Gå til innhold

Kroken på døren for Zepto


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor skal jeg ringe da, når power-supplyen streiker? :/

 

Jeg har forøvrig vært stort sett fornøyd med PC'en min jeg kjøpte fra Zepto i mai 2008.

Det var kundeservicen som var ubrukelig. Det tok først to måneder å få levert maskinen på dør, og da først etter noen purrerunder og klaging fra min side. Ellers har kundeservicen holdt et lavt nivå.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte jo faktisk på å kjøpe TV fra zepto en gang i tiden, men pengene var aldri tilgjengelig ..

 

Mitt inntrykk er at Zepto maskinene har hatt en god kvalitet og gitt mye for pengene, mener å huske at HW.no likte de to maskinene de hadde til test..

 

Jeg er selvfølgelig glad for at det ikke ble noe kjøp nå da! =)

Lenke til kommentar
Neida, kjøpte direkte jeg vet du!

Da ble plutselig levetiden på maskinen betraktelig mindre...

 

Så lenge pluggen i maskinen ikke er altfor spesiell, er det sikkert mulig å finne alternativer. Clas Ohlson har noen universalstrømforsyninger som muligens kan passe.

 

-Og om pluggen er spesiell, men universalforsyningen leverer det maskinen din skal ha, og du sitter på noenlunde loddekunnskaper, burde det likevel være mulig å ordne noe... :)

Lenke til kommentar

Så er danmark også et meget spesielt marked.

 

Zepto hadde muligens "mye pc for pengene", men jeg syntes jevnt over at prisene var høye.

 

I danmark så får du ikke solgt pc til over 5000. Det er skremmende hva de kaller "spill pc" der nede, for det er nedstrippede maskiner med lite ram og det billigste ATI kortet som finnes.

 

Men hvor får man kjøpt en zepto da? Jo på nett. Dell selger også kun på nett, og de har også et labert salg til private.

HP og Acer som for tiden er svært poppis selges i alle EL butikker her til lands.

 

Jeg vet ikke om folk er opptatt av support, men når det gjelder ukjente merker så tror jeg folk MÅ være overbevist om gode supportordninger om de skal våge seg på noe nytt. Et vondt ord = failure.

 

Til slutt ... de eneste som visste at det var noe som het zepto .. det var ubergeeks som henger på steder som dette ... og de har allerede enorme utfordringer med å velge i ALLE tilbudene som kommer hver time.

Hakke sett en eneste reklame for zepto...

Endret av DarkSlayer
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Enig med DarkSlayer her.

Stygt sagt vil jeg si at dere som har valgt Zepto burde sett hvilken risiko dere tok og se at "der intet er har selv keiseren tapt sin rett".

Ville aldri ha valgt ett merke som Zepto med mindre jeg kunne se at en slik maskin var ett såpass godt kjøp at jeg kunne tåle å avskrive den ila f.eks. 2 år.

Lenke til kommentar

Herlig.

Kjøpte meg en zepto. Var defekt fra første stund.

Gikk ann å starte pcen hver 6-20gang jeg startet den.

Dette er den første av 2 pcer jeg har kjøpt DOA.

Aldri fått noe tilbake fra verken ASUS eller Zepto til tross for haugevis av mailer og telefoner.

 

Mulig jeg kunne prøvd mere enn jeg da gjorde.

 

Uansett R.I.P Zepto and F U

Lenke til kommentar
Hvor skal jeg ringe da, når power-supplyen streiker? :/

 

 

Kjøp en universal en fra netshop. Det har jeg gjort.. funket for meg i et år nå.

 

Når det kommer til kundeservicen til Zepto har jeg aldri hatt bruk for den. Jeg skjønner meg såppas på innmaten i PCen at jeg kan fikse det meste selv når det kommer til drivere, BIOS og chipset.

 

Jeg har selv utført service (bytte tastaur, rense vifte for støv, bytte kjølepasta m.m) Jeg ser for meg at min 6214w kommer til å vare ennå minst like lenge som jeg har hatt den.

 

Med hilsen lykkelig Zepto Znote 6214W eier på fjerde året :)

 

Kenneth

Endret av kehax
Lenke til kommentar
Skjønner ikke at folk tør å kjøpe laptops fra slike jallafirma som Zepto. Si hva man vil om om kvaliteten på HP, Dell, Toshiba og de andre store, men de går garantert ikke konkurs over natta.

 

Støttes fullt og holdent.

 

Man skal dog ikke være 100% sikker på de større merkene heller. Fujitsu-Siemens eksisterer ikke lenger.

 

Dell sliter noe voldsomt og taper markedsandeler fortere enn ild i tørt gress.

Toshiba gjør det ikke skarpt på laptop om dagen heller.

 

Fordelen med de store firmaene er at de somregel ikke forsvinner helt, slik at man har fremdeles noen å fremme reklamasjonskrav ovenfor.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke at folk tør å kjøpe laptops fra slike jallafirma som Zepto. Si hva man vil om om kvaliteten på HP, Dell, Toshiba og de andre store, men de går garantert ikke konkurs over natta.

 

Når disse jallalaptopene får gode kritikker i diverse, pålitelige nettmedier, tilbudet er godt og maskinvaren er god, så skjønner jeg ikke hva problemet skal være!

 

Nå er jeg en av disse villbassene som turte å satse på Onecall helt fra starten også. Det blir litt samme greia, blir det ikke?

Lenke til kommentar
Når disse jallalaptopene får gode kritikker i diverse, pålitelige nettmedier, tilbudet er godt og maskinvaren er god, så skjønner jeg ikke hva problemet skal være!

 

Nå er jeg en av disse villbassene som turte å satse på Onecall helt fra starten også. Det blir litt samme greia, blir det ikke?

 

Maskinvare og spec kan være så god den bare vil, det er når den streiker at man ser hva man har kjøpt. Er firmaet du har kjøpt den av konkurs sitter man igjen kun med en dyr bokstøtte.

 

Skjønner ikke helt sammenligningen med pc og et mobilselskap. Det koster deg ikke kr.10000 å bli kunde hos Onecall, og skulle de gå konk kan du bytte selskap umiddelbart uten at du taper penger på det.

Lenke til kommentar

Greit, jeg er med på at mobilselskaper ikke kan sammenlignes på den måten. Men poenget mitt var at det ikke alltid straffer seg å satse på noe nytt/ukjent!

 

Jeg er jo også stort sett fornøyd med det endelige produktet mitt.

Synes også jeg har hørt at Acer er noen av de mest ustabile PC'ene du kan få kjøpt nå, og de er jo rimelig kjente og store.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...