Gå til innhold

Test: Sony Ericsson Aino


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan kan du uttale deg om testen når du klart sier at du ikke en gang orker lese den? Testen var velskrevet og velbegrunnet. I og for seg en god telefon, men de ekstra mulighetene en trykkskjerm gir blir ikke utnyttet, og du får i stedet bare ulempene, nemlig større telefon og høyere pris. En firer til denne virker helt fortjent og riktig ...

Lenke til kommentar
Aino er telefonen som skal vinne hjertene til mediaelskerne. Men får du nok for pengene?

 

Les mer

 

Haha... Og Amobil har ingen agenda? hehehe, I rest my case...

Nå har jeg ingen som helst planer om å lese dette makkverket, da jeg har lest plenty med tester av denne, og de aller fleste konkluderer med at dette er den beste telefonen SE noen gang har lansert, men Amobil mener den holder til en 4-er. hehe.... latterlig.

Men hva er det egentlig som rir NokiAmobil? Har dere fått avslag på søknad om å få dekket en presselansering fra SE?

 

Edit: Skjønner dere at dere skader SE økonomisk med disse useriøse testene?

 

Here we go again.....

 

Hvorfor i all verden bruke så mye energi på å til stadighet uttrykke din misnøye med Amobils tester som du allikevel ikke leser? Enhver test av en telefon fra SE medfører rauting og bæljing fra poe. Ja, i det siste ikke bare SE-mobiler men også fra andre fabrikanter.

 

De fleste av oss leser testene får å få en aldri så liten pekepinn på hva som er bra, hva som burde være bedre og hva som ikke holder mål. Og bare la det være sagt: jeg foretrekker Sony Ericsson og det uavhengig om en telefon har fått en treer eller en sekser på terningen. Men som sagt; testen(e) gir meg en aldri så liten oversikt, uavhengig av sluttresultatet og eventuelle scoringer på terningen. Så kan vi gjerne konstruktiv diskutere testen, og det uten å lage konspirasjonsteorier ut av en annen verden.

 

Men siden du høylytt har proklamert at Amobils tester er makkverk (og det som verre er) så skjønner jeg ikke hvorfor du må gjenta deg selv X antall ganger. Det bør vel ikke være en tvil i noens sjel om hva den godeste poe mener om Amobil generelt? Eller kan det være et underliggende og påtrengende markeringsbehov som til stadighet må opp til overflaten?

Endret av Toucan
Lenke til kommentar

Jeg gjentar, la være å mate trollet. Om ingen kommenterer hans latterlige innlegg så går han nok lei etterhvert. Dette er typisk oppførsel for slike som må ha oppmerksomhet, selv om det er negativ oppmerksomhet. Om ingen gidder bry seg med han vil han snart sitte i ett hjørne i rommet sitt og gråte sine fortvilte tårer.....

Lenke til kommentar
Hvordan kan du uttale deg om testen når du klart sier at du ikke en gang orker lese den? Testen var velskrevet og velbegrunnet. I og for seg en god telefon, men de ekstra mulighetene en trykkskjerm gir blir ikke utnyttet, og du får i stedet bare ulempene, nemlig større telefon og høyere pris. En firer til denne virker helt fortjent og riktig ...

 

Haha, at du skulle forsvare denne testen, kom ikke som noen bombe. Jeg gidder ikke diskutere dette en gang, da karakteren er helt på jordet. Nei, amobil fremstår mer og mer som NokiAmobil.

Hva har de trukket for da? At telefonen har en ekstra funksjon, i forhold til tilsvarende telefoner? At den har en rå skjerm, som er perfekt for film? At den har alt av tenkelige funksjoner? At den ikke er en til tider treg smart-telefon. At den har markedets beste media løsning? At den kan dele via WiFi? At det følger med 60 spillefilmer? At man kan styre playstation med den? At den har et ok kamera, og tar film med 25 bilder i sekundet?

Eller er det at SW versjonen ikke er helt ferdig, blant annet kamera SW, noe Se har vært klar på i pressemeldinger. Det er iallefall noe de kan trekke for, men det har de aldri gjort når de tester en Nokia med uferdig SW. Det er nok en regel som kun gjelder for SE, og ikke for Nokia. Likeså størrelse. En regel for Nokia, en annen for SE.

 

NokiAmobil er rette navnet for dette nettstedet.

Lenke til kommentar
...snip

 

Du kan med fordel utvide din horisont.

Les mobilen.no sin test av Aino. Les mobil.se sin test av Aino. Les gjerne deres tester av Satio også.

Her snakker vi om folk som ikke er oppvokst med sin kjære Nokia på innerlommen, som tester telefoner. Der får alle lik behandling, og man har samme regel for Nokia, SE, HTC, Samsung, osv... Ingen favorisering.

 

Ikke slik som på NokiAmobil. Der det er en regel for Nokia, en annen for SE.

 

Størrelse er en regel. Der Nokia får skryt, får SE trekk. Der er det en grense for Nokia, en annen for SE. SE skal ha virkelig små smekre telefoner for at de skal unngå trekk, Nokia kan ha digre telefoner uten å få trekk. Har de en størrelse som er tilnærmet normal, går gjerne NokiAmobil av hengslene, og skryter uhemmet av designet. De glemmer at de trakk en SE for størrelsen, trass i at den var mindre. Latterlig!

UI: Der Nokia får skryt, får SE trekk, og det på tilnærmet identiske UI. Igjen latterlig!

 

Men jeg glemmer jo at alle disse fakta er blitt motbevist med følelser... hehe...

 

Oppsumering:

Aino er en kongetelefon, som fortjener en 6-er, og anbefalt stempel. Noe annet er helt absurd.

Endret av poe
Lenke til kommentar
God test, stå på Silje :)

Virkelig dårlig at de absolutt måtte begrense berøringmulighetene. Hvis de først skulle ha berøringsskjerm, hvorfor ikke fult muligheter.

Utenom det ser det ut som en bra telefon som man kunne prøvd ;)

 

 

Hvordan kan du uttale deg om testen når du klart sier at du ikke en gang orker lese den? Testen var velskrevet og velbegrunnet. I og for seg en god telefon, men de ekstra mulighetene en trykkskjerm gir blir ikke utnyttet, og du får i stedet bare ulempene, nemlig større telefon og høyere pris. En firer til denne virker helt fortjent og riktig ...

 

Takk! :)

Lenke til kommentar
Edit: Skjønner dere at dere skader SE økonomisk med disse useriøse testene?

Vår oppgave er ikke å bidra økonomisk for hverken den ene eller andre produsenten, vi konsentrerer oss om å teste telefoner på et objektivt grunnlag. Gode telefoner = gode anmeldelser. Og fortsatt er det slik at terningkast 4 ikke er å slakte en telefon.

 

Men jeg glemmer jo at alle disse fakta er blitt motbevist med følelser... hehe...

Den eneste som har snakket om følelser er jo deg.

 

Aino er en kongetelefon, som fortjener en 6-er, og anbefalt stempel. Noe annet er helt absurd.

Noe annet enn at du roper ulv! ulv! hver gang en SE får 4 eller dårligere, eller en Nokia får 5 eller bedre, ville vært absurd.

 

Og siden det er fredag så passer det jo med et sitat som jo kan gå under kategorien fredagahumor:

Og jeg har flere ganger, i mange forskjellige tråder, understreket at jeg har sluttet å lese tester her på amobil.
Lenke til kommentar
Fanboys er vel umulig å unngå i et forum som dette, men rene idioter synes jeg vi heldigvis i mindre grad har har vært plaget av. poe får vel heller være unntaket som bekrefter regelen.

 

Det er ikke pent å kalle en med debattant for idiot. Før du gjør det igjen, les dette:

 

http://www.mobil.se/tester_visa.asp?iId=1781

 

og dette:

 

http://mobilen.no/wip4/review/test-sony-er.../d.epl?id=41147

 

Så kanskje du ikke skulle være så rask med å kalle meg idiot, det er tydeligvis andre her som kvalifiserer bedre til den betegnelsen.

Lenke til kommentar
Og siden det er fredag så passer det jo med et sitat som jo kan gå under kategorien fredagahumor:
Og jeg har flere ganger, i mange forskjellige tråder, understreket at jeg har sluttet å lese tester her på amobil.

 

Nå skal jeg være forsiktig med hva jeg skriver, men man kan jo virkelig begynne å lure på om du er ved dine fulle fem. Hvor står det at jeg har lest denne testen?

Sånn, et enkelt spørsmål, som skulle tilsi et enkelt svar. Klarer du det?

Lenke til kommentar

Jeg kan jo også gjengi denne konklusjonen fra DinSide den 13.11.2009, bare for å få frem det faktum at flere enn Amobil mener telefonen ikke er helt på topp:

 

Det er som om Sony Ericssons Aino er fanget mellom to verdener - den gamle tasteverdenen, og den nye, trykkfølsomme. Det er synd den ikke landet 100% på sistnevnte, det ville gitt en bedre totalopplevelse.

 

Men - til tross for de kritiske bemerkningene våre: Aino er en bra telefon. Den har super lydkvalitet både på tale og musikk, den er relativt enkel å betjene, og byr på svært omfattende funksjonalitet. Det holder så vidt til en svak femmer på terningen, men du bør definitivt sjekke ut konkurrentene før du bestemmer deg. En opplagt kandidat er Samsung Pixon12.

 

Men sannsynligvis er også DinSide kjøpt og betalt av Nokia...eller Samsung i dette tilfellet... :cool:

Lenke til kommentar
Men sannsynligvis er også DinSide kjøpt og betalt av Nokia...eller Samsung i dette tilfellet... :cool:

 

Din Side har alltid trukket telefoner som har uferdig SW, noe Amobil ikke har gjort. Og nå er det kjent at Aino sliter med den trykkfølsomme SW, så da skulle vel dette tilsi at Amobil ikke skulle trekke for det? Din side landet uansett på en 5-er, selv med den praksis å trekke for uferdig SW. Så hva er poenget ditt? Din Side fremstår jo som langt mer seriøs enn NokiAmobil.

Lenke til kommentar
Nå skal jeg være forsiktig med hva jeg skriver, men man kan jo virkelig begynne å lure på om du er ved dine fulle fem. Hvor står det at jeg har lest denne testen?

Sånn, et enkelt spørsmål, som skulle tilsi et enkelt svar. Klarer du det?

Det står ingen steder. Hvor har jeg påstått at du har lest testen?

Sånn, et enkelt spørsmål, som skulle tilsi et enkelt svar. Klarer du det?

Lenke til kommentar
Men sannsynligvis er også DinSide kjøpt og betalt av Nokia...eller Samsung i dette tilfellet... :cool:

 

Din Side har alltid trukket telefoner som har uferdig SW, noe Amobil ikke har gjort. Og nå er det kjent at Aino sliter med den trykkfølsomme SW, så da skulle vel dette tilsi at Amobil ikke skulle trekke for det? Din side landet uansett på en 5-er, selv med den praksis å trekke for uferdig SW. Så hva er poenget ditt? Din Side fremstår jo som langt mer seriøs enn NokiAmobil.

 

Mitt enkle poeng, som jeg i min enfoldighet trodde at til og med poe ville få med seg, var at ikke alle har gitt Aino en ubetinget full pott og 6'er. Verken mer eller mindre.

 

Men når det er snakk om å fremstå som seriøs så kaster vel noen og enhver stein i et glasshus, poe? Eller?

Lenke til kommentar
Nå skal jeg være forsiktig med hva jeg skriver, men man kan jo virkelig begynne å lure på om du er ved dine fulle fem. Hvor står det at jeg har lest denne testen?

Sånn, et enkelt spørsmål, som skulle tilsi et enkelt svar. Klarer du det?

Det står ingen steder. Hvor har jeg påstått at du har lest testen?

Sånn, et enkelt spørsmål, som skulle tilsi et enkelt svar. Klarer du det?

 

 

 

Kanskje der du siterer et sitat fra en annen tråd der jeg proklamerer at jeg har sluttet å lese tester på NokiAmobil? Eller var det kun ment for å drite meg ut, og ikke for å insinuere at jeg har sagt en ting, men gjør en annen ting?

Dette forstår jeg ble for komplisert for deg, så jeg forventer ikke et svar fra deg. Jeg forventer at du vrir diskusjonen over på min person heller enn sak, da det er langt mer behagelig.

Lenke til kommentar
Men sannsynligvis er også DinSide kjøpt og betalt av Nokia...eller Samsung i dette tilfellet... :cool:

 

Din Side har alltid trukket telefoner som har uferdig SW, noe Amobil ikke har gjort. Og nå er det kjent at Aino sliter med den trykkfølsomme SW, så da skulle vel dette tilsi at Amobil ikke skulle trekke for det? Din side landet uansett på en 5-er, selv med den praksis å trekke for uferdig SW. Så hva er poenget ditt? Din Side fremstår jo som langt mer seriøs enn NokiAmobil.

 

Mitt enkle poeng, som jeg i min enfoldighet trodde at til og med poe ville få med seg, var at ikke alle har gitt Aino en ubetinget full pott og 6'er. Verken mer eller mindre.

 

Men når det er snakk om å fremstå som seriøs så kaster vel noen og enhver stein i et glasshus, poe? Eller?

 

Jeg har vist til to tester der Aino har fått toppkarakter. Du har vist til en test der den har fått 5. En femmer kan man forstå med de problemene Aino har med SW. Men ny FW forventes medio Desember, så da vil jeg også tro at problemene med tregt kamera forsvinner som dugg for solen.

 

Du kan heller spørre deg selv hvorfor NokiAmobil trekker SE for uferdig FW, men ikke Nokia. Men svaret er jo åpenbart. Det ligger i navnet på nettstedet...

Lenke til kommentar
Nå skal jeg være forsiktig med hva jeg skriver, men man kan jo virkelig begynne å lure på om du er ved dine fulle fem. Hvor står det at jeg har lest denne testen?

Sånn, et enkelt spørsmål, som skulle tilsi et enkelt svar. Klarer du det?

Det står ingen steder. Hvor har jeg påstått at du har lest testen?

Sånn, et enkelt spørsmål, som skulle tilsi et enkelt svar. Klarer du det?

 

 

 

Kanskje der du siterer et sitat fra en annen tråd der jeg proklamerer at jeg har sluttet å lese tester på NokiAmobil? Eller var det kun ment for å drite meg ut, og ikke for å insinuere at jeg har sagt en ting, men gjør en annen ting?

Dette forstår jeg ble for komplisert for deg, så jeg forventer ikke et svar fra deg. Jeg forventer at du vrir diskusjonen over på min person heller enn sak, da det er langt mer behagelig.

Hvis du mener jeg har påstått noe sted her på Amobil eller på www generelt at du har lest testen vår av Sony Ericsson Aino, så vil jeg gjerne ha en link på det. Men, som vi vet, fakta kan være vanskelig.

 

Det er iallfall komplisert at verden ikke er svart-hvit skjønner jeg.

 

Du skriver altså først man kan jo virkelig begynne å lure på om du er ved dine fulle fem før du antyder at jeg vrir diskusjonen over på person.

Lenke til kommentar

 

 

 

Kanskje der du siterer et sitat fra en annen tråd der jeg proklamerer at jeg har sluttet å lese tester på NokiAmobil? Eller var det kun ment for å drite meg ut, og ikke for å insinuere at jeg har sagt en ting, men gjør en annen ting?

Hvis du mener jeg har påstått noe sted her på Amobil eller på www generelt at du har lest testen vår av Sony Ericsson Aino, så vil jeg gjerne ha en link på det. Men, som vi vet, fakta kan være vanskelig.

 

 

 

Hva var meningen din med å sitere meg fra en annen tråd i denne tråden?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...