Gå til innhold

Motorola Droid er årets dings


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
- Dette er Androids første plausible konkurrent til Iphone, skriver Time Magazine.

Helt enig. Dette er den aller første Android telefonen som virkelig kan hevde seg. Men potensialet for denne typen telefoner tror jeg vi vil se enda mer av til neste år (og da tenker jeg ikke på annonserte telefoner) da Droiden er langt fra perfekt. It has only just begun. Nå håper jeg bare expansys får fingeren ut og sender meg mitt eksemplar. :!:

 

Dyson Air Multiplier - lurer på hvordan denne virker *google*

Endret av Zappy
Lenke til kommentar
Putta inn en 1 GHz Snapdragon i den her, så hadde det blitt bra :thumbup:

Hvordan gjør snapdragon det i benchmarks i forhold til cortex8 da? Har enda ikke blitt overbevist utover at den har høy klokkehastighet og det vet vi alle ikke er en målestokk for ytelse. Derimot har Droiden en svært god ytelse i praksis, så hvorfor klage over prosessoren?

Lenke til kommentar
Putta inn en 1 GHz Snapdragon i den her, så hadde det blitt bra :thumbup:

Hvordan gjør snapdragon det i benchmarks i forhold til cortex8 da? Har enda ikke blitt overbevist utover at den har høy klokkehastighet og det vet vi alle ikke er en målestokk for ytelse. Derimot har Droiden en svært god ytelse i praksis, så hvorfor klage over prosessoren?

 

Fordi 1GHz nå engang er mer enn 600 og 528mhz, uansett hvordan du velger å vri på det? :)

 

Kjører HTC HD2 om dagen. MERKBART bedre ytelse enn f.eks Hero (528mhz) og Touch HD(528mhz).

Lenke til kommentar
rmnzr,

 

prosessoren i Hero kan ikke sammenlignes med Cortex A8-prosessorene.

 

Prosessoren i Hero tilhoerer en eldre generasjon.

 

Presiserte kun forskjell fra 528mhz til 1ghz. Hvor sammenlignet jeg Cortex A8 med Snapdragon?

 

Dog, jeg er enig med deg. Det hadde vært interessant med en sammenligning av Cortex A8 og Snapdragon. På enheter med samme operativsystem/skjermoppløsning :)

Lenke til kommentar
Putta inn en 1 GHz Snapdragon i den her, så hadde det blitt bra :thumbup:

Hvordan gjør snapdragon det i benchmarks i forhold til cortex8 da? Har enda ikke blitt overbevist utover at den har høy klokkehastighet og det vet vi alle ikke er en målestokk for ytelse. Derimot har Droiden en svært god ytelse i praksis, så hvorfor klage over prosessoren?

 

Fordi 1GHz nå engang er mer enn 600 og 528mhz, uansett hvordan du velger å vri på det? :)

 

Kjører HTC HD2 om dagen. MERKBART bedre ytelse enn f.eks Hero (528mhz) og Touch HD(528mhz).

Og Pentium 4 @ 5 Ghz er mer enn i7 3Ghz.

Forskjellig arkitektur. Forskjellig ytelse.

Før noen legger frem benchmarks, så er det idioti å gå ut ifra at den er mye kraftigere. At den er kraftigere enn en ARM11 prosessor er jo selvklart. En Cortex8 som er i Droid og 3GS (3GS har hakket bedre prosessor enn Droid) gruser den:

http://arstechnica.com/gadgets/news/2009/1...ola-droid.ars/5

 

Missforstå meg rett, jeg tviler ikke på at den er bedre (selv om det ikke er sikkert), men hvor mye er det ingen som kan gjette seg til... sett bortifra om det har kommet tester mens jeg ikke så på. *sjekker*

Lenke til kommentar
Og Pentium 4 @ 5 Ghz er mer enn i7 3Ghz.

Forskjellig arkitektur. Forskjellig ytelse.

Før noen legger frem benchmarks, så er det idioti å gå ut ifra at den er mye kraftigere. At den er kraftigere enn en ARM11 prosessor er jo selvklart. En Cortex8 som er i Droid og 3GS (3GS har hakket bedre prosessor enn Droid) gruser den:

http://arstechnica.com/gadgets/news/2009/1...ola-droid.ars/5

 

Missforstå meg rett, jeg tviler ikke på at den er bedre (selv om det ikke er sikkert), men hvor mye er det ingen som kan gjette seg til... sett bortifra om det har kommet tester mens jeg ikke så på. *sjekker*

 

Dette sier jeg ikke noe på. Jeg var på fronten når AMD gikk over til å kalle prosessorene sine 1600+ osv.

 

Jeg vil se tester som viser forskjellig hardware kjøre det samme. Altså: Jeg vil se Cortex A8 på Windows Mobile VS Snapdragon på Windows Mobile, og likedan på Android. Enhetene må kjøre samme oppløsning. Snapdragon har betydd mye for hvordan jeg opplever Windows Mobile (mot før), og jeg er blant de som tror Snapdragon ville vært velkomne greier etterhvert som vi får 854x480 og Android på sånn som Sony Ericssons X10.

Lenke til kommentar
Dette sier jeg ikke noe på.

Ja ok. Den subtile smilyen i quoten under betydde altså at du ikke mente det? :roll:

Fordi 1GHz nå engang er mer enn 600 og 528mhz, uansett hvordan du velger å vri på det? :)

Litt vanskelig å ta den... Det er nok av folk som ikke fatter det.

Endret av Zappy
Lenke til kommentar
Dette sier jeg ikke noe på.

Ja ok. Den subtile smilyen i quoten under betydde altså at du ikke mente det? :roll:

Fordi 1GHz nå engang er mer enn 600 og 528mhz, uansett hvordan du velger å vri på det? :)

Litt vanskelig å ta den... Det er nok av folk som ikke fatter det.

 

1Ghz er mer enn 600Mhz/528Mhz, er vi uenige om det? Det jeg IKKE setter spørsmåltegn ved, er at arkitektur spiller inn: Og DÉT 'sier jeg ikke noe på.' Ikke legg så mye i hvor jeg legger en smiley og ikke :p:(:)

 

Jeg vil ha Snapdragon fordi enheter som kommer med Snapdragon leverer klar ytelsesforbedring! Jeg har riktignok ikke tall på dette mot A8 med 600mhz. Jeg satt dog med en HTC HD(528Mhz) i den ene hånden og en HTC HD2(1Ghz) i den andre, og det er helt latterlig hvor mye raskere alt kommer opp på den nye plattformen til Qualcomm. Selv har jeg kun sett 600Mhz på Satio/iPhone 3GS/Omnia HD. iPhone har lavere oppløsning og en kjempelåst plattform så det sjokkerte meg ikke. Og Satio leverer formidabel ytelse i sær rundt kamera, men kan nappe litt her og der.

 

Droid har sikkert god ytelse i praksis, det vet jeg ingenting om. Skulle bare ønske det var mer helhet i aktørenes hardwarevalg! X10 = Snapdragon, Ryktemobil HTC Bravo = Snapdragon. Begge disse også med WVGA (X10 har faktisk bittelitt mer), og jeg tenker meg nå engang til følgende konklusjon: Snapdragon = Bra for Android på den type oppløsning på display.

Lenke til kommentar
Presiserte kun forskjell fra 528mhz til 1ghz. Hvor sammenlignet jeg Cortex A8 med Snapdragon?

 

Dog, jeg er enig med deg. Det hadde vært interessant med en sammenligning av Cortex A8 og Snapdragon. På enheter med samme operativsystem/skjermoppløsning :)

 

 

Fordi 1GHz nå engang er mer enn 600 og 528mhz

 

Med 600 mHz antar jeg at du mener Cortex A8.

 

Hvis utsagnet ditt ikke bærer budskapet at 1GHz er bedre enn 600MHz og 528MHz er det ingen mening i setningen din.

 

Det blir det samme som å si 70 cm er mer enn 50 cm. No kidding Sherlock.

 

Det betyr ikke at mer nødvendigvis er bedre.

 

Men ja, jeg er også spent på å se hvordan snapdragon yter mot Cortex A8. Og ikke minst batteriforbruket dem imellom :)

Lenke til kommentar
Presiserte kun forskjell fra 528mhz til 1ghz. Hvor sammenlignet jeg Cortex A8 med Snapdragon?

 

Dog, jeg er enig med deg. Det hadde vært interessant med en sammenligning av Cortex A8 og Snapdragon. På enheter med samme operativsystem/skjermoppløsning :)

 

 

Fordi 1GHz nå engang er mer enn 600 og 528mhz

 

Med 600 mHz antar jeg at du mener Cortex A8.

 

Hvis utsagnet ditt ikke bærer budskapet at 1GHz er bedre enn 600MHz og 528MHz er det ingen mening i setningen din.

 

Det blir det samme som å si 70 cm er mer enn 50 cm. No kidding Sherlock.

 

Det betyr ikke at mer nødvendigvis er bedre.

 

Men ja, jeg er også spent på å se hvordan snapdragon yter mot Cortex A8. Og ikke minst batteriforbruket dem imellom :)

 

Jeg mener Cortex A8 når jeg sier 600MHz. Beklager om dette kommer rotere frem! :)

 

Det jeg peker på er det vi kan se og lese av, Watson. Ingen grunn til å bli litt spydig. 1GHz er mer enn 600MHz(A), det må vi erkjenne. Vi må også, selvsagt, være klar over at arkitektur også spiller en stor rolle(B). Hvorfor blir budskap A) ugyldiggjort av budskap B) ? Det er jo en kombinasjon som får tingene til å rulle. Jeg tror Snapdragon på 1GHz er bedre enn A8 på 600MHz. Hvis du har en ytelsestest gjort på plattformer med likt OS og displayoppløsning som sier noe annet så bøyer jeg meg i støvet for det altså.

 

For litt ekstra drama: ;)

 

 

 

EDIT: konsekvent MHz, ikke mhz/Mhz/mHz osv....

Endret av RMNZR
Lenke til kommentar
Presiserte kun forskjell fra 528mhz til 1ghz. Hvor sammenlignet jeg Cortex A8 med Snapdragon?

 

Dog, jeg er enig med deg. Det hadde vært interessant med en sammenligning av Cortex A8 og Snapdragon. På enheter med samme operativsystem/skjermoppløsning :)

 

 

Fordi 1GHz nå engang er mer enn 600 og 528mhz

 

Med 600 mHz antar jeg at du mener Cortex A8.

 

Hvis utsagnet ditt ikke bærer budskapet at 1GHz er bedre enn 600MHz og 528MHz er det ingen mening i setningen din.

 

Det blir det samme som å si 70 cm er mer enn 50 cm. No kidding Sherlock.

 

Det betyr ikke at mer nødvendigvis er bedre.

 

Men ja, jeg er også spent på å se hvordan snapdragon yter mot Cortex A8. Og ikke minst batteriforbruket dem imellom :)

 

Jeg mener Cortex A8 når jeg sier 600MHz. Beklager om dette kommer rotere frem! :)

 

Det jeg peker på er det vi kan se og lese av, Watson. Ingen grunn til å bli litt spydig. 1GHz er mer enn 600MHz(A), det må vi erkjenne. Vi må også, selvsagt, være klar over at arkitektur også spiller en stor rolle(B). Hvorfor blir budskap A) ugyldiggjort av budskap B) ? Det er jo en kombinasjon som får tingene til å rulle. Jeg tror Snapdragon på 1GHz er bedre enn A8 på 600MHz. Hvis du har en ytelsestest gjort på plattformer med likt OS og displayoppløsning som sier noe annet så bøyer jeg meg i støvet for det altså.

 

For litt ekstra drama: ;)

 

 

 

EDIT: konsekvent MHz, ikke mhz/Mhz/mHz osv....

 

Er ikke 100% sikker på dette, men ut i fra hva jeg har lest så har de fleste mobilene med Cortex A8 CPU på 600mhz også GPU på circa 350mhz.. Mens Snapdragon som er på 1Ghz, tar seg av både CPU og GPU.. Altså den har ikke en egen grafikk prosessor..

Det gjelder jo HTC HD2, HD2 har ikke egen grafikkprosessor. Snapdragon generelt, som en ren CPU. Er nok bedre en Cortex ja..

Endret av Lionel_Luthor
Lenke til kommentar
Presiserte kun forskjell fra 528mhz til 1ghz. Hvor sammenlignet jeg Cortex A8 med Snapdragon?

 

Dog, jeg er enig med deg. Det hadde vært interessant med en sammenligning av Cortex A8 og Snapdragon. På enheter med samme operativsystem/skjermoppløsning :)

 

 

Fordi 1GHz nå engang er mer enn 600 og 528mhz

 

Med 600 mHz antar jeg at du mener Cortex A8.

 

Hvis utsagnet ditt ikke bærer budskapet at 1GHz er bedre enn 600MHz og 528MHz er det ingen mening i setningen din.

 

Det blir det samme som å si 70 cm er mer enn 50 cm. No kidding Sherlock.

 

Det betyr ikke at mer nødvendigvis er bedre.

 

Men ja, jeg er også spent på å se hvordan snapdragon yter mot Cortex A8. Og ikke minst batteriforbruket dem imellom :)

 

Jeg mener Cortex A8 når jeg sier 600MHz. Beklager om dette kommer rotere frem! :)

 

Det jeg peker på er det vi kan se og lese av, Watson. Ingen grunn til å bli litt spydig. 1GHz er mer enn 600MHz(A), det må vi erkjenne. Vi må også, selvsagt, være klar over at arkitektur også spiller en stor rolle(B). Hvorfor blir budskap A) ugyldiggjort av budskap B) ? Det er jo en kombinasjon som får tingene til å rulle. Jeg tror Snapdragon på 1GHz er bedre enn A8 på 600MHz. Hvis du har en ytelsestest gjort på plattformer med likt OS og displayoppløsning som sier noe annet så bøyer jeg meg i støvet for det altså.

 

For litt ekstra drama: ;)

 

 

 

EDIT: konsekvent MHz, ikke mhz/Mhz/mHz osv....

 

Er ikke 100% sikker på dette, men ut i fra hva jeg har lest så har de fleste mobilene med Cortex A8 CPU på 600mhz også GPU på circa 350mhz.. Mens Snapdragon som er på 1Ghz, tar seg av både CPU og GPU.. Altså den har ikke en egen grafikk prosessor..

Det gjelder jo HTC HD2, HD2 har ikke egen grafikkprosessor. Snapdragon generelt, som en ren CPU. Er nok bedre en Cortex ja..

 

 

Dette stemmer. Også Nokia N900 har egen GPU noe som er mye mer effektivt enn en prossesor med høy frekvens på CPU.

 

kan sammenligne dette med Windows Vista/7

Uten skikkelig skjermkort så er ikke opplevelsen noe behagelig, alt går tregt og hakkete.

 

Om en Snapdragon med GPU ville nok vært heftig.

men, så er det strøm forbruket da ?

Lenke til kommentar
Jeg mener Cortex A8 når jeg sier 600MHz. Beklager om dette kommer rotere frem! :)

 

Det jeg peker på er det vi kan se og lese av, Watson. Ingen grunn til å bli litt spydig. 1GHz er mer enn 600MHz(A), det må vi erkjenne. Vi må også, selvsagt, være klar over at arkitektur også spiller en stor rolle(B). Hvorfor blir budskap A) ugyldiggjort av budskap B) ? Det er jo en kombinasjon som får tingene til å rulle. Jeg tror Snapdragon på 1GHz er bedre enn A8 på 600MHz. Hvis du har en ytelsestest gjort på plattformer med likt OS og displayoppløsning som sier noe annet så bøyer jeg meg i støvet for det altså.

 

For litt ekstra drama: ;)

 

 

 

EDIT: konsekvent MHz, ikke mhz/Mhz/mHz osv....

 

 

 

Meningen er ikke å være spydig. Meningen er å påpeke at det ikke er noe poeng i det du sier. Alle kan se at 1 GHz er mer enn både 600 MHz og 528 MHz.

 

Prosessorhastighet er meningsløst uten å ta med arkitektur. Altså, A er ugyldig uten B.

 

 

Fordi 1GHz nå engang er mer enn 600 og 528mhz, uansett hvordan du velger å vri på det?

 

Kjører HTC HD2 om dagen. MERKBART bedre ytelse enn f.eks Hero (528mhz) og Touch HD(528mhz).

 

 

Her presterer du å blande sammen arkikturer og likevel bare tar hensyn til klokkehastighet.

 

Ja, 1GHz er mer enn 600 og 528 MHz. Mer er ikke nødvendigvis bedre. Utsagnet ditt er bare relevant hvis målet er høyest mulig klokkehastighet uten å bry seg om ytelse. Folk flest er mer opptatt av ytelse enn klokkehastighet.

 

Klart HD2'en din er raskere. CPU'en er av en annen arkitektur og kjører på høyere klokkehastighet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...