Gå til innhold

Canon EF 70-200 f/2.8L IS II USM


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...

Skjønner ingenting jeg... solgte min Nikon D7000 fordi bruktmarkedet for Canon 70-200 var så mye bedre.

 

Finner ut nå at det er flere Canon 70-200 varianter enn det finnes planeter i galaksen. Kan noen plaese gi meg en liten innføring i Canon 70-200 optikk, inkluder gjerne utgåtte modeller som man ser mye av på brukten.

 

Edit:

Nikon var så mye enklere på 70-200 delen, det var enten VR1 eller VR2 :blush:

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Skjønner ingenting jeg... solgte min Nikon D7000 fordi bruktmarkedet for Canon 70-200 var så mye bedre.

 

Finner ut nå at det er flere Canon 70-200 varianter enn det finnes planeter i galaksen. Kan noen plaese gi meg en liten innføring i Canon 70-200 optikk, inkluder gjerne utgåtte modeller som man ser mye av på brukten.

 

Edit:

Nikon var så mye enklere på 70-200 delen, det var enten VR1 eller VR2 :blush:

 

Du hadde fire utgaver av 70-200 L, nå har det kommet en ny utgave for et tid tilbake 70-200 f/2.8 IS II denne koster opp mot 18.000.-

 

Ellers så har du f/4 utgavene en uten stabilisering "IS" og en med, den uten IS går for å være deg skarpeste av disse 70-200 objektivene helt til tittelen ble kuppet av den ny f/2,8 IS II.

 

Du har også to utgaver av f/2.8 også med IS eller uten, den med IS er utgått til fordel av Generasjon II.

 

Normalt så kjøper folk f/4 uten IS siden den koster rundt 5000.- skal du ha denne med IS koster den rundt 8000.- og da er du i nærheten av prisen på en f/2.8 uten IS, ikke like skarp med utrolig fin til actionfotografering. Når jeg sier ikke like skarp vil du ikke merke forskjeller til normalt bruk.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Variantene med f/2.8 er dobbelt så store og tunge som f/4.

Kjenn på objektivene selv - om f/2.8 er noe du gidder å drasse med deg.

 

Skarphet, fra dårligst til best:

f/2.8 og f/2.8IS << f/4 < f/4 IS < f/2.8 IS II.

 

Sistnevnte er skarp som fastoptikk, og f/4 IS er ikke langt bak.

Forskjellene på f/2.8 og f/2.8 IS er akademiske.

 

F/2.8 og f/2.8 IS har best bokeh.

 

F/2.8 IS er utgått. F/2.8 IS II sees sjelden på bruktmarkedet.

 

Alle variantene er like gode på fullframe som på crop.

 

Du får selv tenke over:

Har du bruk for f/2.8?

Gidder du drasse på f/2.8?

Har du bruk for/råd til IS?

 

Alle er gode.

 

F/4 uten IS er et røverkjøp.

Lenke til kommentar

Skjønner ingenting jeg... solgte min Nikon D7000 fordi bruktmarkedet for Canon 70-200 var så mye bedre.

 

Finner ut nå at det er flere Canon 70-200 varianter enn det finnes planeter i galaksen. Kan noen plaese gi meg en liten innføring i Canon 70-200 optikk, inkluder gjerne utgåtte modeller som man ser mye av på brukten.

 

Edit:

Nikon var så mye enklere på 70-200 delen, det var enten VR1 eller VR2 :blush:

 

Du hadde fire utgaver av 70-200 L, nå har det kommet en ny utgave for et tid tilbake 70-200 f/2.8 IS II denne koster opp mot 18.000.-

 

Ellers så har du f/4 utgavene en uten stabilisering "IS" og en med, den uten IS går for å være deg skarpeste av disse 70-200 objektivene helt til tittelen ble kuppet av den ny f/2,8 IS II.

 

Du har også to utgaver av f/2.8 også med IS eller uten, den med IS er utgått til fordel av Generasjon II.

 

Normalt så kjøper folk f/4 uten IS siden den koster rundt 5000.- skal du ha denne med IS koster den rundt 8000.- og da er du i nærheten av prisen på en f/2.8 uten IS, ikke like skarp med utrolig fin til actionfotografering. Når jeg sier ikke like skarp vil du ikke merke forskjeller til normalt bruk.

Takker så mye, veldig informerende. Tror nesten jeg kopierer svaret her og lagrer i en tekstfil :yes:

 

Er faktisk mulig jeg drar tilbake til Nikon men det spørs på lanseringene til høsten. Canon vs Nikon er en håpløs diskusjon, også i mitt eget hode, derfor velger jeg nå det systemet som først kommer med hus som vil passe meg :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...