Gå til innhold

Test: Chieftec SST-3141SAS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville heller godt for supermicro sine med 5 disker i 3 5.25 brønner.

Disse har bedre konstruksjon for kjøling enn de eldre chieftec drevrammene jeg har testa.

Jeg fikk masse problemer med de jeg hadde men etter jeg gikk for supermico har alt blitt problemfritt.

 

Støy tror jeg ikke du kommer unna med sånn løsning som dette her

Lenke til kommentar
Skulle ønska dere fikk testa denne også: http://www.chieftec.eu/index.php?option=co...&Itemid=628 :D

De har den forøvrig på Microplex.

Personlig holder jeg meg til Lian Li EX-30B.

Jeg har SSDene mine i en slik.

Jeg prøvde den med viftene på, men de bråket for mye på high. På low gikk det ann, men jeg skrudde den opp og fjernet viftene siden jeg ikke trengte de. Den er enkel og grei i bruk om du skal ha fler 2,5" disker, og tar bare opp èn 5,25" brønn.

Lenke til kommentar

Jeg har en slik en og simpelthen elsker den. Eneste jeg gjorde var å bytte viften til en litt mer stillegående. Ellers fungerer den som en drøm. Veldig solid kabinett. Skuffene er helt kurante, glir lett inn og ut, men sitter samtidig svært godt fast når de er låst. Null vibrering fra diskene.

Lenke til kommentar
Chieftec er noe skikkelig skrot, den jeg kjøpte gikk i retur.

 

Kjøpte en Supermicro CSE-M35TQB isteden, den er av veldig bra kvalitet.

Var disse jeg mente.

Har 4 stk av de nå og funker veldig bra.

Eneste ulempen er at de er litt lange, men det går opp i andre ting med tanke på kvalitet og funksjon.

Prøvte hotswap på chifetec sine men det gikk heller ikke noe bra. Men alt funker på supermicro

Lenke til kommentar
Jeg har en slik en og simpelthen elsker den. Eneste jeg gjorde var å bytte viften til en litt mer stillegående. Ellers fungerer den som en drøm. Veldig solid kabinett. Skuffene er helt kurante, glir lett inn og ut, men sitter samtidig svært godt fast når de er låst. Null vibrering fra diskene.

 

Jup sjønner ikke hvorfor de skal ha en så bråkete vifte. Jeg har en 3 disker ramme med en 8cm vifte, kjører den på 7 volt og diskene er under 30 grader. Ja om du kjører heftige disker i raid5 eller har mye disk bruk på alle diskene vil du ønske bedre kjøling, da ville en slik boks med termostat og viftestyring vært smart.

Lenke til kommentar

Synes også artikkelforfatter burde ha nevnt HDD Fail inngangen bak. Hvis man har en RAID kontroller som har kontakter for HDD Fail LEDs, så kan man koble denne til ved hjelp av den medfølgende kabelen. Hvis en disk i RAID feiler, vil venstre LED indikator på hver skuff blinke rødt. Jeg testet dette selv.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...

 

Noen som eier og har testet Norco SS-500? Finner ingen norske nettbutikker som selger Norco. Alternativet er Ebay, og vurderer seriøst å gjøre det. Den får bra omtale av WGS i alle fall.

 

Vurderte lenge Chieftec SST-3141SAS, men tilbakemeldingene om ganske påtrengende viftestøy har vært avskrekkende.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...