Gå til innhold

– Svartskjermen ikke vår skyld


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Årsaken er fortsatt ukjent, men MS benekter at de kan være årsaken.. Jaja. Vi får følge med i neste episode av "Den mystiske svartskjermen fra planet X" :wee:

 

Ærlig talt, les artikkelen. Prevx, som først rapporterte om problemene har konkludert med at oppdateringene ikke er årsak til svartskjemen, og har beklaget seg overfor Microsoft.

 

Jeg savner filter på enkelte brukere, eller muligheter for å diskutere Windowsrelaterte problemer her på HW uten å måtte forholde meg til disse kroniske Anti-MS menneskene. Vi vet at dere synes MS er roten til alt ondt, og at Linux er frelsen, men er det nødvendig å holde på i hver eneste Windowsrelaterte tråd?

Lenke til kommentar

Jeg har for sikkerhets skyld lest artikkelen på nytt - sakte. Uten at det endrer på noe av det jeg skrev.

 

- Årsaken er i følge artikkelen, MS og PrevX fortsatt ukjent.

- MS benekter at de kan være årsaken. Prevx formulerer det litt mer beskjedent. De sier at MS sine oppdateringer trolig ikke er en medvirkende årsak.

- Jakten på årsaken fortsetter naturlig nok siden årsaken ennå ikke er kjent. Mulig det var den humoristiske formuleringen min noen ikke tålte, men det gjør jo ikke utsagnet feil. At "Planet X" sannsynligvis er sirklet inn gjør heller ikke utsagnet feil.

 

Kort og greit står jeg fortsatt inne for:

Årsaken er fortsatt ukjent, men MS benekter at de kan være årsaken.. Jaja. Vi får følge med i neste episode av "Den mystiske svartskjermen fra planet X" :wee:

 

FUD-varslet kan dere altså trekke tilbake.

Lenke til kommentar
Jeg har for sikkerhets skyld lest artikkelen på nytt - sakte. Uten at det endrer på noe av det jeg skrev.

 

- Årsaken er i følge artikkelen, MS og PrevX fortsatt ukjent.

- MS benekter at de kan være årsaken. Prevx formulerer det litt mer beskjedent. De sier at MS sine oppdateringer trolig ikke er en medvirkende årsak.

- Jakten på årsaken fortsetter naturlig nok siden årsaken ennå ikke er kjent. Mulig det var den humoristiske formuleringen min noen ikke tålte, men det gjør jo ikke utsagnet feil. At "Planet X" sannsynligvis er sirklet inn gjør heller ikke utsagnet feil.

 

Kort og greit står jeg fortsatt inne for:

Årsaken er fortsatt ukjent, men MS benekter at de kan være årsaken.. Jaja. Vi får følge med i neste episode av "Den mystiske svartskjermen fra planet X" :wee:

 

FUD-varslet kan dere altså trekke tilbake.

Microsoft, guilty until proven innocent?

 

Hvorfor forsøke å finne ut litt mer, når det lille Simen1 vet gir ham en slik god følelse?

 

Hva sier så Prevx nå?

"Having narrowed down a specific trigger for this condition we've done quite a bit of testing and re-testing on the recent Windows patches including KB976098 and KB915597 as referred to in our previous blog. Since more specifically narrowing down the cause we have been able to exonerate these patches from being a contributory factor."

Lenke til kommentar
Jeg har for sikkerhets skyld lest artikkelen på nytt - sakte. Uten at det endrer på noe av det jeg skrev.

 

- Årsaken er i følge artikkelen, MS og PrevX fortsatt ukjent.

- MS benekter at de kan være årsaken. Prevx formulerer det litt mer beskjedent. De sier at MS sine oppdateringer trolig ikke er en medvirkende årsak.

- Jakten på årsaken fortsetter naturlig nok siden årsaken ennå ikke er kjent. Mulig det var den humoristiske formuleringen min noen ikke tålte, men det gjør jo ikke utsagnet feil. At "Planet X" sannsynligvis er sirklet inn gjør heller ikke utsagnet feil.

 

Kort og greit står jeg fortsatt inne for:

Årsaken er fortsatt ukjent, men MS benekter at de kan være årsaken.. Jaja. Vi får følge med i neste episode av "Den mystiske svartskjermen fra planet X" :wee:

 

FUD-varslet kan dere altså trekke tilbake.

 

Poenget er vel mer holdningene dine generelt når det gjelder Windows plattformen. Hvor nyttig var dette bidraget i denne sammenhengen? I steden for å diskutere de virkelige årsakene til svartskjermene (malware, korrupte registry entries), og metoder og tips for å hjelpe folk som har problemer med dette, bruker du tråden som dumpingplass for din anti-MS agenda. Jeg reagerer litt ekstra ettersom du faktisk er administrator, og kontrollerer nivået på disse trådene.

 

Å diskutere Windows på HW.no blir stadig mer uutholdelig grunnet noen iherdige Linux brukere som overhode ikke har interesse av Windows, men som likevel benytter hver Windows-tråd til å markere sin avsky mot MS. Nytteverdien av HW.no reduseres betraktelig når hver eneste tråd går med til å diskutere Microsoft fremfor de faktiske problemene. At en administrator er den ivrigste pådriveren, legitimerer bare oppførselen for øvrige brukere.

Endret av Mr_Snuffles
Lenke til kommentar
Å diskutere Windows på HW.no blir stadig mer uutholdelig grunnet noen iherdige Linux brukere som overhode ikke har interesse av Windows, men som likevel benytter hver Windows-tråd til å markere sin avsky mot MS. Nytteverdien av HW.no reduseres betraktelig når hver eneste tråd går med til å diskutere Microsoft fremfor de faktiske problemene. At en administrator er den ivrigste pådriveren, legitimerer bare oppførslene for øvrige brukere.

Helt enig. Synd at det har blitt sånn; jeg har ikke giddet å diskutere noe særlig Windowsrelatert på dette forumet på flere år på grunn av dette.

 

Det er nok av andre forum der ute hvor man klarer å holde seg til saken og ikke skal pisse på MS med moderators velsignelse ved hver eneste lille anledning.

Endret av Transponder79
Lenke til kommentar
Hvorfor forsøke å finne ut litt mer, når det lille Simen1 vet gir ham en slik god følelse?

 

Hva sier så Prevx nå?

"Having narrowed down a specific trigger for this condition we've done quite a bit of testing and re-testing on the recent Windows patches including KB976098 and KB915597 as referred to in our previous blog. Since more specifically narrowing down the cause we have been able to exonerate these patches from being a contributory factor."

Det de har bevist er jo at fiksene: KB976098 og KB915597 ikke er skyld i problemet, MS nekter for at de kan være problemet og det jeg tolker det Simen1 skriver er at MS nekter skyld når de ikke vet hva problemet er, altså ikke FUD fordi MS fortsatt kan være skyld i problemet, men det er det ingen som vet enda ;)

 

MEN jeg bruker jo GNU/Linux da så det jeg skriver er vel også FUD :(

Lenke til kommentar

 

Jeg har for sikkerhets skyld lest artikkelen på nytt - sakte. Uten at det endrer på noe av det jeg skrev.

 

- Årsaken er i følge artikkelen, MS og PrevX fortsatt ukjent.

- MS benekter at de kan være årsaken. Prevx formulerer det litt mer beskjedent. De sier at MS sine oppdateringer trolig ikke er en medvirkende årsak.

- Jakten på årsaken fortsetter naturlig nok siden årsaken ennå ikke er kjent. Mulig det var den humoristiske formuleringen min noen ikke tålte, men det gjør jo ikke utsagnet feil. At "Planet X" sannsynligvis er sirklet inn gjør heller ikke utsagnet feil.

 

Kort og greit står jeg fortsatt inne for:

Årsaken er fortsatt ukjent, men MS benekter at de kan være årsaken.. Jaja. Vi får følge med i neste episode av "Den mystiske svartskjermen fra planet X" :wee:

 

FUD-varslet kan dere altså trekke tilbake.

 

Poenget er vel mer holdningene dine generelt når det gjelder Windows plattformen. Hvor nyttig var dette bidraget i denne sammenhengen? I steden for å diskutere de virkelige årsakene til svartskjermene (malware, korrupte registry entries), og metoder og tips for å hjelpe folk som har problemer med dette, bruker du tråden som dumpingplass for din anti-MS agenda. Jeg reagerer litt ekstra ettersom du faktisk er administrator, og kontrollerer nivået på disse trådene.

 

Å diskutere Windows på HW.no blir stadig mer uutholdelig grunnet noen iherdige Linux brukere som overhode ikke har interesse av Windows, men som likevel benytter hver Windows-tråd til å markere sin avsky mot MS. Nytteverdien av HW.no reduseres betraktelig når hver eneste tråd går med til å diskutere Microsoft fremfor de faktiske problemene. At en administrator er den ivrigste pådriveren, legitimerer bare oppførselen for øvrige brukere.

 

 

 

successful-troll-is-successful.jpg.

 

 

Jeg og begynner å bli temmelig lei av alle trådene som ender opp som Windows vs. linux. Selv om jeg ikke skriver så mye på forumet er jeg ofte innom og leser postene til andre.

Endret av Kjell-arne
Lenke til kommentar
Årsaken er fortsatt ukjent, men MS benekter at de kan være årsaken.. Jaja. Vi får følge med i neste episode av "Den mystiske svartskjermen fra planet X" :wee:

 

Jeg tviler på at X har noe med saken å gjøre. Eller er den en del av det MS mener bryter patenter i Linux verdenen?

Lenke til kommentar
Herregud, en tråd full av sutring og personangrep. Noen har svært ømme tær på MS sine vegne. Takk for dagens latter Simen1, jeg er sikkert ikke den eneste som tok det for det det var, en spøk.

 

Selvsagt synes du dette var morsomt, du er jo akkurat like stor pådriver for Anti-Windows propagandaen.

 

Et eksempel på ditt "Festelige" bidrag i Windows 7 testen:

 

Takk for testen Arsæll, den ga en fin oversikt. Fascinerende at et årlig F&U budsjett på 70 milliarder kroner produserer så lite. Klapp på skuldra til alle som fortsetter å betale prisen frivillig, kos dere....

 

Ærlig talt så bryr jeg meg ikke lenger. Dette har holdt på i flere år nå. Jeg leser stort sett artiklene og bruker prisguiden her på hw.no. Så får jeg heller bruke andre hardwareforum hvor man kan diskutere hardware og windows-relaterte saker uten all trollinga fra Linuxbrukere med oppbacking fra moderatorer. Det er tydelig at det er flere enn meg som er lei all hetsen.

 

Det eneste som forunder meg er at andre moderatorer ikke gidder bry seg, men de er vel enten for feige til å rydde opp, eller like militante Linux brukere.

 

Jeg er forøvrig utvikler, og bruker Linux/Unix daglig i jobbsammenheng. Jeg har vært innom utallige Linux distribusjoner fra de første Slackware imagene jeg lastet fra Simtel (cdrom.com) på midten av 90-tallet, til de siste Ubuntu releasene. Likevel appellerer det ikke til meg på desktop, og jeg foretrekker faktisk Windows på hjemmemaskina. Hvorfor skal jeg behøve å lytte til deres evinnelige plattform-misjonering hver eneste dag, når jeg fint er kapabel til å gjøre egne, rasjonelle valg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...