Gå til innhold

Bærbare på CES


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hardware.no skal ha skryt for å stille opp i Las Vegas hver CES og rapportere om nye produkter. Galleriet viser mye spennende, selv om en del av det neppe kommer til Norge. F.eks den bærbare maskina med to skjermer.

 

Ellers så legger jeg merke til at AMD spiller på høy grafikkytelse på omtrent alle maskinene, mens Intel satser på at CPU-ytelse selger segt selv, evt i kombinasjon med god Nvidia-grafikk hvis man går litt opp i pris.

 

Minimal tykkelse og lang batteritid virker også å være mer i vinden i år enn tidligere år.

Lenke til kommentar
Minimal tykkelse og lang batteritid virker også å være mer i vinden i år enn tidligere år.

Og det vil jeg si er på tide, er selv på utkikk etter en slik. LG'n ser ihvertfall veldig interessant ut utifra designet, forhåpentligvis har den et brukbart skjermkort og Hdmi kontakt, og ikke er laget av den billigste plastikken.

Lenke til kommentar

Godt poeng. Jeg snappet opp dette:

At CES, ARM showed off a development board containing a Cortex-A9 dual-core processor running at 500Mhz. They showed it running side-by-side with an Atom netbook, while doing some browsing. Performance was comparable, which is all the more impressive considering the Atom runs at 1.6Ghz (compared to 500Mhz), and considering the ARM board didn't have a graphics accelerator (while the netbook does).

Både med tanke på klokkefrekvensen og effektforbruket så er dette særdeles imponerende. Gleder meg til å se flere slik maskiner. Jeg får bare mer og mer lyst på en med Snapdragon eller Cortex A9 prosessor. Men jeg har ikke bestemt meg for antall kjerner. Hvor stor nytte har man av f.eks en firekjerne Cortex A9 kontra en dobbeltkjerne? Hvor mye går det ut over batteritida?

Lenke til kommentar

Vel, synes nå selve messen og dekningen av messen har vært tragisk i år når.. Da mener jeg at alle nettsteder jeg vet om ikke har gjort en god nok jobb i år. TigerDirect gjorde en fantastisk jobb i fjor. Asus lanserte W90Vp, en PC jeg forhåndsbestilte, men aldri fikk fordi den ble satt ut av produskjon og Megastore ljuger så det renner om bestilling. Alt Asus har kommet med i år er en gedigen PC i samarbeid med Bang & Olufsen, nok en juglete gamer-PC, en design-PC og en netbook. Var vist ingen elegant W90Vp erstatter med i rekken.. :(

Har ikke funnet noe særlig nytt om SSD-er heller.

 

Intel har nå kommet med nye prosessorer, men det er bare et lass med "dårlige" prosessorer som ikke gjør noe særlig forbedring i forhold til forrige generasjon. - Hva skal vi med en haug av dårlige prosessorer når man kan produsere færre typer og senke prisen på de bedre isteden?

 

Allikevel har det vært ganske god dekning rundt Gran Turismo 5! :new_woot:

http://www.gtplanet.com

Lenke til kommentar

Angående den avbildede ThinkPaden, så er det ikke den første ikke-sorte TP. Z-serien kunne leveres med karbonlokk på sine maskiner, noe jeg har på min Z61m. Ser lekkert ut, og det er synd de sluttet med det. Kunne godt tenkt meg en X-serie med slikt lokk. Tåler litt mer, ser bedre ut. :)

Lenke til kommentar

Forstår ikke hvorfor brorparten av alle laptoper skal være så utrolig stygge og klumpete. Er det noe apple skal ha er det et cleant design. Det er mange andre som har prøvd, men har enda tilgode å se noen skikkelig konkurrent på akkurat det punktet.

 

Jeg er forresten Windows frelst, om noen skulle lure på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...