 8/10 poeng!

 

______________________________________________________________________________________

 

Kommentartråd

her

Endret av HansiFansi
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Prosjekt FT01

 

Update #9

 

Da har jeg kommet opp med en ny ide! Hva det går ut på er ganske simpelt. Jeg skal ta vekk Antec panelet som dere ser i tidligere updates, og deretter bygge en liten bokks til panelet, sånn at det kan plasseres på feks skrivebordet. Dette vil gjøre panelet mer synlig og lettere å komme til, iforhold til når det er montert på en PC som er plassert under skrivebordet. Bokksen jeg skal bygge skal være så enkel som mulig. Den skal bygges av 16mm MDF plater (har dette til overs fra et tidligere prosjekt). Det skal lakkeres i samme farge som panelet, og alle ledningene fra panelet skal gå via en kabel inn til PCn. Legger med en ScetshUp tegning av bokksen i en spoiler nedenfor. (NB: Tegningen ble ikke så veldig pen. Regner med at resultatet vil bli mye bedre)

 

 

sdfasfdsadf.jpg

 

 

Hva syntes dere om dette? Hadde vært fint om dere kunne kommet med et tips til hvordan jeg skal få ledningene til strøm, usb, power knapp ol gjennom kun en kabel. Dette trenger jeg litt hjelp til. Post ditt innlegg i kommentartråden nedenfor :)

 

Kommentartråd

her

Endret av HansiFansi
Lenke til kommentar

Prosjekt FT01

 

Update #10

 

Da var jeg kommet litt i gang med kabelen som skal brukes for å koble sammen Antec panelet og PCn. Klipte opp 13 ledninger på ca 1,2m som jeg har trukket en kabelstrømpe over. Jeg tok også å satt på krympeslange på den ene siden iom at den skal være på innsiden av Antec boksen. Den andre enden av kabelen må jeg vente med å trekke krympeslange på til jeg har funnet ut hvordan denne skal kobles til PCn. Vurderer å gå for en 8pin strømkontakt, men mangler da fem kabler som også må kobles ett sted. Har funnet ut at jeg må ha totalt 12 ledninger til Antec panelet, hvor jeg da har en til overs, just in case. Dropper spoiler på bilder foreløbig pga et forum som ikke fungerer som det skal! Enjoy:

 

 

IMG_5202.jpg

 

 

IMG_5204.jpg

 

 

IMG_5206.jpg

 

 

Jo mer dere kommenterer, jo oftere blir det update

:)

 

Kommentartråd

her

Endret av HansiFansi
Lenke til kommentar

Prosjekt FT01

 

Update #11

 

Har ikke gjort så mye i dag. Tok turen ut i bua hvor jeg har alt av ting som ikke hører hjemme innendørs. (sykkelen min kunne jeg gjerne hatt inne, men det er ikke plass desverre =P). Platen jeg har tatt bilder av er da en MDF plate på hele 16mm. Dette er den samme platen som ble brukt til mitt første prosjekt, nemlig Prosjekt 1:40. Skal bli spennende å se om den passer til dette "lille" prosjektet også. Legger ved noen bilder her:

 

 

 

IMG_5207.jpg

 

 

IMG_5208.jpg

 

 

IMG_5209.jpg

 

 

 

Kommentartråd

her

Endret av HansiFansi
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Prosjekt FT01

 

Update #12

 

Da var det tid for ukens update. Desverre så er mitt gode speilreflekskamera på tur i Kina med andre familiemedlemmer, så da må jeg klare med meg mitt andre kamera. Det tar dog gode bilder det og så vi får si oss fornøyde på den siden. Tilbake til prosjektet: Jeg har i dag fått kuttet opp de platene jeg trenger til "Antec boksen". Disse ble da kuttet opp fra en 16mm tykk MDF plate, deretter skrudd sammen og prøvemontert sammen med Antec boksen. Som dere sikkert ser så har jeg slurva litt med målene da platene ble kuttet opp:

 

 

:p

 

P3080015.jpg

 

 

P3080016.jpg

 

 

P3080017.jpg

 

 

P3080018.jpg

 

 

 

Hehe :D Dette må jeg nok får gjort noe med, så det betyr bare en ny update om ikke så aller lenge.

Frem til da, kommenter gjerne i tråden under:

 

Kommentartråd

her

Endret av HansiFansi
Lenke til kommentar

Prosjekt FT01

 

Update #13

 

Noen få bilder i dag og. Som dere ser i updaten over så målte jeg litt feil da jeg skulle kutte opp MDF platen. Jeg tok utgangspungtet i at platen var 16mm tykk, mens den egentlig bare var 12mm tykk. Jeg har hvertfall fyllt igjen litt av plassen som var til "overs" på siden med en liten plankebit. Viser seg at jeg må ha på enda en liten platebit for å få et så lite som mulig; mellomrom mellom Antec panelet og "veggen" ved siden av:

 

 

 

P3100010.jpg

 

 

P3100022.jpg

 

 

P3100023.jpg

 

 

P3100011.jpg

 

:w00t:

 

 

Kommentartråd

her

Endret av HansiFansi
Lenke til kommentar

Prosjekt FT01

 

Update #14

 

Må si det er deilig å komme ordentlig i gang med litt "casemodding" igjen. Fra da prodjekt 1:40 ble fullført, har ikke jeg og mister MDF plate hatt så god kontakt som nå di siste dagene (LOL). Uansett, nå har jeg pusset ned poksen, senket skruene og slengt på masse sparkel. Sparkelen skal tørke over natta (kanskje enda en natt også), for så å bli pusset ned igjen. Denne gangen skal jeg pusse ned all sparkelen for hånd iom at en pussemaskin fort kan pusse bort mer enn hva man vil ha vekk. Bildene fra dagens økt er:

 

 

 

IMG_6015.jpg

 

 

IMG_6016.jpg

 

 

IMG_6017.jpg

 

 

IMG_6018.jpg

 

 

IMG_6019.jpg

 

 

IMG_6020.jpg

 

 

 

 

Kommentartråd

her

Endret av HansiFansi
Lenke til kommentar

Prosjekt FT01

 

Update #15

 

Har nå lakkert boksen. Startet først med å pusse ned sparkelen for å få en jevn overflate, så startet jeg med å påføre et par lag med vanlig svart lakk. Lakken er kjøp på Europris for 39,90,- pr boks. Etter hvert lag med lakk, pusset jeg ned litt av lakken, for så å påføre enda et lag osv osv... Til slutt la jeg på to-tre lag med lakk som da er de siste strøkene med lakk. Alle små sprekker og kanter er nå dekket med lakk. Desverre har jeg vært litt slapp med bildene så dere får klare dere med disse (flere bilder av den ferdige boksen kommer i neste update):

 

 

 

IMG_6022.jpg

 

 

IMG_6023.jpg

 

 

IMG_6024.jpg

 

 

 

Savner kommentarer, så en liten hilsen i tråden under hadde vært hyggelig ;)

 

 

Kommentartråd

her

Endret av HansiFansi
Lenke til kommentar

Prosjekt FT01

 

Update #16

 

Da har jeg endelig tatt meg tid til å fullføre Antec boksen, jeg mangler dog kun å sette på en plate på baksiden og feste tilkoblingene for de to kablene jeg bruker. Jeg valgte å beholde USB kabelen som den er og trekke de andre kablene igjennom en random videokabel jeg hadde liggende. Jeg tok to tilhørende hun kontakter som jeg plasserte en av på Antec boksen og en på baksiden av PCn. Lakkeringsjobben er jeg fornøyd med. Legger ut en god del bilder under så dere virkelig kan se hvordan resultatet ble. Så vil jeg oppfordre alle til å legge igjen en kommentar i kommantartråden som jeg linker til nederst i innlegget. Litt ekstra motivasjon fra dere varmer godt. Her er bildene:

 

 

IMG_6030.jpg

 

 

IMG_6031.jpg

 

 

IMG_6032.jpg

 

 

IMG_6033.jpg

 

 

IMG_6034.jpg

 

 

IMG_6035.jpg

 

 

IMG_6036.jpg

 

 

IMG_6037.jpg

 

 

IMG_6038.jpg

 

 

IMG_6039.jpg

 

 

IMG_6040.jpg

 

 

IMG_6042.jpg

 

 

IMG_6045.jpg

 

 

IMG_6046.jpg

 

 

IMG_6047.jpg

 

 

IMG_6048.jpg

 

 

IMG_6049.jpg

 

 

 

Som nevnt i teksten ovenfor, så vil jeg oppfordre alle til å legge igjen en liten kommentar i tråden nedenfor. Jeg legger ut disse oppdateringene for deres skyld, så jeg setter stor pris på å få en liten kommentar tilbake. Ha en riktig god påske alle sammen

 

:cool:

 

Kommentartråd

her

Endret av HansiFansi
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Prosjekt FT01

 

Update #17

 

Hei igjen. En god stund siden forige update nå. Denne gangen har det ikke skjedd stort annet enn et PSU bytte. Min gode NorthQ BM 850W tok kvelden en sen lørdags kveld (haha.. "tok kvelden en sen lørdags kveld"). Mer om den historien finner du i kommentartråden. Jeg har nå skaffet meg en ny PSU. Valget ble Corsair HX 850W. Noen bilder av produktet ++ finner du nedenfor:

 

 

 

IMG_7232.jpg

 

 

IMG_7234.jpg

 

 

IMG_7235.jpg

 

 

IMG_7236.jpg

 

 

IMG_7237.jpg

 

 

IMG_7238.jpg

 

 

IMG_7239.jpg

 

 

IMG_7240.jpg

 

 

IMG_7242.jpg

 

 

IMG_7243.jpg

 

 

IMG_7244.jpg

 

 

IMG_7246.jpg

 

 

IMG_7249.jpg

 

 

IMG_7251.jpg

 

 

IMG_7254.jpg

 

 

 

Kommentartråd

her

Endret av HansiFansi
Lenke til kommentar

Prosjekt FT01

 

Update #18

 

God kveld! Da har jeg jobbet en del med mitt Logitech G15 tastatur. Noen av dere har sikkert fått det med dere via kommentartråden, andre ikke. Bilder fra start til slutt finner dere hvertfall her. jeg valgte å lakkere mitt tastatur svart all-over, noe jeg syntes ble råstilig. Jeg starter med å vise dere bilder fra demonteringen av tastaturet, så får dere de siste bildene så fort de er klare:

 

 

 

IMG_72732.jpg

 

 

IMG_72772.jpg

 

 

IMG_72782.jpg

 

 

IMG_72802.jpg

 

 

IMG_72842.jpg

 

 

IMG_72862.jpg

 

 

IMG_72872.jpg

 

 

IMG_72892.jpg

 

 

IMG_72912.jpg

 

 

IMG_72992.jpg

 

 

IMG_73002.jpg

 

 

IMG_73012.jpg

 

 

IMG_73042.jpg

 

 

 

Kommentartråd

her

Endret av HansiFansi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...