Gå til innhold

Sniktitt: En liten titt på Moblin v2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor er utnyttelsen av den vertikale skjermplassen så ufattelig dårlig? Designmessig så er det et merkelig trekk å benytte en så stor horisontalt orientert menylinje når dagens skjermer har dårligere vertikal oppløsning enn noen sinne (siden 1992 eller deromkring).

 

Det er kanskje marginalt bedre enn standardoppsettet til Gnome (gyldig sammenligning selv om dette er et annet skrivebordsmiljø), men det legger ikke akkurat terskelen særlig høyt ;)

Endret av Manuel
Lenke til kommentar
Det er så lett å se at dette ikke er noe for meg.

 

Ref:

http://images.gfx.no/641/641367/m_zone-diag.jpg

 

Det eneste i den listen jeg kan tenke meg er kalenderen.

tror det vil være fullt mulig å endre hva som vises der, eller at noen lager nye ting som kan vises.

 

pokker og, skulle ikke forundre meg om en eller annen geek lager ett panel for overvåking av serverparken eller lignende ;)

 

forøvrig er det rett fram å kjøre vanlige linux-programmer. eneste "problemet er at dem går full-skjerm en så lenge svjv...

 

Hvorfor ble denne artikkelen publisert? :p Hadde huket av for testartikkel da det var en ting jeg ønsket å teste, burde vel kanskje sagt ifra også.

 

Var den første artikkelen jeg lagde som en test for å venne meg til å skrive HTML-koder, og testet ut en del koder jeg har brukt i senere artikler som også har blitt fjernet.

hehe, noen som fant på dem skulle ha en smule førjulsmorro?

Lenke til kommentar
Hvorfor er utnyttelsen av den vertikale skjermplassen så ufattelig dårlig? Designmessig så er det et merkelig trekk å benytte en så stor horisontalt orientert menylinje når dagens skjermer har dårligere vertikal oppløsning enn noen sinne (siden 1992 eller deromkring).

 

Det er kanskje marginalt bedre enn standardoppsettet til Gnome (gyldig sammenligning selv om dette er et annet skrivebordsmiljø), men det legger ikke akkurat terskelen særlig høyt

 

Det skal nevnes at disse forsvinner ved å flette seg inn bak det man driver med. Dette skrivebodsmiljøet er tilegnet netbooks, ingenting annet. Nettopp fordi det ofte bare er 600px i høyden er en del spesielle hensyn tatt.

 

GNOME på mindre enn 768 i høyden er bare tragisk.

 

Jeg ser forøvrig poenget ditt, men det hadde dog blitt litt forvirrende med en meny på hver sin side av skjermen.

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

Jeg prøvde denne en liten stund, funket fint helt til jeg skulle legge til codecs for å se ett par filmsnutter.

Moblin 2 er basert på både Fedora 10 og 11 så det blir utrolig knotete å legge inn enkelte ting.

 

Valgte deretter å prøve Ubuntu sin Moblin Remix. Og denne er like kjapp som Intel sin, pluss at man har langt større frihet med hva som kan installeres av programmer.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...