Gå til innhold

Det nærmer seg for Nvidia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gleder meg veldig! Da skal nok mine GTX285 bort..

Har ikke godt over på AMD / ATI sine løsninger på grunn av jeg har negative erfaringer med driverne, for ikke å snakke om at jeg da mister muligheten for 3D Vision.

 

Det som blir viktig er at Nvidia ikke priser seg ut, slik de har gjort ved tidligere anledninger, selv om GF100 sikkert kommer til å yte litt bedre enn HD5870, så vil ikke det forsvare en prislapp opp mot HD5970 osv..

 

Er her Nvidia har brent seg en rekke ganger, ved å rett og slett prise seg så idiotisk at kortene deres blir direkte uinteressante for de av oss som ikke er hardnakka Nvidia fans!

Lenke til kommentar
Ikke tal om jeg kjøper denne, første ute etter masse problmer osv. Har en følelse for at denne blir spyttet ut for å tjene inn penger.

GF100 har vært planlagt lenge. Det er en helt ny arkitektur på lik linje med hva G80 var. Opprinnelig plan fra nVIDIA var å lansere GF100 i 4Q2009 (November), men grunnet dårlig yields og problemer på 40nm så har kortene blitt utsatt ett kvartal.

 

fordelen er også at GF100-kortene vil tvinge AMD til å sette ned prisene på 5000-serien... :)

Lenke til kommentar
Gleder meg veldig! Da skal nok mine GTX285 bort..

Har ikke godt over på AMD / ATI sine løsninger på grunn av jeg har negative erfaringer med driverne, for ikke å snakke om at jeg da mister muligheten for 3D Vision.

 

Det som blir viktig er at Nvidia ikke priser seg ut, slik de har gjort ved tidligere anledninger, selv om GF100 sikkert kommer til å yte litt bedre enn HD5870, så vil ikke det forsvare en prislapp opp mot HD5970 osv..

 

Er her Nvidia har brent seg en rekke ganger, ved å rett og slett prise seg så idiotisk at kortene deres blir direkte uinteressante for de av oss som ikke er hardnakka Nvidia fans!

 

Er nesten helt enig minus 3D vision, PshyX har mye mer å si for meg. Det er et ekstremt stort minus med ATI i tilleg til elendige drivere og problem med 5970 sin PWR som ødelegger hele kortet.

Lenke til kommentar

Kan ikke skjønne hva dere mener med at ATI har "elendige drivere", høres ikke ut som noenting fungerere. Har konsekvent kjørt ATI siste 6-7år uten nevneverdige problemer av noe slag.

Er dere svorne nVidia-fanboys, har dere spesielle behov som generer feil eller er det andre grunner til misnøyen?

Lenke til kommentar
Kan ikke skjønne hva dere mener med at ATI har "elendige drivere", høres ikke ut som noenting fungerere. Har konsekvent kjørt ATI siste 6-7år uten nevneverdige problemer av noe slag.

Er dere svorne nVidia-fanboys, har dere spesielle behov som generer feil eller er det andre grunner til misnøyen?

 

Jeg skal ærlig innrømme at etter 3dfx gikk nedenom og til slutt ut, har jeg gått med det inntrykket av at det ikke finnes noe annet enn nVidia-kort som duger hvis man skal spille. Det gjør meg sikkert til en nVidia-fanboy.

 

Men her i forfjor når jeg bygde meg PC, falt valget på et Powercolor Radeon 4870 ( http://www.powercolor.com/Global/bigpic.as.../image_a_xs.jpg ). Og dette er nok grunnen til at det skal VELDIG mye til før jeg kjøper et ATI-kort igjen. Drivertrøbbel, samt et evig styr med vifta. Gikk det ikke varmt, så bråket viften. Fant aldri noen mellomting.

 

Kjører 2xGTX260 nå, og er grisefornøyd. GF100-kortene høres spennende ut, får se hvordan prisene blir! :)

Endret av FrodeA
Lenke til kommentar

Det er jo blant annet langt bedre støtte for Flash Player 10.1 i Nvidia sine siste drivere enn hva du finner i AMD / ATI sine? Syntes også AMD / ATI generelt er tregere til å komme med egne optimaliserte profiler for nye populære spill, hvor Nvidia gjerne har dette klart før release av spillet, toppen et par dager etter så kan du med AMD / ATI oppleve å vente flere uker?

 

Et minus ved mangelen på 3D Vision, CUDA samt PhysX også.

Lenke til kommentar
fordelen er også at GF100-kortene vil tvinge AMD til å sette ned prisene på 5000-serien...

 

det var det en fin melding, enten mye bedre eller samme ytelse med bedre pris. blir uansett bra for forbruker. tror uansett ATI tar seg lovlig godt betalt for 58xx nå uten konkuranse. stipper vi ser 5870 godt under 2500,- til sommeren :)

Lenke til kommentar

folkens, la ikke dette bli en ny AMD/ATi vs. nVIDIA tråd...

 

La oss konsentrere oss om GF100, og tekniske detaljer rundt det kortet.. Kanskje jeg har noe å bidra med... :)

 

Syntes også AMD / ATI generelt er tregere til å komme med egne optimaliserte profiler for nye populære spill, hvor Nvidia gjerne har dette klart før release av spillet, toppen et par dager etter så kan du med AMD / ATI oppleve å vente flere uker?

Problemet der er måten AMD gir ut drivere på. Den månedlige faste syklusens med WHQL-drivere gjør at det ofte kan ta tre måneder før ett problem er fikset, og at et problem som blir fikset i en driver, ofte kan være brukket igjen i neste. Men det blir veldig off-topic...

Lenke til kommentar
Er dette et nytt kort, eller er det et kodenavn for den neste generasjonen GPUer fra nVidia?

Kodenavnet for brikken. Før var den kjent som GT300 eller NV70, etter at kodenavnene ble endret heter denne brikken GF100.

Kodenavnet på den overordna arkitekturen er "Fermi" oppkalt etter en kjent italiensk fysikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...