Gå til innhold

Skylder på HP og Dell for dårlig salg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
..selv om kundene, i følge Wang, egentlig trenger ultratynne maskiner [end quote]

 

Hæ? Hvordan vet han hva kundene trenger? Jeg trodde hjulet spant rundt den andre veien? Det er jo kundene som selv vet hva de trenger den til, og etterspørselen, når den blir stor nok, så følger produsentene etter. Dette er ihvertfall min erfaring over 3 år innen elektronikkbransjen i et stort varehus på østlandet..

 

-Øivind-

Lenke til kommentar

Det er kun snakk om konkurranse og strategi fra Dell og HP sin side. Er helt naturlig årsak at de presser prisene når ACER er gode på ultra tynne bærbare. Vel, mente ikke direkte at de var gode på det, men pleier vel å være slik når en konkurrent kommer ut med nye spennende produkter at de andre må gjøre noe for å opprettholde konkurransen.

Lenke til kommentar

Er egentlig enig med Acer her, om markedets 'behov'.

 

Jeg syns man burde ha desktop (eller cloud i framtiden?) til tyngre saker, og selv svake bærbare begynner å være sterke nok for kontor/youtube(er vel det tyngste grafiske).

Lang batteritid er et stort savn hos de aller fleste bærbare i dag over nettpc segmentet. Unntaket er Macbook Pro.

 

Det jeg vil ha er en lett, grei å se på, holdbar bærbar pc. Så lang batteritid som mulig (gjerne en full arbeidsdag) og en god skjerm(helst ikke glossy). Det hadde vært den ultimate laptoppen for meg.

Lenke til kommentar

Da må du kjøpe en Acer Aspire 4810TZG.

Jeg har brukt den over tre dager og sikkert i over 8 timer tilsammen.

Det er ikke verdens sterkeste maskin, men til en forandring så blir den heller ikke varm som ei glo.

Rask og grei til mitt bruk som er internet office og brenning av div ting.

Kan anbefales.......

Lenke til kommentar

Det vi burde hatt mer av er PC-i-skjermen, slik som Apple iMac-maskiner. Mange kjøper bærbar PC for å bruke den som stasjonær PC. Hvorfor? Tre grunner: 1. Fordi det kan være enklere å forholde seg til en maskin med tastatur, skjerm og maskineri i ett produkt. 2. Fordi den er plassbesparende. 3. fordi den ofte er mer stillegående.

 

Ett problem med små og lette bærbare er ofte liten skjermstørrelse, mens et problem med større maskiner er kort batteritid. Det Acer gjør med satsingen på tynne bærbare med god batteritid er et smart trekk som passer for de som kjøper bærbar PC for å bære rundt på den titt og ofte. Altså ikke for de som trenger en stasjonær bærbar PC.

 

Selv trives jeg med skikkelige stasjonære PCer + bærbare til å bære rundt på. Det vil si tynne med god batteritid, men ikke alt for liten skjerm. Minibærbare med 7-10 tommer synes jeg blir for smått, mens 14 tommer og opp blir for tungt og drasse med seg. I hvert fall med dagens utvalg. Om Acer klarer å lage bærbare med 13-14" skjerm med GOD kvalitet og helst 1280x800 til en billig penge og under 2 kg uten at batterikapasitet eller andre egenskaper suger så kjøper jeg gjerne en sånn. Men inntil videre virker det som ~12 tommer passer best for mitt bærbare behov. Bare synd at det er minst en teit begrensning på alle de 12-tommerne som ellers virker interessante for meg.

Lenke til kommentar

Acers påstand er latterlig etter min mening. Greit nok at Acer var først ute med Timeline PC-ene for konsumentmarkedet, men her har de andre produsentene for lengst kommet etter.

 

At Acer beskylder HP og Dell for å være prisdrivende er bare dumt. På forbrukermaskiner er det Acer som er PC produsentenes First Price / Euroshopper produkt. Du får tilsynelatende det samme for en lavere pris, men det smaker liksom ikke like godt...

 

- Judaz

Lenke til kommentar

forstår jeg det rett om jeg leser ultratynne som netbooks?

 

altså at acer her beskylder dell og hp for å stikke kjepper i hjulene på netbook-salget fordi dem heller ønsker å selge maskiner i med intel core varianter under panseret?

 

i så fall, ikke overrasket, for det har jeg mistenkt dem for å gjøre siden dag en. Dette fordi netbooks ikke bare spiser seg inn på forbruker-området, men også ultrabærbar for reisekontor-bruk hvor en ikke nødvendigvis trenger noe annet den en remote desktop løsning, og der er det mange gullkalver ute å går...

Lenke til kommentar

Acer har et poeng her altså.

de fleste kjøper jo en vanlig compaq\toshiba\emachines\Packard bell etc 15 tommer med lowend amd cpu eller en celeron dualcore som sluker batteriet i underkant av 2 timer. Det koster nå helt nede i 2995 for slike. Problemet blir jo da at acer ønsker å selge sine ultratynne for 5-6k, og det er veldig få som bruker ekstra penger på designet og batterilevetiden som tilbys..

 

Det sier jeg på grunnlag av at acer ikke snakker om netbooks nå, men vanlige laptops for vanlige konsumenter. Snakker de om netbooks, er det jeg sier helt på vidden.

 

Men ironisk nok, så eier acer packard bell, og det er packard bell som er "Prispresseren" i akkurat det markedet acer whiner over...

Lenke til kommentar
Jeg river meg i håret med en core 2 på 3 ghz med 7200 rpm disk og 4 gb ram.

4670 skjermkort.

 

I linux smiler jeg da med.

2ghz core 2

HD3450

4gb ram.

7200 rpm disk.

 

Dette gir meg 5 timer batteri.

12"

baaare kooos :D

For et merkverdig innlegg. Hva snakker du egentlig om? Min Z520 koser seg med windows om det var poenget ditt ;) I tillegg gir windows meg jaggu nesten 100% bedre batteritid på den maskinen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det er jeg HELT enig i. Veldig mange vil MER ENN GJERNE ha en ultra-slim 11-13" med lang levetid, men f.eks. Dell's tre alternativer her som er Latitude E4200 / E4300 / XT koster ca 16-25.000 kr avhengig av konfigurasjon.

 

Og som Simen1 sier så er det alltid minst én stor teit hake med de billige ultraportable som finnes på markedet per dags dato. Enten er det for kort batterilevetid, for dårlig CPU (Atom/Celeron f.eks.), eller skjermen (oftest 1024x600)...

Endret av Nator
Lenke til kommentar

tja.. vil råde folk til å ta en titt på acer 1810tz .. kjøpte den for 10 dager siden og er strålende fornøyd.. ikke akkuratt noe europshopper kvalitet over den her.. den ser faktisk veldig pen ut og er sålangt vanvittig mye raskere enn det jeg hadde regnet med, takler til og med noen spill helt fint.. ikke at du bør kjøpe den hvis det er hovedformålet da selvfølgelig.

 

Betalte 5500 på komplett. 4gb minne 320gb hardisk dual core 4100, intel 4500mhd, 1,4kg Blir aldri varm, er tilnærmet helt stille på batteridrift, batteriet varer 6-9 timer avhengig av bruk.

Tradisjonelt har jeg kjøpt bærbare i 15000kr klassen, men er mer fornøyd med denne enn jeg har vært med noen tidligere.. uansett hva du betaler blir det et kompromiss mellom varme og batteri tid vs ytelse..

Lenke til kommentar
Og som Simen1 sier så er det alltid minst én stor teit hake med de billige ultraportable som finnes på markedet per dags dato. Enten er det for kort batterilevetid, for dårlig CPU (Atom/Celeron f.eks.), eller skjermen (oftest 1024x600)...

det kommer helt og holdent an på forventet bruksområde...

 

vi har for lengst passert det området hvor en kan snakke om rene specs uten å være fanebærende entusiast. i dag så klarer enhver pc de fleste oppgaver så lenge en ikke arbeider i media eller annen bransje med krav om tung regnekraft (eller pusler med hobby innen samme).

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...