Gå til innhold

Bing sliter med indeksering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De som ble overrasket over Bing var de som trodde det kom til å være like dårlig som live search. Eventuelt de som trodde en god søkemotor er de som klarter å finne gulesider.no ved å søke etter "gulesider". En god søkemotor er den som finner relevante treff i vanskelige søk, noe kun Google mestrer.

Endret av Zappy
Lenke til kommentar

Et spørsmål på siden her: Hvordan i alle dager får man lagt til Google som søkemotor i IE8 i Win7? Dette var jo såre enkelt i Win7 beta fra våren 2009, men nå som jeg skulle gjøre det igjen på en annen maskin fikk jeg rett og slett ikke til med 10 minutters iherdig innsats med ulike metoder. Har Microsoft rett og slett gjort det så vanskelig at mannen i gata tvinges til å bruke Bing under den nevnte nettleser og OS?

Lenke til kommentar
Et spørsmål på siden her: Hvordan i alle dager får man lagt til Google som søkemotor i IE8 i Win7? Dette var jo såre enkelt i Win7 beta fra våren 2009, men nå som jeg skulle gjøre det igjen på en annen maskin fikk jeg rett og slett ikke til med 10 minutters iherdig innsats med ulike metoder. Har Microsoft rett og slett gjort det så vanskelig at mannen i gata tvinges til å bruke Bing under den nevnte nettleser og OS?

Du er ikke alene om den betraktningen Simen1, jeg er imponert over hvor vanskelig de har klart å gjøre det he he Jeg kom frem til at det enkleste var å installer et program fra Google(som Earth, Picasa ol.), du vil da få spørsmål om du også ønsker Google som default søkemotor.

 

Nå som verdens største pc produsent(HP) skal sette Bing som default søkemotor, så blir det interessant å se hvilke brukermasse denne får med tiden.

Lenke til kommentar
Et spørsmål på siden her: Hvordan i alle dager får man lagt til Google som søkemotor i IE8 i Win7? Dette var jo såre enkelt i Win7 beta fra våren 2009, men nå som jeg skulle gjøre det igjen på en annen maskin fikk jeg rett og slett ikke til med 10 minutters iherdig innsats med ulike metoder. Har Microsoft rett og slett gjort det så vanskelig at mannen i gata tvinges til å bruke Bing under den nevnte nettleser og OS?

 

-i søkefeltet oppe til høyre

-det er et forstørrelsesglass ikon der, trykk på nedtrekspilen ved siden av

-der har man et valg om søkeleverandører som åpner et nytt vindu

-om google ligger i listen, så trykk på den, så dukker det opp knapp under som setter den til standard

-hvis ikke er det en lenke helt nede til venstre der du kan legge til en leverandør

-etter det er lagt til så sett som standard...

Lenke til kommentar

DarkSlayer: Oppskriften din stopper opp både på punkt 4 og 5. Google er ikke å finne noe sted der. Jeg har sett i topplista, bladd alfabetisk til G, sett i "mest populære", brukt søkefeltet osv. Google er og blir borte. Jeg kan ikke si jeg liker Microsofts måte å takle konkurranse på.

 

Jeg fant uansett en god løsning på det: Opera. Brukeren var storfornøyd fordi det var hans favorittnettleser hjemme.

Lenke til kommentar
DarkSlayer: Oppskriften din stopper opp både på punkt 4 og 5. Google er ikke å finne noe sted der. Jeg har sett i topplista, bladd alfabetisk til G, sett i "mest populære", brukt søkefeltet osv. Google er og blir borte. Jeg kan ikke si jeg liker Microsofts måte å takle konkurranse på.

 

Er det norsk eller engelsk versjon av IE8 du har forsøkt med? Dersom du har norsk versjon må du velge engelsk språk på sidene til Microsoft (der du velger standard søkemotor) for at Google skal komme opp som alternativ. Det løste iallefall problemet mitt sist gang jeg forsøkte dette (Norsk Win7 og IE8).

 

Direktelenke: http://www.ieaddons.com/no/Details.aspx?Id=813

Endret av gedde
Lenke til kommentar
DarkSlayer: Oppskriften din stopper opp både på punkt 4 og 5. Google er ikke å finne noe sted der. Jeg har sett i topplista, bladd alfabetisk til G, sett i "mest populære", brukt søkefeltet osv. Google er og blir borte. Jeg kan ikke si jeg liker Microsofts måte å takle konkurranse på.

 

Jeg fant uansett en god løsning på det: Opera. Brukeren var storfornøyd fordi det var hans favorittnettleser hjemme.

Søk etter: google default search engine ie7

Første siden som kommer opp burde være: http://www.microsoft.com/windows/ie/search...en/default.mspx

 

klikk på google, hak av for add og set as default og viola.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...