Gå til innhold

Gratis tegneprogram for 3D-strukturer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lurer litt på begreper her.. på engelsk bruker jeg alltid 'modelling'(modellering) for 3d-redigering, mens her er det oversatt til 'tegning'; er 'tegning' det norske begrepet for redigering av 3d-modeller?

 

Hei.

 

Det norske bergepet er 3D modellering. Å bruke "tegning" blir egentlig litt feil da det ikke sier om det er snak om 2D eller 3D. Det heter 2D tegning og 3D modellering, såvidt jeg vet :)

Lenke til kommentar
Hei.

 

Det norske bergepet er 3D modellering. Å bruke "tegning" blir egentlig litt feil da det ikke sier om det er snak om 2D eller 3D. Det heter 2D tegning og 3D modellering, såvidt jeg vet :)

Ok, det jeg tenkte :) Bruker selv 3d-applikasjoner mye, og det er bare her jeg har kommet over bruk av tegning istedet for modellering.

Lenke til kommentar

Takk og pris for at de har tenkt å gjøre redigeringen enklere. Det var noe som var vrient å lære seg å få til på de gamle versjonene. Håper det virker etter hensikten (har ikke testet).

 

Tegnede linjer og figurer skal nå være enklere å redigere i etterkant. Videre skal det være enklere å lage lister i tekster ved siden av modellene. Rutenett finnes nå i flere utgaver, og det er nå enklere å kopiere strukturer.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...