Gå til innhold

Lanserer DX10.1-brikkesett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med 12 watt TDP så blir dette ikke noe du får plass til i lomma. Brikkesettet er nok heller rettet mot minibærbare og kompakte stasjonære stue-PCer til å spille film på TVen.

 

Det er trist at Via henger så langt etter på mange områder: 32bit, kun én prosessorkjerne osv. Jeg skulle gjerne hatt de mer konkurransedyktige mot Intel og AMD.

Lenke til kommentar
DirectX er ikke det store for min del.

Appropos grafikken, er det tredje gangen nå at VIA ikke får DRM-en sin igjennom til Linux-kjernen? DisplayPort er jo fortutsetningen for at det kan bli billig, men jeg har gitt opp mye av troen på VIA.

 

Synd å si det, men jeg har begynt å gi opp håpet jeg også. Via cpu-ene har alltid hatt _elendig_ ytelse, men de har iallfall vært energieffektive. Etter at Intel lanserte Atom har de mistet sitt eneste fortrinn. I tillegg begynner forskjellige ARM prosessorer å konkurrere i samme segment + at AMD visstnok skal lansere sin Atom variant.

 

Ikke er de spesielt billige heller, for et hovedkort med den etterhvert aldrende C7 prosessoren må man jo fort ut med 1500,-. For den prisen får man jo faktisk AM2 hovedkort, dual-core cpu + minne!

 

På toppen av alt kommer de elendige driverne, spesielt på Linux.

 

Så om ikke ytelsen går opp må iallfall prisene _kraftig_ ned. Før jeg i det hele tatt skal vurdere å kjøpe et nytt via system må de lansere kraftig forbedrede drivere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...