Gå til innhold

OCZ girer opp for USB 3.0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Asus har allerede begynt å selge et kontrollerkort kalt U3S6. Det har 2 stk USB 3.0 utganger og 2 stk SATA 6 Gbps interne porter. Kortet settes i en PCI-express x4 port. I prisguiden koster det fra 249 kr.

 

Egentlig ser jeg ikke noe poeng med USB 3.0 og SATA 6Gbps ennå, men jeg får nesten lyst til å kjøpe et sånt kontrollerkort som "protest" mot intels innovasjons-bremsing.

Lenke til kommentar
Ja ok :p Ble bare litt usikker når jeg så dette

ASUS U3S6 PCIE X4 SATA6G USB3 CARD FOR P7P55D & MAXIMUS III BOARDS IN (90-C1BMY0-00EAY00Z)

 

Synd siden mitt kort nesten ikke aviker fra disse syns jeg på noen åpenbart sett :( (Crosshair Formula III)

 

Ah, ok, nå skjønner jeg hva du mener, du tenker om kontrolelrkortet passer i andre hovedkort enn asus-hovedkort? Om det er et vanlig PCIe4x-kort så skal det gjøre det ihvertfall.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvis det ikke er standard PCI express x4 så er det god grunn til å boikotte kontrollerkortet.

 

Hvis det er standard PCI express x4 så er det selvsagt kompatibelt med alle PCI express x4-porter, uansett hvilket hovedkort porten sitter på. I så fall synes jeg det er meget sleipt av Asus å liste opp "kompatible hovedkort" som om det ikke gjaldt alle hovedkort med PCI express x4.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...