Gå til innhold

Test: Intel Core i5 661


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hehe, jeg likte denne CPU'en litt. Kald, bruker lite strøm, god ytelse osv...

 

Om du installerer et skjermkort, vil GPU delen i prosessoren deaktiveres da? Jeg synes det virket mest sannsynlig ut, men vet ikke. Hadde jo kunnet fått en fin ytelsesøkning da vil jeg tro.

 

det burde vel vær muligt i bios

Lenke til kommentar

Hardware.no gjør det igjen. Kjører masse standardtester som ikke tar for lang tid, skriver "features" som positive ting i konklusjonen og vips, vi får en review.

 

Hva med å analysere pris i forhold til ytelse og plassering i markedet for øvrig? Både Anandtech og Tomshardware skrev at i5 661 er en helt meningsløs prosessor pga. den alt for høye prisen i forhold til ytelse. Intel innrømte jo selv at de ikke hadde planer om å selge mange av i5 661 etter Anandtech spurte dem direkte om det.

 

Gratulerer Harware.no, dere anbefalte nettopp et helt meningsløst produkt, og på toppen av det hele satte dere "ingen spesielle" som negative sider ved prosessoren. Slapt.

Lenke til kommentar

Denne er sikkert kjekk for dem som liker alt i ett, men det som ville vært mye mer interessant for min del er å se en 32nm 4 kjerne prosessor _uten_ integrert grafikk. For å se hvor mye lavere effekt man får sammenlignet med dagens Core i7. Disse kommer vel som perler på snor utover året tenker jeg. Da er det sikkert tid for å pensjonere min Xeon W3540 til fordel for en annen med lavere strømforbruk (for varmen sin del).

Lenke til kommentar

Den er jo ganske interessant egentlig. Den første ekte igp. Tidligere løsninger fra amd/nvidia/intel ligger jo på hk, mens denne ligger direkte integrert mot cpu. TDP er for både cpu og igp, og igp kan låne ledig prosesseringskapasitet av cpu. Det oppveier jo litt for at den er noe svakere enn konkurrentene.

 

Men dyr var den. Litt konseptpreget...

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...