Gå til innhold

Test: HIS Radeon HD 5970


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DX11 blir nok like lite brukt som DX10. DX9c er den standarden som har vært brukt i den siste tiden, og dei fleste nye spel vil komme med DX9 i lang tid frem over. Forøvrig morsomt å sjå at dette kortet bere fikk 21 i average og var helt nede i 9 FPS i Crysis. Det virker som om dette spelet (i 2560x1600) er et monster til kravene, eller rett og slett bare dårlig programmert.

Lenke til kommentar

Selv hadde jeg egentlig håpet på litt bedre ytelse enn dette, kortet er gigantisk, du vil neppe klare å få byttet kjøleløsning på det med det første, det ser ut til å støye en del også?

 

Du sliter jo faktisk med 2560x1600 uten AA / AF så er jo de fleste spill helt i grenseland til hva som kan bli sett på som akseptabel FPS og flyt? Hvordan er det med micro stuttering og dette kortet? Føles det som bilde flyter dårligere sammenlignet med single-GPU løsninger med samme FPS? Er det noe tegn til synkroniseringsproblemer? Opplevde endel problemer med mitt tidligere GTX295 og spesielt Lord of the Rings Online som gjorde at jeg helle falt tilbake på et GTX285!

 

 

Skulle gjerne sett en god løsning for Eyefinity oppsett, men når ytelsen ikke er høyere enn hva den er ved 2560x1600 så vil vell de fleste spill slite ved et tre-skjermer oppsett?

 

Kan hvert fall skrinlege håpet om 3x 24" 3D-Gaming med det første? For det vil jo halvere ytelsen ytterligere, da er vi vell knapt over 20FPS?

Lenke til kommentar
Er det bare meg som tror at dette er et overgangskort, som Ati lanserte med god viten om at Nvidia ikke har lettet på ræva enda? Når GT300 kommer, så regner jeg med at Ati slipper ut sin virkelige nyvinning og da tror jeg at vi får se skikkelige ytelseshopp, ja ;)

RV870 (som 5970 har 2 av) er ATi sin DX11 GPU og nyvinning for denne generasjonen.

Lenke til kommentar
DX11 blir nok like lite brukt som DX10. DX9c er den standarden som har vært brukt i den siste tiden, og dei fleste nye spel vil komme med DX9 i lang tid frem over.

 

Tror nok DX11 kommer til å bli mer brukt en DX10. Pga at DX11 har høyere FPS og bedre bilde en DX10 klarer atm. Tessalation greiene ser ut til å kunne bli bra for spill.

DX10 kommer nok til å utfases til en hvis grad siden DX11 er kommet.

Men DX9 kommer nok til å henge med til XP dør...(trolig om lenge altså).

Vi får se om 1år hva som skjer/skjedde med DX9/10/11.

Endret av moscito
Lenke til kommentar
Selv hadde jeg egentlig håpet på litt bedre ytelse enn dette, kortet er gigantisk, du vil neppe klare å få byttet kjøleløsning på det med det første, det ser ut til å støye en del også?

 

Du sliter jo faktisk med 2560x1600 uten AA / AF så er jo de fleste spill helt i grenseland til hva som kan bli sett på som akseptabel FPS og flyt?

Foruten i Crysis klarer 5970 seg som regel utmerket i 2560x1600. Det er bare å lese flere tester på nettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...