Gå til innhold

Retrotest: Nokia 7110


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husker jeg hadde denne, meget god telefon. Teknisk sett har jeg den fortsatt,

men lånte den bort til en kompis i 2001 - da jeg kjøpte meg ny telefon.

Han har den fortsatt, og best av alt - bruker den til daglig enda!

I en kort periode hadde han Sony Ericsson W880i, men havnet tilbake

på denne da W880i'n ikke ville mer. Eneste han har måttet koste på 7110'n var

et nytt batteri for et halvt års tid siden. Dette er en perle av en telefon,

husker godt at jeg leste VG på den - ufattelig tregt, men akk så morro ;)

 

 

Zney Phinx

Lenke til kommentar

Savner denne jeg. Spydde over min i fyllerus en gang :S Fikk stablet meg til et elektroverksted og rensa den GRUNDIG, men måtte gi opp. tok den opp av skuffen 2 år etterpå og da fungerte den utmerket. rare greier. hehe. Ga den bort til noen som hadde handsfree som passet og med det endte den livet under et lastebilhjul.

Lenke til kommentar

Hadde denne en liten stund selv. Men det ble bare pes med handsfree'en i bilen, da dekselet måtte ned eller noe slikt for å svare. Det passet dårlig når den stod i "handsfree krybben" i bilen. Det var enda mer pes å ringe ut. :-p

 

Fikk bytta hele skiten ut mot en SE R320 + handsfree til bil.

Slik bra handsfree finnes ikke mer, nå er alt blåtann og dårlig lyd. (Men veldig praktiskt!)

Lenke til kommentar

Min første mobiltelefon, var med på et prosjekt når jeg gikk i 6 klasse(jeg er 89modell), og der fikk hele klassen utdelt en mobiltelefon! Alle fikk denne 7110'en. Leksene kom på sms, og første hjemmeleksa vi fikk var å sende meldinger med minst halve klassen :p

 

Husker også at jeg ble fratatt telefonen i 2 måneder etter min første "encounter" med betalingstjenester over telefonen.

En i klassen viste oss at vi kunne sende <grov> til xxxx og så fikk vi en grov vits på telefonen. Og når vi sjekket saldoen etterpå - så var vi bare trukket 1 kr. Verre var det når den virkelige regningen kom i slutten av måneden, etter utallige grove vitser :p

Lenke til kommentar

Er litt for glad i hvor fantastisk telefonen var når jeg brukte den til at jeg gidder å kjøpe en nå, for så å finne ut det at verden har faktisk gått fremover siden jeg hadde den mobilen.. Blir litt stusselig uten facebook, uten skikkelig mms, uten skikkelig trykkskjerm og ikke minst, uten mp3 ringetoner.. :) Nei, telefonen var dritkul og rå når den kom, men av erfaring så burde man la gamle ting som var fantastisk være akkurat det og ikke teste dem igjen. Man kan fort finne ut at det er mye som ikke var akkurat så fantastisk som man husker dem.. :p

Lenke til kommentar

"I ettertid har det dog vist seg at Ola Dunk ikke er fullt så kjapp til å fange opp ny teknologi, og først i disse dager blir vi fortalt hva en WAP faktisk veier i Telenors nyhetsbrev."

 

Jeg tipper at manglende WAPbruk faktisk kan handle om fornuft hos mange brukere. WAP har vært overpriset i alle år. WAP ble jo ikke så mye billigere når man kun betalte for datamengden heller (betale for nedlastet datamengde vs betale for hele tiden man er oppkoblet).

Først nå dem siste år kom det pristak hos noen mobilselskap, slik at man ikke blie ruinert etter litt lesing på WAP (en maks døgnpris).

Det var (og er hos mange operatører ennå) f.eks. billigere å kjøpe en avis, enn å lese noen WAP sider av den på mobilen.

Når man så lenge har visst og erfart at WAP er rådyr morro, så tar det nok litt tid å endre vanene til mer WAP/mobiltnettbruk. Prisene pr kilobyte er jo fremdeles høye, men pristaket noen har, redder en fra de enorme sjokkregninger.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...