Gå til innhold

Retrotest: Nokia 3210


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fantastisk telefon hugser eg. Denne kunne alt.

Eg hadde den vel egentleg aldri før eit par år etterpå (då ein anna mobil slutta å fungere). Men sikla lenge på denne. Med dei kule ringetonane, og ikkje minst biletene og logoane på Boomi. For ei tid!

 

Fantastisk telefon hugser eg. Denne kunne alt.

Eg hadde den vel egentleg aldri før eit par år etterpå (då ein anna mobil slutta å fungere). Men sikla lenge på denne. Med dei kule ringetonane, og ikkje minst biletene og logoane på Boomi. For ei tid!

Lenke til kommentar

Ahh, husker godt min kjære 3210! Hadde 3110 før den, og fulgte opp med 3310. Gode telefoner alle sammen. Hadde mye moro med å lage egne ringetoner, husker jeg skrev ned hvordan jeg lagde melodiene for å kunne gjenskape de senere. Det ble også mye elektronisk frijazz ja (haha, flott betegnelse), jeg hadde en helt sinnsyk ringetone en periode, som jeg holdt på å le meg i hjel av hver gang telefonen ringte.

 

Husker også at jeg spilte Rotate (mener å huske det het Rotation?) svært mye, artig spill det..

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Har min enda. Bruker den når Xperia10 ikke virker, altså ofte.God taster og bra lyd. Men har hatt mobil siden vi brukte 12volts bilbatteri, tlf boks og tlf rør, vekt ca 12 kg. Som reisende hadde jeg en liten vogn til å ta det hele med inn på hoteller.... Kostet 8kr pr minutt. Hadde en lang antenne på magnetfot på taket. Man trykte på rød knapp på mikrofonen og det plinget, Televerket svarte "mobiltelefonen, hvor ringer De fra"? Hvor skal De ringe, og hvor er den mobilen. Så søkte man gjennom distriktene og fant mottakeren. Svarte denne ikke, kunne man gi beskjed til telefondamen, og man fikk kanskje en tilbakeoppringing senere. Men alle som hadde mobil da, kunne lytte til samtalene.Så noen hemmeligheter kunne man ikke si over tlf......det var mye rart å høre...om elskere som hadde måtte hoppe ut av vinduet, om kona som ville ha skilsmisse, eller en som var blitt pappa. Det var tider. Akkja. Men jeg vil ikke ha dem tilbake.....

Men tlfkvaliteten er ikke blitt bedre. De første "mursteinene" tålte mye, mistet en ned fra høyspentmast, 20 meter og ned i steinura. Like pen var den ikke, men virket enda. Her om dagen falt min tlf fra spisebordet og i golvet, og har ikke virket siden...

Dette ble litt mimring, men tenkte det passet sånn. -det var dere som begynte!!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...