Gå til innhold

Sikker sletting av data?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hørte dette av en dataekspert men har ikke prøvd det selv. Hvis du vil være helt sikker på at ingen skal finne dataene på harddisken må du ha urin på selve diskene. Det er visstnok et stoff i urinen som gjør disken ulesbar.

 

Men dette gjør også disken ubrukelig da... ;)

Lenke til kommentar
Hørte dette av en dataekspert men har ikke prøvd det selv. Hvis du vil være helt sikker på at ingen skal finne dataene på harddisken må du ha urin på selve diskene. Det er visstnok et stoff i urinen som gjør disken ulesbar.

 

Men dette gjør også disken ubrukelig da... ;)

 

Yep dette er den mindre kjente PPD (Piss På Disk, ISO 8895476) metoden,

utviklet etter et Microsoft Nachspiel Julen 1994. :lol:

Lenke til kommentar

For å få sikker sletting er det bare å formatere, for å så skrive en stooor fil på disk ( til det er null diskplass ledig)

 

Når man sletter en fil i windows så marker'n bare fila som overskrivbar, som fører til at fila kan leses helt til plassen den er lagret på overskrives av en annen fil.

Lenke til kommentar

De fleste linux-distroer har et program som du lett kan skrive disken full av 0'er. Kjører du den 7 ganger så skal du være trygg. Tidkrevende though. Og du trenger ikke et OS for å kjøre den(merk at du trenger linux før du kjører den...), programmet kjøres fra ram'en så alt slettes ;-)

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Sendte en mail til IBAS, fordi jeg fant faktisk en artikkel der en ansatt, eller leder,

kall han hva du vil sa at de har aldri greid å gjennopprette data som er

skrevet over 1 gang.

 

Han forklarte at det er ikke hvor mange ganger, men hvordan du overskriver.

Det vil alltid ligge usynlige rester i register og MFT greiene osv også videre.

Så neste gang du skal slette noe, ikke tenk på at du må overskrive 7 ganger,

men helle se hvordan og hva programmet sletter.

Det folk vil ha oss til å tro er at hvis jeg installerer et spill på en data, derretter sletter jeg det vanlig i windows, og installere et nytt spill over det, så er det mulig å fnne det gamle spillet... Det vil jo si at HDD'ene våre har dobbel kapasitet ;)

 

IBAS har over 20 års erfaring med gjennoppretting, og har tatt ut data fra skadde harddisker, men en skad harddisk er ikke en overskrevet en :p

 

I mailen jeg fikk tilbake fikk jeg bekreftet at de aldri har greid å rekonstruere

data som har blitt overskrevet ved en feiltakelse. Så skal du gjennopprette noe

på HDD'n din, aldri skriv på den!

Endret av victoryseieren
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...