Gå til innhold

B&W oppgraderer 800-serien


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis jeg vil bruke 200 000 på gulvhøytalere, finnes det noe bedre alternativ enn dette?

 

Tenkte mer 150 per par, men dette så jo bra ut og jeg forstår slik at dette skal være sinnsykt bra, da.

 

Det skal være en del av en hjemmekino :-)

Hvis prisen er per stk og ikke per par, derimot... :-P

Lenke til kommentar
Hmm, lurer på om det har noe for seg å bruke diamant i ett element, har det bedre egenskaper enn andre lette og stive elementer, eller er det mest en gimmick?

 

AtW

Ut ifra hva jeg leste for mange år siden bruker dem diamanter fordi de visstnok resonerer på langt høyere frekvenser enn andre materialer, og denne frekvensen skal ligge så høyt som mulig for å unngå støy o.l. Men hvem vet. Synes aluminiums-diskanten i 600 S2-serien har mer enn god nok lyd. :)

Lenke til kommentar
Hmm, lurer på om det har noe for seg å bruke diamant i ett element, har det bedre egenskaper enn andre lette og stive elementer, eller er det mest en gimmick?

 

AtW

Ut ifra hva jeg leste for mange år siden bruker dem diamanter fordi de visstnok resonerer på langt høyere frekvenser enn andre materialer, og denne frekvensen skal ligge så høyt som mulig for å unngå støy o.l. Men hvem vet. Synes aluminiums-diskanten i 600 S2-serien har mer enn god nok lyd. :)

 

Ja, det er sikkert et godt materiale, men man har jo andre materialer som er svært lette og stive, og ikke har gode resonanskarakteristikker, beryllium feks. Jeg vet desverre ikke nok om diamant til å vite hvor godt det i realiteten er.

 

AtW

Lenke til kommentar
Når vi begynner å snakke om slike materialegenskaper i høytaleren, så vil jeg tro kildemateriellet begynner å skorte?

 

Lite vits med høytalere for en halv mil om du ikke har CDer med tislvarende kvalitet?

 

Det er gjerne høyttalerene som har dårligst egenskaper og er vanskeligst å lage bra i et anlegg, så det er lurt å satse på gode høyttalere. Når det er sagt så er jeg forsåvidt enig med at høyttalere i denne prisklassen ikke akkurat stikker seg fram som gode kjøp, mitt inntrykk er at man ikke trenger slike priser for å få virkelig gode høyttalere.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hmm, lurer på om det har noe for seg å bruke diamant i ett element, har det bedre egenskaper enn andre lette og stive elementer, eller er det mest en gimmick?

 

AtW

Ut ifra hva jeg leste for mange år siden bruker dem diamanter fordi de visstnok resonerer på langt høyere frekvenser enn andre materialer, og denne frekvensen skal ligge så høyt som mulig for å unngå støy o.l. Men hvem vet. Synes aluminiums-diskanten i 600 S2-serien har mer enn god nok lyd. :)

 

Ja, det er sikkert et godt materiale, men man har jo andre materialer som er svært lette og stive, og ikke har gode resonanskarakteristikker, beryllium feks. Jeg vet desverre ikke nok om diamant til å vite hvor godt det i realiteten er.

 

AtW

Hvis det på noen måte var betydelig bedre enn andre materialer hadde alle brukt det i dyrere serier. Som så mye annet i audiobransjen mangler det (uten at jeg har lett denne gangen) sikkert svært lite god dokumentasjon på temaet.

Lenke til kommentar
Hvis jeg vil bruke 200 000 på gulvhøytalere, finnes det noe bedre alternativ enn dette?

 

Tenkte mer 150 per par, men dette så jo bra ut og jeg forstår slik at dette skal være sinnsykt bra, da.

 

Det skal være en del av en hjemmekino :-)

Hvis prisen er per stk og ikke per par, derimot... :-P

 

De som heter 80x er oppgitt i par pris, de HTM er oppgitt i stykk pris da det er senterhøytallere.

 

Hvis du går til den danske Hifi Klubben siden, så ser du at de har halve prisen på høytallerene. Dette er ikke fordi den norske delen tar ekstremt mye for høytallerene sine. Men fordi de der oppgir stykk pris. Kan være forvirrende.

 

Tror jeg ikke har sett en eneste sjappe i Norge som oppgir stykkpris, da det som alltid er naturlig å benytte de i par. Utenom senterhøytallere da.

Lenke til kommentar
Men det står jo fortsatt "Alle modellene i serien har fått diskanter med diamant-membran". Akuratt som om de ikke hadde det fra før ;)

 

Ikke alle modellene har diamant diskant fra før kun de som har D i navnet.

 

803 hadde både D og S modell. 805 hadde kun S modell. 805 har vel ikke eksistert før.

HTM2 hadde D, men HTM4 har ikke hatt diamant i diskanten før.

 

Heldigvis så ser det heller ikke ut til at prisene går allverden opp heller. ca 2000,- for 802 modellen er nok kun normal indeksregulering.

Lenke til kommentar
Men det står jo fortsatt "Alle modellene i serien har fått diskanter med diamant-membran". Akuratt som om de ikke hadde det fra før ;)

 

Ikke alle modellene har diamant diskant fra før kun de som har D i navnet.

 

803 hadde både D og S modell. 805 hadde kun S modell. 805 har vel ikke eksistert før.

HTM2 hadde D, men HTM4 har ikke hatt diamant i diskanten før.

 

Heldigvis så ser det heller ikke ut til at prisene går allverden opp heller. ca 2000,- for 802 modellen er nok kun normal indeksregulering.

 

Nå snakket jeg om 800D serien og ikke om hele 800 serien ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...